KNHS: 'Uitsluiting Adelinde Cornelissen te rechtvaardigen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:24

Voor mij is bloed = pijn. Maakt niet uit hoeveel en waar.
Ik vind de uitsluiting terecht, maar ben het er wél mee eens dat zowel ruiters als trainers etc (laat staan de jury zélf :+ ) het reglement moeten kennen én toepassen - zo had er een hoop gezeur vermeden kunnen worden!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:01

Anne_GTI schreef:
AmonRe schreef:
In het wedstrijdreglement van de KNHS - dat voor ons zelf in NL geldt - staat het wel. Raar dat het in het FEI reglement niet staat!

Waar???

Staat er niet expliciet in, maar je kunt het er wel inlezen (net theorie examen M cursus gehad, vandaar dat het nog in mijn hoofd zat :+ )
Artikel 106 dressuurreglement: bij uitsluiting, vanwege bloed in de mond, terwijl er geen sprake is van wreedheid, dan worden er geen verliespunten toegekend.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:40

Shanelle schreef:
Voor mij is bloed = pijn. Maakt niet uit hoeveel en waar.
Ik vind de uitsluiting terecht, maar ben het er wél mee eens dat zowel ruiters als trainers etc (laat staan de jury zélf :+ ) het reglement moeten kennen én toepassen - zo had er een hoop gezeur vermeden kunnen worden!

De oorzaak kan toch vrij simpel bekeken worden. Ik ken ze die ook met rood schuim in een proef liepen ineens terwijl dat eerst wit was. Had paard zichzelf tegen de kin geschopt met halsstrekken. Kan je als ruiter toch echt niks aan doen als ie zo op zijn tong bijt. Heeft dan ook niets met spanning/harde hand of wat dan ook te maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:08

LadyLaguna schreef:
Ik snap niet dat er zulke misverstanden kunnen voorkomen op zo'n hoog niveau.

Die zijn er helemaal niet.
Op grond van dierenwelzijn is de beslissing terecht.

Al met al is dit op de beslissing en de paar ondersteuners na één grote aanklacht tegen de ruiterbelangen die zwaarder wegen dan het welzijnsbelang van het individuele paard.
Bloed is niet acceptabel. Zorg maar dat het niet kan. Smoezen zijn een brevet van onvermogen.
Het is een schánde dat er tegen deze beslissiing ook maar íets wordt opgemerkt. Het behoort schaamrood bij ruiter en ruiterij op te leveren.

Het enige wat helder wordt is hoe laag dit op de prioriteitenlijst staat bij triest veel mensen in de ruiterij.
Deze hele discussie is beschamend want het punt zou glashelder behoren te zijn.

Snoevie

Re: KNHS: 'Uitsluiting Adelinde Cornelissen te rechtvaardigen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:56

Niks aan toe te voegen...en wat ik al eerder zei,was het een onbekender iemand,dan had half bokt moord en brand geschreeuwd,maar omdat het adelinde is,is het sneu?