Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:15

Op een van de nieuwssites staat dat de bestuurder volgens een erachter rijdende getuige met de wielen van de auto in de de bocht in de berm is gekomen en na een correctie dwars over de weg en een dam aan de andere kant terecht is gekomen en dan gaat elke auto met trailer op z'n kant, hoe groot en zwaar ze ook zijn, gelukkig is het paard er dit keer goed vanaf gekomen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:16

Blij om te zien dat het paard goed was ingepakt. Die randen zien er scherp uit en door de ingepakte beentjes is ook erger voorkomen. pfffff ik krijg toch altijd plaatvervangend stress als ik zo iets zie. Hier zat een engeltje in de trailer denk ik.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:57

Dat is schrikken zeg! Super dat het paard er zo goed vanaf gekomen is! Paard lijkt het echt over zich heen te laten komen van "nou zeg.. dat heb ik weer " :+

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:15

bigone schreef:
Op een van de nieuwssites staat dat de bestuurder volgens een erachter rijdende getuige met de wielen van de auto in de de bocht in de berm is gekomen en na een correctie dwars over de weg en een dam aan de andere kant terecht is gekomen en dan gaat elke auto met trailer op z'n kant, hoe groot en zwaar ze ook zijn, gelukkig is het paard er dit keer goed vanaf gekomen.

Slim van de bestuurder..

Gelukkig is alles weer goed met het paard!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:28

flettie schreef:
Wat ik me dan weer afvraag (wat ik rij bijna iedere werkdag over die weg): hoe krijg je het voor elkaar om in die flauwe bocht de berm in te rijden daar?

Het was vrij glad in Drenthe vanwege de vorst & woensdagnacht sneeuw. Als dat overdag ontdooit maar 's nachts weer opvriest in dat asfalt dan is dat gruwelijk glad.

Zack schreef:
Slim van de bestuurder..

Dus als jij met je wielen een klein stukje de berm in rijdt, ga je dat niet corrigeren?

Men_Sven

Re: Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:29

pfff krijg er de rillingen van.....gelukkig viel het achteraf allemaal mee. Zal dat paard nog wel de trailer in durven?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:31

Akhal_Teke schreef:
Dat maakt het wel hoor. Ik heb het al bij verschillende trailers gezien. De kunststoffen scheuren echt sneller bij een ongeval en kunnen ernstige verwondingen veroorzaken. De houten hebben dat gewoon minder.
In mijn ogen is de veiligste trailer een Ifor Williams.

Ik heb liever dan dat de trailer scheurt en m'n paard er dus makkelijker uit kan. En wonden hebben ze in de meeste gevallen toch al. En ik denk niet dat je je die trailer weer kan gebruiken na een ongeluk, die zijn vaak ook direct total loss (ook houten). Dus voor de betere kwaliteit hoef je dan ook niet te doen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:46

Ik schrik altijd zo van dit soort berichten. en een beetje vervelend dat die beelden dan ook weer voor me zie als ik met de trailer op pad moet... (dat doe ik overingens niet vaak, als logisch gevolg :) )

de auto ligt alleen zo raar? aan de verkeerde kant van de sloot zeg maar.
nou ja, gelukkig lijkt het paard niet veel te hebben.

indian_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:48

Gelukkig liep hij/zij weer op het eind van het filmpje. Toch een nachtmerrie als je met auto en trailer om gaat. Brrrr eng hoor.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:50

Ben er gisteren langs gekomen.. Bah wat een naar gezicht was dat en wat ben ik geschrokken !!
Toen ik er langs kwam zat het meisje al naast haar paard, paard lag nog in de trailer maar later liepen ze er al weer mee rond..

Wat heeft dat meisje samen met haar paard een geluk gehad zeg !! Ben echt blij voor haar dat het goed is afgelopen, had anders gekunt..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:52

indian_horse schreef:
Gelukkig liep hij/zij weer op het eind van het filmpje. Toch een nachtmerrie als je met auto en trailer om gaat. Brrrr eng hoor.

Maar hoe :?
Dat ziet er niet uit alsof hij er niets aan over heeft gehouden.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:54

@Kelly_Taco: Het paard had verwondingen, maar zeer licht :) En hij heeft een kalmerend middel toegedient gekregen voor ze hem uit de trailer haalden, dus denk dat hij ook wel wat suf is.. Al met al ziet het er ernstiger uit dan het werkelijk was

Edit: Zie nu dat ik het meisje en paard ken.. Heb voor haar schoonvader gewerkt..

