Dekhengsten Cecotto's As en Pulitzer gestolen in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:16

_San87_ schreef:
ElCamino schreef:
Ik denk dan maar: Wat zou jij doen als je alleen op je werk bent en 2 kerels laden de paarden op....voor je het weet heb je een knal voor je kop, een mes in je ribben of erger..... je kunt als groom alleen weing uitrichten vrees ik.
Mijn eigen veiligheid gaat voor...

Vijf mannen. ;)

En ik had het inderdaad ook wel geweten... Het enige dat je veilig kan doen is de politie bellen. Maar jeetje, wat een verhaal -O- Laatst ook al het dier van een of andere bekende amazone. Gaat lekker.

Ik hoop dat ze snel terug gevonden worden.

inderdaad, en dan niet geruind.

vanessakusje

Re: Dekhengsten Cecotto's As en Pulitzer gestolen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:24

Ik zou ook gelijk weglopen politie bellen, dan wel 112 want dat andere nummer werkt veel te traag! En dan gelijk eisen dat er een achtervolging wordt ingezet of een helicopter ofzo. Die paarden zijn vast veel geld waar. Zal wel meer achter zitten dan dit korte stukje dat we lezen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:29

Jeetje echt bizar dit!
Hopelijk vinden ze de beesten snel, en niet geruind of naar oostblok etc.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:03

Wat een ellende voor de eigenaar! Vraag me idd ook af wat ze in godsnaam van plan zijn met twee (bekende) ggk hengsten en of het niet misschien om een conflict gaat.

renatevb schreef:
Je kan toch minstens een beschrijving geven. Ik zou ze echt niet laten gaan hebben! Politie bellen, nummerplak noteren, logeer zeep pakken en maar meppen :)
nee serieus je bent daar toch niet met 2 of 3, er moeten toch meerdere mensen geweest zijn. Je gat mij neit zeggen dat ze helemaal niets konden doen?!

Hm.. Tot je zelf in die situatie staat met vijf (sterke) mannen, benieuwd of je dan nog zo praat ;)
Die grooms zullen echt niet blij zijn om dit verhaal aan de baas te vertellen dus ik niet dat ze meer konden doen dan ze hebben gedaan en natuurlijk valt je achteraf misschien in hoe je het beter kon doen maar dat is de koe in de kont kijken in zo'n situatie..
Op de stal waar ik werkte was ik meer dan eens in mijn eentje, wat moet je dan beginnen?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:04

MariekeS_ schreef:
mwua, lijkt me onwaarschijnlijk...van dit kaliber paarden lijkt mij dat de agenda toch wel een beetje bekend is bij de grooms ;)

Niet te hard roepen hoor, ik heb bij een dressuurstal gewerkt waar een dekhengst stond, maar ik had ook geen flauw idee wat er allemaal met dat dier gebeurde en waar hij was als hij niet op stal stond..
Maar wat een bizar verhaal, hopelijk vinden ze de dieren snel!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:41

wat bizar zeg, hopelijk worden ze snel weer gevonden!!

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:48

Tegenwoordig horen grooms nieteens dat de hengsten verkocht worden. Dus die gingen er waarschijnlijk vanuit dat deze hengsten verkocht waren.
En met een vrachtwagen krijg je snel het idee dat deze mensen wel het geld hebben, inplaats van dat ze met een trailer komen dan zou ik er zelf
ook wel even naartoe zijn gelopen. Maar ik blijf het toch wel raar vinden. Waarom steel je een paard? Op concours gaan dan herkent iedereen ze zo.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:49

In het bericht staat groom en niet grooms, dus ging het om 1 persoon tegen 5 mannen. Nou ik zou ook maken dat ik weg kwam ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:52

ElCamino schreef:
Ik denk dan maar: Wat zou jij doen als je alleen op je werk bent en 2 kerels laden de paarden op....voor je het weet heb je een knal voor je kop, een mes in je ribben of erger..... je kunt als groom alleen weing uitrichten vrees ik.

Inderdaad,
Ik zou alleen de politie bellen ed, maar ook de eigenaar

renatevb schreef:
Je kan toch minstens een beschrijving geven. Ik zou ze echt niet laten gaan hebben! Politie bellen, nummerplak noteren, logeer zeep pakken en maar meppen :)
nee serieus je bent daar toch niet met 2 of 3, er moeten toch meerdere mensen geweest zijn. Je gat mij neit zeggen dat ze helemaal niets konden doen?!

