Strook van 200 meter weiland met glasstukken bezaaid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:39

Ik weet dat ze er nog groter zijn, en ik word echt niet blij van die foto's.

Francis

Re: Strook van 200 meter weiland met glasstukken bezaaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:51

Nee, ik ook niet, maar daar ging dit topic niet over...

Teddy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:55

pffff dat zulke mensen bestaan, walgelijk zeg om dat de dieren erbij te betrekken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:03

Als zelfs de raad van state je geen gelijk geeft moet je toch echt wel tot de conclusie komen dat de bouw van de stal correct is. Ook op mijn werk krijg ik te maken met boeren die soms tegengewerkt worden door de buren bij hun uitbreidingen. Er moeten echt een resem klachten zijn (en dan nog echt terecht klachten) wil men deze serieus nemen vooraleer een uitbreiding geweigerd wordt. Voor slechts enkele misnoegde buren die hun uitzicht kwijt zijn of last hebben van de geur (en van kalveren of koeien heb je hoegenaamd niet echt geurhinder. Varkens wel) houden ze daar niet echt rekening mee.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:04

Jammer dat mensen iets over de rug van dieren willen uitvechten, als dat in dit geval zo is. Het is niet te bewijzen in dit geval dat we hier te maken hebben met mensen die op het platteland zijn komen wonen, dus we kunnen ook niet met een vinger gaan wijzen.
Ook in Dinxperlo is zoiets dergelijks momenteel gaande, hier wil de boer zijn varkenstal uitbreidden met toestemming van de gemeente, maar de hele buurt is zo'n beetje in opspraak gekomen en geloof me dat die boer daar niet vrolijker van is geworden, terwijl hij alles netjes volgens de regels doet. Als hij doorzet met die stal, ga je ook van dit soort vervelende dingen krijgen, want mensen willen vaak toch hun gelijk halen ten koste van alles.

Toch ben ik heel benieuwd naar wat jullie zo erg vinden aan deze kalverstal? De meesten van jullie eten toch ook vlees en raar maar waar, de meeste mensen kopen vaak het vlees wat in de aanbieding is en stimuleren op die manier niet het diervriendelijke houden. Laten we niet vergeten dat wij in Nederland voorlopen op diervriendelijkheid en dat vaak de rest van de EU achter ons aanhobbelt! Elke boer verzorgt zijn dieren goed, want daar moet hij/zij de kost mee verdienen, dus wil hij ook het beste voor zijn dieren, want een dier dat het goed heeft groeit goed en brengt dus ook meer geld op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:37

NienkeNiels schreef:
Ik ben er redelijk bekend mee dus ik doe niet zomaar een uitspraak hoor! Misschien moet je zelf wat beter inlezen?

Wat is redelijk bekend? (zal nu geen rotopmerking geven want dan gaat mijn post weer naar de MH). Je kan wel zeggen dat je niet zomaar een uitspraak doet maar kom dan met onderbouwing daarvan. Ik heb dagelijks temaken met gefrustreerde boeren die vaak door vooroordelen gedreven omwonende worden tegen gewerkt. En ja dat zijn vaak de stedelingen die de buurman hebben opgekocht nadat die ermee is moeten stoppen. En geloof me 90% van de boeren willen helemaal geen mega groot bedrijf. Maar het is kiezen of delen; groeien of kapot gaan want wij willen allemaal voor een duppie op de eerste rang zitten bij de supermarkt.

De mechanisatie van de landbouw is echt goed begonnen net na de 2de wereldoorlog. Dat was een periode waarin alle dorpelingen naar de grote steden trokken om daar in de fabriken te werken. Moet je mij toch eens uitleggen welke (blijkbaar slimmere) mensen er in die tijd uit de stad naar het platte land gingen om die arme domme boeren uit te leggen dat je ook kan ploegen met een tractor?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:46

Juliette86: Mijn opa was een van de eerste boeren met nieuw materiaal, een tractor, een ploeg. (want inderdaad, na de 2e wereldoorlog, kwam er veel vraag, mensen hadden meer te besteden, met mede dank aan de verzorgingsstaat in die tijd)
Wij hebben zelfs nog films van het ploegen met een stoommachine, ontworpen door James Watt, ergens in de 18e eeuw. Dus dat de stadjers de boeren het moesten vertellen... Nee, absoluut niet :P Ben het helemaal met je eens...

