Het statussymbool is nu een wegwerpartikel geworden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMMB

Re: Het statussymbool is nu een wegwerpartikel geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:50

vreselijk om zo een dier aan zyn lot over te laten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:57

Ongeloofelijk!
Is dit de nieuwe chiuahua rage? De beestjes kopen als pronkstuk en als het dan ziek, oud of te duur word laten we het gewoon ergens achter :r

Wat die vrouw van de dierenbescherming beschrijft, paardonwaardig. :n

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:57

Ik denk dat in Spanje er meer dieren zijn die het zichtbaar slecht hebben, en dat bovendien iedereen het erover eens is dat ze het slecht hebben. Maar hoeveel paarden zijn er hier die nauwelijks buiten hun stal komen, en hoeveel mensen zijn er die dat helemaal niet als iets slechts zien? Hoeveel honden die een half uurtje per dag kunnen lopen? Hoeveel vissen in veel te kleine kommen, hamsters in veel te kleine kooitjes? Zijn allemaal dieren die het slecht hebben, alleen op een -helaas- meer geaccepteerde en minder zichtbare manier..

Al ben ik het er wel mee eens dat de excessen zoals beschreven in het artikel hier niet aan de orde zijn, met paarden die voor 5 euro verkocht worden..

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:30

Brrrrr, 't is buiten koud, en als ik dit artikel lees dan lopen mij nog meer rillingen over het lijf.
Wat ongelooflijk triest is het.
Maar wat kunnen we er aan doen?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:37

Vreselijk! Echt sneu voor die beestjes.

Het is in Ierland wel een speciaal slag mensen die dit zo doen, dat zijn sowieso al het armste deel van de Ierse bevolking. Een paard hoort erbij. En er wordt zeker anders mee omgegaan. Ik heb het altijd al een rare bedoening gevonden. Nu er minder geld is, krijg je dit soort dingen.

De dierenbescherming heeft het er maar druk mee. En het moeilijkste lijkt me dan nog om een omslag voor elkaar te krijgen in het denken over het houden van paarden.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:03

Ik heb hier idd al eens iets over gelezen.. In deze link staan ook foto's.. Je wordt er niet blij van. :n

http://blog.photoshelter.com/2008/07/ja ... lture.html

Als je Ireland Urban horses intypt bij Google krijg je ook een goed beeld van deze cultuur.. Het gaat er al aardig lang zo aan toe..

Afbeelding

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:17

Nou doe mij er maar 10 voor 30 euro per stuk hoor ga ik ermee naar de veearts..echt belachelijk...
wat in en in triest...eigenlijk ziet men een beetje hetzelfde nu in NL alleen veel minder schrijnend natuurlijk..door de crisis kunnen ook veel mensen hun paard niet meer onderhouden en wordt het te koop aangeboden voor een weggeefprijs..oude paardjes waar normaal gesproken nog een goed thuis voor gezocht werd gaan linea recta naar het slachthuis..fokkers lassen een fokstop in omdat veulens aan de straatstenen niet kwijt te raken zijn...hele trieste ontwikkeling...

zo zonde dat toch altijd die arme beesten er de dupe weer van zijn he...paarden in je achtertuin..hoe verzin je het....

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:19

heb even in die link gekeken..man wat zitten er mooie dieren tussen zeg..ik zou ze zo gaan ophalen daar...lekker laten bijkomen en nakijken hier en er dan hier maar een goed baasje voor zoeken op termijn...want ja kan niet alles zelf houden he..

die jongen op die bonte met halster..jeetje zien die kids geen gevaar oid?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:21

Dat is in een bepaald gebied van Dublin "normaal", een paard in je achtertuin. Daarom zei ik al dat ik het al jaren een rare bedoening vind.
En nu het dus economisch slecht gaat, zijn de paarden (en waarschijnlijk ook andere beesten zoals honden en katten) hier zwaar de dupe van.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:23

nou idd..daarom zeg ik als je ze idd kunt kopen voor 3 tientjes kom ik er wel een stel halen..lekker bij laten komen en op laten knappen en dan tzt een goede nederlandse baas waar ze fatsoenlijk in een weiland staan ipv in een achtertuin..te zot voor woorden!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:15

Ik vindt het ook heel erg wat hier gebeurt maar laten we eerlijk zijn, of het nou een hond, kat, paard of welk ander soort dier zou zijn. Mishandelen en verwaarlosing mag niet!

Ik vindt alleen wel dat de foto´s van hierboven, jongen met bonte, meisje met palomino pony etc. GEEN verwaarloosde indruk geven. ze zien er misschien niet tip/top uit maar ook niet heel slecht. En dit soort paarden opkopen en naar Nederland brengen heeft al helemaal geen zin, we hebben er zelf genoeg. Hoe triest ook, die paarden kunnen beter allemaal afgemaakt worden zodat er geen overschot meer is. Wij hebben zelf ook te veel paarden, voor €50,- kan je ook een shet hier op de markt kopen. Daarom moeten mensen is gaan nadenken of ze wel moeten fokken met een pony/paard zonder goed papier. Want die paarden zijn de dupe van dit soort dingen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:16

Luckystory schreef:
Wil jij 'ziek' paard eten dan?
Zou mooi worden.

Ik wil geheel geen paard eten, for that matter :+

Hoop dat James' pony het wel fijn gaat krijgen in de achtertuin :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:22

kohtje schreef:
Kijk eens naar tv,arme mensen hebben juist veel paarden,geiten enz. In die landen is het normaal om zo'n dier te hebben. Ze denken niet zoals wij. Voor hun is het een dier,geen gelijken. Geen maatje en ook vaak geen luxe. Het hoort in hun cultuur.
In die landen heeft het ook vaak te maken met het geloof,het dier heeft geen ziel.
Huertecilla ,denk dat in Spanje er meer dieren zijn die het slecht hebben dan hier.

