Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petrea schreef:heel erg verschrikkelijk dat een jurylid op dat niveau de regels blijkbaar niet weet , sorry maar die moet een andere hobby zoeken
Citaat:Other reasons for Elimination may also be:
- The performance is against the welfare of the horse.
Cayenne schreef:Maar voor de Special en de kur moest je je toch via de Grand Prix kwalificeren?
En tja, als je dan in de Grand Prix wordt uitgeschakeld, dan is het logisch dat je de rest ook niet meer mee kunt rijden. Daar was ze dus ook niet voor geplaatst en zou niet fair zijn tegenover de andere deelnemers.
easygoing schreef:Cayenne schreef:Maar voor de Special en de kur moest je je toch via de Grand Prix kwalificeren?
En tja, als je dan in de Grand Prix wordt uitgeschakeld, dan is het logisch dat je de rest ook niet meer mee kunt rijden. Daar was ze dus ook niet voor geplaatst en zou niet fair zijn tegenover de andere deelnemers.
Ik zou zeggen dan de ring uit na laten kijken wat er aan de hand is en bij een dergelijk dingetje als het bloed komt van een heel klein wondje op de tong toestemming geven om de ring weer te betreden.
smeetjoew schreef:Wat mij betreft was ze inderdaad uitgesloten uit die proef, want ook ik vind dat bloed in de mond niet hoort. Maar vind het onterecht dat ze daarmee uitgesloten is van verdere deelname aan de wedstrijd. Imo had ze gewoon de kur en de special kunnen rijden. Het bloed is immers niet ontstaan door onkunde van de amazone, maar gewoon door een stom ongelukje.
Citaat:Trond Asmyr, directeur dressuur van de FEI, laat in een reactie weten dat het voorval word gedekt door het welzijnsreglement voor paarden van de FEI en door artikel 430.7.6 van het dressuurreglement.
Citaat:Other reasons for Elimination may also be:
- The performance is against the welfare of the horse.
purple schreef:petrea schreef:heel erg verschrikkelijk dat een jurylid op dat niveau de regels blijkbaar niet weet , sorry maar die moet een andere hobby zoeken
Net zoals Sjef, beetje raar dat de mensen op dat niveau zitten de regels niet kennen... Het is natuurlijk erg l*llig dat dit gebeurt is, maar zoals Sjef al zei, als hij wist dat die regel niet bestond, was hij er tegenin gegaan. Beetje achteraf gepraat...