Malakay schreef:Gezien het grote aantal paarden dat er los loopt ben ik eerder geneigd om te geloven dat ze van de fokker zijn.
Naar mijn weten zijn zigeuners niet gelieft omdat ze overal op andermans land verblijven. Is het dan niet vreemd dat een groep zigeuners met een grote kunde van 250 paarden nooit eerder is opgevallen?
Welke boer wil er nou een groep zigeuners met 250 paarden op zijn land hebben. Lijkt mij dat je ze als boer zijnde zo snel mogelijk weer weg wil hebben en de politie daar dan wel eens voor gebeld is (of zijn ze in england zoveel vriendelijker tegen zigeuners?). Die zou dan toch al eerder gezien moeten hebben dat de paarden niet goed verzorgt werden. Ik vind dit vanaf het zigeuner standpunt een vreemd verhaal. Daar waar de fokker wel een groot probleem heeft als het zijn paarden zijn en deze in verschillende stukken land stonden. Dan is er toch echt iemand die een probleem heeft als hij/zij zomaar meedere weilanden besluit te saboteren.-
Je kunt zoveel geloven en aannemen.
Ik denk dat je niet bekend bent met de weidsheid van het land. Het is niet zoals in Nederland waar elke boer een paar of een paar tientallen hectaren grond om de boerderij heeft. Er zijn heel veel stukken land onbeheerd die kilometers van het landhuis afliggen van de vroegere hereboer waar nu een gewoon gezin in woont bv. Er zijn landgoederen waar je met een quad of paard over moet om binnen een uur aan de andere kant te kunnen komen. Daarbij ze niet zo bezitterig al hollanders. Ze hebben bv ook wandelroutes door hun land lopen die vrij zijn voor idereen, of ruiterpaden.
Het gaat trouwens om WALES, een zeer dun bevolkt gebied.
Ik lees ook dat er aangenomen wordt dat ze van ziguenerfamilies waren, het is dus niet zeker!!!!
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -them.html
De dierenbescherming zit al op de zaak (27 februari zijn er inspecteurs heen geweest) en er bestaat een facebook pagina.
Het is onzin om te denken dat Nederlanders alleen de beste opvang kunnen verzorgen. Ze zijn daar prima in staat om ze op te vangen, ze waren immers een van de eerste landen, zoniet DE eerste, die in paarden opvang deed. Het moet alleen georganiseerd en dat zal heus binnen afzienbare tijd gebeuren.