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:57

Ik snap nog steeds niet hoe die trailer op die manier aan de andere kant van dat slootje ligt maar goed da's verder niet belangrijk fijn dat hij er goed vanaf gekomen is ik zeg een grote zak wortelen ;-)

wel dacht ik meteen toen hij op begon te staan gelukkig een slimme meid die hem goed ingepakt heeft. Ik hoor zo vaak dat mensen het onzin vinden om de benen te beschermen tijdens een ritje met de trailer onder het motto het is zo'n klein stukkie. Dus respect voor de eigenaar ;-)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:00

mistid schreef:
flettie schreef:
Wat ik me dan weer afvraag (wat ik rij bijna iedere werkdag over die weg): hoe krijg je het voor elkaar om in die flauwe bocht de berm in te rijden daar?

Het was vrij glad in Drenthe vanwege de vorst & woensdagnacht sneeuw. Als dat overdag ontdooit maar 's nachts weer opvriest in dat asfalt dan is dat gruwelijk glad.

Zack schreef:
Slim van de bestuurder..

Dus als jij met je wielen een klein stukje de berm in rijdt, ga je dat niet corrigeren?

Juist dat abrupte en snelle corrigeren veroorzaakt slippartijen en ongelukken. Als je met je auto een stukje in de berm komt is het juist belangrijk dat je het stuur rustig houdt, gas terug neemt en voorzichtig weer de weg opstuurt. En niet opeens een ruk aan het stuur geven om de weg weer op te komen :n

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:09

RM94 schreef:
wel dacht ik meteen toen hij op begon te staan gelukkig een slimme meid die hem goed ingepakt heeft. Ik hoor zo vaak dat mensen het onzin vinden om de benen te beschermen tijdens een ritje met de trailer onder het motto het is zo'n klein stukkie. Dus respect voor de eigenaar ;-)

Na het zien van dit filmpje weet ik weer hoe belangrijk het is om een paard goed in te pakken idd. Ik zal mijn paard nooit meer op de trailer zetten zonder bescherming! En tuurlijk houd het een breuk niet tegen maar gemene winkelhaken met kappotte pezen enz zullen veel minder zijn!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:17

Het dier zal vast wel een roesje hebben gehad, maar wat staat hij rustig op!! Echt heel netjes en correct gedaan van de brandweer en vet.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:39

Dat moet echt vreselijk zijn! Het moment net na de slip partij waarop je niet weet hoe je je paard gaat vinden en hoe hem eruit te krijgen..
Ik hoop maar dat als ik dat ooit moet meemaken, dat mijn paard genoeg vertrouwen heeft in mij om rustig te wachten..
Ik ben echt zo blij dat paard en mens helemaal ok zijn!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:42

Oef, wat link!

Ik ben ook blij met onze trailer.
Naar mijn inzien onwijs veilig! ;)

Soort gelijke trailer! Afbeelding

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:45

Ah, wat erg!
Het paard was wel super braaf zeg!
Gelukkig dat iedereen met een schrik en het paard maar met wat kleine schrammetjes ervan af kwam. Het had allemaal veel erger kunnen aflopen!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:27

Super dat het paardje er goed vanaf is gekomen! Ben blij dat er dingen als kalmerende middelen bestaan, die beesten kunnen uit paniek helemaal doorslaan en dan heeft het vaak een minder goede afloop..

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:30

Oeh, volgens mij zou ik als paardeneigenaar echt in paniek zijn, zo'n ongeval is al enorm schrikken, maar wetende dat je paard achterin op z'n kop ligt .. jakkes!

Fijn dat ze er redelijk vanaf gekomen lijken te zijn.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:45

Elise88 schreef:
Oeh, volgens mij zou ik als paardeneigenaar echt in paniek zijn, zo'n ongeval is al enorm schrikken, maar wetende dat je paard achterin op z'n kop ligt .. jakkes!

Fijn dat ze er redelijk vanaf gekomen lijken te zijn.

Ik zou denk ik ook even helemaal de weg kwijt zijn.
Verschrikkelijk.

Gelukkig dat hij slechts licht gewond is. Hij heeft een roesje gehad, dus logisch dat hij een beetje wiebelig op zijn benen staat.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:58

vandaar dat we moesten omrijden toen we naar huis reden.. blij dat iedereen er zonder echtezware verwondingen er af is gekomen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:03

het is inderdaad ook een rot bocht, je hoeft daar maar iets te hard door te komen en je gaat al..

gelukkig is het zo afgelopen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:10

mistid schreef:
flettie schreef:

Het heeft hier amper gesneeuwd en gistermiddag was het kleine beetje wat er lag allang weer verdwenen.
Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.

Fijn voor hun beiden dat het zo is afgelopen! :)