Wil nog even toevoegen dat de stadjers die kleine boeren eerder kapot, dan groot maken... Met het oog op massaconsumptie en productie.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:04

Laten we wel wezen: de meeste vee-'boeren' horen eigenlijk thuis op een industrieterrein wat ingericht is voor aan/afvoer van grote transportvoertuigen. Hier in N-brabant staan nog zeer weinig koebeesten in de wei (enkel de melkkoeien) en al helemaal geen varkjes of kippen. De weides zijn veelal nodig voor de quota's en veevoer.
Misschien moeten boeren hun schuren/stallen scheiden van hun land, 'n hoop minder ergernis en gemakkelijker om vergunningen te krijgen.

Glasscherven in een wei strooien.. dat 't in je ópkomt !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:05

Baal schreef:
Laten we wel wezen: de meeste vee-'boeren' horen eigenlijk thuis op een industrieterrein wat ingericht is voor aan/afvoer van grote transportvoertuigen. Hier in N-brabant staan nog zeer weinig koebeesten in de wei (enkel de melkkoeien) en al helemaal geen varkjes of kippen. De weides zijn veelal nodig voor de quota's en veevoer.
Misschien moeten boeren hun schuren/stallen scheiden van hun land, 'n hoop minder ergernis en gemakkelijker om vergunningen te krijgen.

Maar dat is niet de schuld van de boeren, laten we wel wezen ;)
Toevallig ben ik bezig met een paper over megastallen. En wat een andere, eerlijkere oplossing is, naar boeren én vee toe.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:13

Francis schreef:
Dit soort situaties ontstaan steeds vaker helaas. Mensen uit het westen die willen rentenieren op het platte land en daarna het leven van hun agrarische buren ondragelijk proberen te maken omdat ze last hebben van de boeren bedrijven... Blijf dan verdikke in de stad!

Mee eens... Eerst is alles nog lief en leuk, maar later dan kan er niks meer. Laat de boeren met rust. Men moet blij zijn dat er überhaubt nog mensen willen boeren hier in Nederland!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:47

NIet aanvallend bedoeld maar iedereen wil gewoon zo goedkoop mogelijk producten eens of niet? De kleine boeren bedrijfjes hier in Nederland gaan gewoon langzamerhand verdwijnen het wordt te duur om daar de melk weg te gaan halen terwijl ze het vele malen goedkoper uit het buitenland kunnen halen of bij de grote massabedrijven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:17

boeren moeten wat.. vanuit je stoeltje kun je zoveel zeggen.

om te overleven moet je wat, en als het werkt tja.
ze hebben wel hart voor de dieren. alleen moet het ook bedrijfmatig werken.

dat van het glas is wel erg zeg, maar wie zegt dat in andere gevallen
zo iemand het zelf er neerlegt en dan de media opzoekt..
als het andersom geweest was..

het is welduidelijk dat ze dwars zitten die buren, terwijl die man van kalfhouderij steeds wint.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 06:57

daar woon je dan, lekker "vrij" buiten en een ander gunt je gewoon jouw stuk waar je wettelijk recht op hebt niet, geloof dat mijn 6 jarige nog meer fatsoen heeft! :(

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:22

en niemand vraagt zich af offie de boel in scene heeft gezet met zn glasstukjes? ....... leer mij de mensen kennen en waar ze toe in staat zijn.....

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:24

ellenimar schreef:
en niemand vraagt zich af offie de boel in scene heeft gezet met zn glasstukjes? ....... leer mij de mensen kennen en waar ze toe in staat zijn.....

Wat kan hij daar mee bereiken?, hij heeft alle rechtzaken gewonnen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:25

ellenimar schreef:

eeeh hij heeft alle rechtszaken gewonnen!? wat is dan het nut?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:41

Juliette86 schreef:
En geloof me 90% van de boeren willen helemaal geen mega groot bedrijf. Maar het is kiezen of delen; groeien of kapot gaan want wij willen allemaal voor een duppie op de eerste rang zitten bij de supermarkt.

_/-\o_

Baal schreef:

Sowieso is dit niet waar, iig niet waar ik vandaan kom in Brabant. Daar lopen er veel buiten.