Tot dat jij er staat met 5 mannen ;)
Ik weet niet of je het dan alsnog doet. Vooralsnog je weet niet of ze er uit zagen als boeven, tegenwoordig zijn die ook netjes gekleed :')
En op vele stage bedrijven ben ik ook wel is alleen geweest. Al is het maar een halfuurtje, dat is net genoeg.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:58

Solvej schreef:
Wat een ellende voor de eigenaar! Vraag me idd ook af wat ze in godsnaam van plan zijn met twee (bekende) ggk hengsten en of het niet misschien om een conflict gaat.

renatevb schreef:

Hm.. Tot je zelf in die situatie staat met vijf (sterke) mannen, benieuwd of je dan nog zo praat ;)
Die grooms zullen echt niet blij zijn om dit verhaal aan de baas te vertellen dus ik niet dat ze meer konden doen dan ze hebben gedaan en natuurlijk valt je achteraf misschien in hoe je het beter kon doen maar dat is de koe in de kont kijken in zo'n situatie..
Op de stal waar ik werkte was ik meer dan eens in mijn eentje, wat moet je dan beginnen?

geloof me vrij, ik heb hier in huis al confrontatie gehad met inbrekers, ik loop er niet achteraan, maar ben wel met een stok op de neus van men auto gaan zitten. Geen haar op men hoofd die er aan dacht die auto te laten meenemen..

Natuurlijk ken je de situatie niet, maar als de politie al vraagt naar getuigen, hebben ze toch niet veel gehad aan de grooms lijkt me :Y)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:16

Als je de juiste voor je hebt staan piep je wel anders Renatevb.. Geen enkel bezit is je leven waard!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:53

waar gaat het heen met de wereld

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:23

Solvej schreef:
Als je de juiste voor je hebt staan piep je wel anders Renatevb.. Geen enkel bezit is je leven waard!

Neen dat is waar. Maar ik word gewoon erg kwaad als zo'n dingen gebeuren, en dan denk ik niet echt na. In elk geval lijkt mij dat ze ze wel moeten vinden toch. Zo'n 2 paarden moeten toch ergens gezien worden.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:43

Mensen! Waar gaat de wereld heen! Wie haalt het nu toch in z'n hoofd! Komaan.. En wat zijn ze er mee? Niets, want de hengsten zijn 'bekend' (ik ken ze wel niet hoor, maar er zullen genoeg paardemensen rondlopen die ze wel zouden herkennen!).
Bizar!

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:13

Bah, vreselijk. Zomaar paarden van andere mensen jatten.. Wat raar >;)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:26

ElCamino schreef:

Iedereen heeft tegenwoordig toch een camera op zijn/haar mobieltje?
Ik had iig foto's en/of filmpjes gemaakt. Dan hadden ze iig beeld van hoe deze mannen eruit zagen.
Mag aanmenen dat ze toch zeker wel de kentekenplaat van de vrachtwagen hebben genoteerd??

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:36

Daar moet je in het heetst van de strijd ook maar net aan denken. Achteraf doe je het altijd anders..

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:39

kollee3 schreef:
Tegenwoordig horen grooms nieteens dat de hengsten verkocht worden. Dus die gingen er waarschijnlijk vanuit dat deze hengsten verkocht waren.
En met een vrachtwagen krijg je snel het idee dat deze mensen wel het geld hebben, inplaats van dat ze met een trailer komen dan zou ik er zelf
ook wel even naartoe zijn gelopen. Maar ik blijf het toch wel raar vinden. Waarom steel je een paard? Op concours gaan dan herkent iedereen ze zo.

Enigste waarvan ik zal kunnen denken is sperma van de hengst afnemen.
Dan evt. laten castreren en je hebt een heel gedonder met de eigenaar denk ik }>
Maja, nee weinig heb je eraan opzich... voor je het weet worden ze herkend.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:25

Ik ben ook wel erg benieuwd met welke reden ze dit gedaan hebben, erg bizar...

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:28

volgens mij voel je je op dat moment echt zwak :o hopelijk zijn de paarden weer snel terecht

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:43

Zolang ze de paspoorten niet gestolen hebben kunnen de dieven geen kant op met de hengsten.
Je zou haast gaan denken dat het een wraakactie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:56

Tweede chip erin, valse papieren op basis van die chip en huppa, naar het buitenland ermee waar ze niet eens gehoord hebben dat die hengsten ooit gestolen zijn.
Paar jaar stilhouden en dan weer uitbrengen onder die valse papieren of laten goedkeuren als dekhengst van een ander, veel minder gekend stamboek en hopsa, je bent weer vertrokken.

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:11

Met 2 chippen erin exporteren naar het buitenland....hmmm dat moet dan alleen in Nederland kunnen :D