Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sjorsie schreef:Ik vind het niet zo'n raar voorstel, die dieren komen hier niet vandaan en toch worden ze in 'natuurgebieden' uitgezet wat niet werkt, want elk jaar is er gedoe met omwonenden die al die zieke en stervende dieren niet aan kunnen zien en stiekum lopen bij te voeren, omdat de overheid dat niet doet.
In het wild gaan greopen dieren op zoeken en trekken weg, maar in die 'reservaatjes' in Nederland kan dat gewoon niet, dat is te klein.
IndianLady schreef:minikatje schreef:alle koniks vervangen door gelderse paarden?
Dan hebben een aantal provincien toch echt een probleem denk ik
Zinia schreef:Ik las een klein beetje een cynische ondertoon in dit berichtje.. of ben ik de enige? In het begin kun je dat lezen.
Maar het zou de PVV niet zijn als zij dit niet menen, maar ik denk juist dat de term 'allochtone' Konikpaarden een ietsje aan de lollige kant is.
Of ben ik de enige die dat zo interpreteert?
minikatje schreef:IndianLady schreef:
Dan hebben een aantal provincien toch echt een probleem denk ik
ach er is ook nog het nederlandse trekpaard, kwpn-ers, friezen, groningers, drentste rijpaard.
we vinden wel wat.
moet mijn exmoor nu btw een inburgeringscursus doen?
janouk schreef:Even de PVV en allochtonen haat etc er buiten laten.
Hij heeft wel een punt dat nagedacht moet worden over het in de natuur vrij laten van niet-inheemse diersoorten.
Er zijn talloze problemen wereldwijd door het loslaten van niet-inheemse diersoorten: bijv. de rode eekhoorn die in Engeland volledig verdrongen wordt door de zijn brutale Amerikaanse eekhoorn.
Dat geldt overigens ook voor niet inheemse plantensoorten; Veel waterschappen hebben last van allerlei niet inheemse rietsoorten etc in ons water, die onze inheemse waterplanten overwoekeren.