En de grootste giller van dit alles vind ik nog wel dat vroeger de varkens ook buiten liepen, maar omdat de consument begon te klagen over van alles en nog wat is dat toentertijd zelfs verboden.
En daarbij is het meerdere malen bewezen dat biologische varkens e.d. (ja, dus die buiten lopen!) meer ziektes e.d. hebben. Waar ik vandaan kom is in de buurt ook een biologische varkensboer, kan nou niet echt zeggen dat die beesten er goed uitzien. :n

Maargoed, dat is een andere discussie, om ontopic te gaan; want ontzettend triest van degene die dit op zijn geweten heeft. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:15

NienkeNiels schreef:
NIet aanvallend bedoeld maar iedereen wil gewoon zo goedkoop mogelijk producten eens of niet? De kleine boeren bedrijfjes hier in Nederland gaan gewoon langzamerhand verdwijnen het wordt te duur om daar de melk weg te gaan halen terwijl ze het vele malen goedkoper uit het buitenland kunnen halen of bij de grote massabedrijven.

Maar dat heeft niets te maken met dat stadjers de boeren hebben geleerd dat ze machinaal kunnen melken...
In feite weet een enkeling die in de stad is opgegroeid niet beter dan dat melk uit de fabriek komt.

Boeren zijn misschien wel één van de eerste ondernemers.... (als ik zo vrij mag zijn dit zo te opperen)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:22

dat heb ik niet gezegd... waardoor kunnen boeren machines etc. aanschaffen? omdat ze geld verdienen? en waardoor verdienen ze geld door hun melk te verkopen juist...

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:22

idinn schreef:
Maar waar degene die dit gedaan hebben ook vandaan komen, veel fatsoen hebben ze niet om het op deze manier te gaan spelen.
De rechter geeft je niet voor niks geen gelijk, leer er mee leven of ga verhuizen...

Hier kan ik me prima in vinden...
Ongelooflijk dat er weer dieren de dupe worden van menselijk ongeschil....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:37

NienkeNiels schreef:
dat heb ik niet gezegd... waardoor kunnen boeren machines etc. aanschaffen? omdat ze geld verdienen? en waardoor verdienen ze geld door hun melk te verkopen juist...

Moet je je wel even verdiepen in hoe dat is gebeurd. Dat heeft niets met stadjers te maken.
Meer met buren, arbeiders in hetzelfde dorp, die begonnen te vragen naar melk. Zodoende verkopen.

Je hebt overigens letterlijk gezegd dat zonder de westerlingen boeren nu nog steeds met de hand zouden melken. Dat die post is verwijderd, betekent niet dat ik 'm niet heb onthouden.

Edit: niet verwijderd dus... Keek niet goed.

NienkeNiels schreef:
Francis schreef:
Dit soort situaties ontstaan steeds vaker helaas. Mensen uit het westen die willen rentenieren op het platte land en daarna het leven van hun agrarische buren ondragelijk proberen te maken omdat ze last hebben van de boeren bedrijven... Blijf dan verdikke in de stad!

pff waar slaat dat op? Door de mensen uit het westen zijn de boeren bedrijven tenminste moderner geworden
anders molk iedereen nou nog met de hand.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:39

Ja maar denkje nu werkelijk dat de boeren alleen door de mensen in hun eigen dorp in stand worden gehouden ? het zijn vaak de rijkere mensen westerlingen die de duurdere producten kopen en daardoor verdienen de boeren hun geld

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:41

NienkeNiels schreef:
Ja maar denkje nu werkelijk dat de boeren alleen door de mensen in hun eigen dorp in stand worden gehouden ? het zijn vaak de rijkere mensen westerlingen die de duurdere producten kopen en daardoor verdienen de boeren hun geld

Zo is het wel begonnen ja, want in de tijd dat de industriële revolutie begon (18e en 19e eeuw), waren er nog geen vrachtwagens. En moesten de boeren het echt hebben van hun eigen omgeving.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:47

begonnen ja maar we hebben het over nu toch>?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:49

NienkeNiels schreef:
begonnen ja maar we hebben het over nu toch>?

En je bent nog steeds van mening dat zonder westerlingen de boeren nog steeds met de hand melken????