Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) stef schreef:Nee maarja, het klopt nooit is mijn ervaring.
Afkeuring is rechtgetrokken en het stamboek is van mening dat de hengst niet voldoende in het type staat, dus dekbeperking. Kan je hoog en laag springen, maar t is de mening van t stamboek, en tja, ik blijf dan bij mijn mening: Als je niet tegen de mening van een stamboek kan, moet je niet naar keuringen gaan
.
amazone77 schreef:meiden jullie hebben geen enkel besef waar het over gaat......het gaat niet om de hengsten......het gaat om geld,macht,vriendjes van vriendjes.......pas je niet in het ''straatje'' van KVTH hoor je er niet bij....kom je er niet bij....simple as that.
Citaat:Hoezo is dat er niet ? Er zijn genoeg hengsten die wel volledig goedgekeurd worden die aan het fokdoel van het stamboek voldoen.
Peelie schreef:maar als er steeds minder mensen met hun hengst naar de keuring gaan, wat gaat er dan mis?
Zometeen hebben we een genepool van 15 a 20 jaar oud. Moeten we daar dan mee blijven fokken? Of overstappen op Duitse hengsten? Ik heb het idee dat ze iets soepeler zijn met het goedkeuren daar.
want als er steeds minder hengsten goedgekeurd worden blijft er uiteindelijk niks meer over...
Veel kleine en ouderwetse hengsten. Véél hengsten verdwijnen dan ook na 1 seizoen en worden voor een prikkie verkocht. Wel zijn ze daar veel verder qua beweging en met een stuk minder inteelt. Wat kies je dan als merriehouder? 
.
.
. Lyonesse schreef:Peelie schreef:maar als er steeds minder mensen met hun hengst naar de keuring gaan, wat gaat er dan mis?
Zometeen hebben we een genepool van 15 a 20 jaar oud. Moeten we daar dan mee blijven fokken? Of overstappen op Duitse hengsten? Ik heb het idee dat ze iets soepeler zijn met het goedkeuren daar.
want als er steeds minder hengsten goedgekeurd worden blijft er uiteindelijk niks meer over...
Over Duitse hengsten valt ook het 1 en ander te discussieren. Daar keuren ze mi veel te veel goedVeel kleine en ouderwetse hengsten. Véél hengsten verdwijnen dan ook na 1 seizoen en worden voor een prikkie verkocht. Wel zijn ze daar veel verder qua beweging en met een stuk minder inteelt. Wat kies je dan als merriehouder?
moeder van 2 kids en ik rij een hengst van de brouwer idd.
) willen alleen maar gerechtigheid.