Engeland vreest voor het uitsterven van de Britse Hackney

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lonneke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:51

Het zou inderdaad erg zonde zijn als het ras zou uitsterven.. Maar aan de andere kant vind ik het wel goed dat er gefokt word naar de vraag..
Er is zoals ik het hier begrijp steeds minder vraag naar hackneys en dus is het logisch dat er dan minder gefokt worden. Zo krijg je in ieder geval geen overschot..

Lyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:50

NatasjavE schreef:
Citaat:
horseandhound

Mensen denken vaak dat je een Hackney alleen maar voor een wagen kunt spannen en dat ze half gek in het hoofd zijn. Dat is pertinent niet waar. Wanneer je een Hackney goed behandelt, zijn ze echt niet anders als welk ras dan ook."

Nou...ahum....als er een ras nog erger bekend staat als het Engels volbloed voor wat betreft het leveren van niet al te brave nakomelingen dan is het de Hackney wel...
Ik mijd het hackneybloed in ieder geval als de spreekwoordelijke pest...

Op zich wel ironisch dit bericht... het gebruik van Hackney's in de Gelderse Tuigpaard fokkerij heeft er toe geleid dat het Gelderse Tuigpaard niet meer bestaat. (het Gelderse type is een zeldzaam huisdier) En in eigen land gaat het met de Hackney al niet beter.

Misschien toch wat minder eenzijdig fokken?

Dat is misschien het stereotype, dat EV's en hackney's niet braf zijn?
Maar ik heb gebnoeg ervaring met EV's en hackney's (en nog wat andere rassen) om te kunnen zeggen dat het nergens op slaat.
De hackneys die ik ken zijn stuk voor stuk toppertjes!
Enkele van hen springen ook als de beste.. en het zijn echte lieverds :D

Bwhizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:46

ik denk dat de mensen die niet met een Hackney of Engelse volbloed om kunnen hun eigen zelf eerst wat beter bijschaven qua paardengevoel. Dit zijn beide rassen die je fair moet behandelen en niet met onkunde zoals veel mensen hebben die toch beweren 'echte paardenmensen' te zijn. Ik heb met beide rassen ooit competitie gereden (ev: dressuur en jumping en hackney aangespannen(zelfs internationale samengestelde wedstrijden!) en jumping) en dit ging super. Zolang je zelf maar gevoel genoeg hebt en er voor wilt openstaan dat de paarden voor je willen werken en ze niet direct als slecht of stout of hevig ofdergelijke beschrijft. Trouwens Noltes Küchengirl van Marcus Ehning komt van de hackney hengst Cambridge Cole
En hackney's zouden niet kunnen springen?!
Mijn vader heeft nog steeds 6 hackney's staan voor de aangespannen sport (marathon) en wilt niets anders

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:15

NatasjavE schreef:
patrick76 schreef:
Hackneys zijn er voor paardemensen en niet voor mensen met paarden.

En van die laatste groep zijn steeds meer......

Een dooddoender eerste klas...definieer paardenmensen en mensen met paarden.
Ik maak verschil tussen mensen-met-paarden-met-veel-ervaring en mensen-met-paarden-met-weinig-tot-geen-ervaring. En idd, aan de ervaring schort het tegenwoordig.
Paardenmensen zijn in mijn ogen mensen met een haast helderziende en heldervoelende gave die van kilometers afstand contact kunnen leggen met een paard. En daar zijn er maar heel, heel weinig van, beste voorbeeld was Henry Blake.