Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Varekaj schreef:Dat er zoveel aandacht is voor dierenwelzijn vind ik op zich prima, maar ik word er wel zo moe van dat haast iedereen alles zo gaat vermenselijken.
Honden in handtassen of zelfs kinderwagentjes (oh jawel, dat bestaat!), elke dag in een andere outfit. Poezen die geen kattenvoer meer krijgen maar enel het beste van de keurslager en bijgevolg moddervet ronddribbelt.
Paarden in de meest luxueuze stallen die amper een grasspriet te zien krijgen, of helemaal ingepakt als een mummy zonder sociaal contact "want hij zou zich pijn kunnen doen en op stal vindt ie het veel leuker".
daar mag voor mijn part ook best wat aan gedaan worden! Ikzelf leg daar ook wel nadruk op als menen me vragen stellen ivm mijn paard, en als iemand dingen wil leren, dan leer ik ze dat ook zo aan. Het zijn geen wilde oerbeesten meer, maar ze zijn ook niet van suiker.
Die van mij krijgen enkel een regendeken op in de winter (ongevoerd zelfs). Mijn paarden willens zelfs geen leidingwater drinken. Putwater en regenwater willen ze enkel drinken. Misschien komt het doordat ik tussen de boeren ben opgegroeid en nog het gezonde boerenverstand heb.