We hebben het hier over Dublin, NL, DTSL, Belgie....niet over Egypte.

Wat ik met Egypte bedoelde is dat daar de paardeneigenaren door Brooke geïnformeerd worden hoe een dier te onderhouden. Daar is het dier noodzaak voor de inkomsten, maar dat laatste ter zijde. Voorlichting kunnen ze hier ook goed aan mensen geven, bv Postbus 51, waarin gewezen wordt op de consequenties wat een dier nodig heeft en wat het kost, voor men er aan begint en er achter komt dat het niks is of teveel kost.

Bovenstaande is een kwestie van goed lezen en dan pas antwoord geven. ;)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:24

Ik heb al jaren geleden een docu gezien over het paarden houden door kinderen en handelen hiermee door kinderen in deze streek. Is niets nieuws...

Misschien een heel cru idee...maar je zou toch eigenlijk alles moeten vangen en alles wat gewoon niet gaat / te ziek is / te mager gewoon een spuitje moeten geven / slachten en niet wachten totdat ze vanzelf neervallen...voor de dierenbescherming is dit dweilen met de kraan open lijkt mij

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:29

Idd dweilen met de kraan open. En wat ook triest is; als de DB, LID, AID, politie dan de betreffende eigenaren waarschuwen of verbaliseren, hebben ze meestal wel een excuus of ze gaan over op dreigementen aan de ambtenaren die de zaken in behandeling hebben. Dus nog steeds geen aandacht en luisterend oor, maar grof in de verdediging....kom niet aan mijn dier....terwijl de hele buitenwereld ziet en meld dat het niet goed gaat met het dier/dieren. Dus (sommige) mensen opvoeden hoe ze wel/niet met een dier om moeten gaan en hoe het verzorgd dient te worden is wel noodzaak, ook hier in NL.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:01

wow die foto's. allemaal zonder zadel en allemaal zowat aan de steiger. Idd als hier in NL een paard galopeerd op steen zou die persoon meteen aangesproken worden. 1 gevaarlijke boel daarzo. En al die weides in Ierland, kunnen die paarden niet gewoon daarheen?

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:33

Dat steigeren, zonder zadel en galop over steen is denk ik nog het minste probleem....
Die beestjes worden niet opgevoed ofzo, dat hoef je bij je iphone 4 toch ook niet te doen?

Wie gaat die paarden dan verzorgen op al die weides?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:42

Niet direct een antwoord op :) . Ik denk alleen dat een paard zich beter kan redden op een weide met gras (net als kuddes in amerika) dan in een stad alleen achtergelaten worden. Is nog steeds niet goed hoor dat ze achter gelaten worden, maar de omgeving is dan idg al veranderd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:43

misschien dat dit ook in nederland gebeurt over 30 jaar?
Ze zouden gewoon moeten verbieden een paard in de achtertuin te houden,kan toch niet zo ingewikkelt zijn er een nieuwe wet door te krijgen?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:45

geerke schreef:
misschien dat dit ook in nederland gebeurt over 30 jaar?
Ze zouden gewoon moeten verbieden een paard in de achtertuin te houden,kan toch niet zo ingewikkelt zijn er een nieuwe wet door te krijgen?

Helaas is het juist erg ingewikkelt om een nieuwe wet aan te stellen..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:59

justkid schreef:
Die mensen hebben zelf bijna niet te eten. Ik begrijp dat je dan geen geld uit geeft om een dier in te laten slapen. Geld weg en een dood paard.

Bravura schreef:
kohtje schreef:

Als ze zelf bijna niets te eten hebben moeten ze geen dier aanschaffen dat ook nog eens eten moet. :(

Als je zelf bijna niets meer te eten hebt, maar wel een overbodige berg vlees op pootjes in je schuur hebt staan die je van ellende ook niet meer kan voeren dan lijkt de logische conclusie mij snel getrokken...

Bovendien kan de situatie in een mensenleven snel veranderen, mensen houden daar doorgaans geen rekening mee want dan kan je ook beter maar nooit van zijn leven kinderen nemen.

Het is heel triest wat daar (en in bijv. de VS) nu gebeurt, maar mensen blijven mensen, dus zullen er altijd tijden van hoogconjunctuur en laagconjunctuur blijven bestaan. Met de bijbehorende gevolgen en die worden niet in alle landen opgevangen door een overheid.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:37

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:01

Nou zo schokkend vindt ik deze foto´s niet. De paarden zijn niet dun en zijn er zo redelijk gezond uit. Er wordt veel mee afgeragt denk ik maar paarden kunnen wel wat hebben.

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:05

Er moet toch echt is een fokverbod komen.!
Het reist werkelijk de pan uit als we het over dierenleed hebben.!! Men schaft maar aan.
Maar, o wee als het dan toch niet is wat het moest worden.
Denk na voor dat je beslist.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen!En ben je echt een dieren lief hebber,kijk dan is in een van de asiels. Wij hebben er drie uitgehaald. Geweldig stel met elkaar.
Koop GEEN jong paard als het je eerste is. Ga ervaring op doen op een geschoolde pony/paard.
Je hoeft deze tip niet te volgen. Maar je sluit lekker aan bij de massa dan. Al die v......meiden,paard afgekeurd,nou dan stal je hem toch lekker ergens. De verzekering haald hem op,voor de dood. En miepje rijdt rustig weer verder met een andere ....
Walgelijk hoe men denk momenteel. Er is altijd een betere oplossing. Zo dit ben ik even kwijt meiden. :(

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:49