Draversmerrie Action Skoatter is overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:54

Jammer dat deze drafsportlegende en zeer bijzondere merrie is overleden. Wel op een respectabele leeftijd! Wat weer bewijst dat ook dravers met een lange koerscarriere best oud kunnen worden!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Draversmerrie Action Skoatter is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 23:50

De Ratina van de drafsport is niet meer.... Jammer, maar wel een prachtige leeftijd gehaald.

Was een van de weinig dravers die ik idd kende.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 06:18

ze heeft wel een mooie leeftijd behaald!
ik ken haar nog van toen ik 15 was, geweldig leuk dier was het. :j
jammer dat ze er niet meer is

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 06:24

Ook mijn jeugdsentiment: ik heb haar heel wat keer langs zien 'vliegen' op de baan. Wat kon zij ongelooflijk hard starten _/-\o_

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:44

Prachtige leeftijd toch! De meeste dravers halen die leeftijd niet.. Het blijft zonde natuurlijk, maar denk dat ze terug zou kunnen kijken op een schitterend leven!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:48

Jee wat sneu.. Was 1 van de weinige dravers die ik kende, en een ontzettend groot verlies voor de paardenwereld..

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:41

jemig wat jammer, heb vaak van haar gehoord. Ze heeft opzich wel een super carrière gehad, en 28 is best een mooie leeftijd. Het is super dat de drafsport zo lang van haar heeft mogen genieten! :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:10

Jeetje wast spijtig!! Ze heeft een mooie leeftijd gehaald!

Prachtig paard!! En ik heb een práchtige kleindochter van der waar ik toch wel trots op ben :D

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:16

Action Skoatter, één van de beste karaktermerries die ons land ooit heeft gekend is niet meer...
Je bezorgde mij altijd kippenvel met je enorme snelheid en prachtige verschijning!
Rust zacht merrie, je legende leeft voort Y;(

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:17

och de goede oude tijden, op studio sport met Hans Eijsvogel. Wat een klassepaard was het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:51

F*k wat sneu, weer een legende pleite, nu wordt ze natuurlijk pas echt een legende!!!
Action Skoater was een ware topper!!!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:36

sigrid1182 schreef:
yellowa , herbie w en action skoatter......die 3 kan ik me nog zo herinneren...

echt jammer , maar 28 jaar is mooie leeftijd....

Oh ja, Fantastische paarden allemaal!
Voor Ijzerenhein heb ik nog gezorgd toen hij als dekhengst werd in gezet. En kennen jullie Zvetlana HAnnover nog? WAs ook een mooie schimmeldame :j

Jammer dat Action Skoatter er niet meer is... Veel sterkte gewenst aan alle mensen die haar zullen missen.. Was een pracht beest!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:43

ach.... wat jammer..!!
jeugdsentiment werd al genoemd maar inderdaad, zo voelt het voor mij ook. Destijds was ik ook nog wel rond de baan en op stal te vinden *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:44

No_No schreef:
sigrid1182 schreef:
yellowa , herbie w en action skoatter......die 3 kan ik me nog zo herinneren...

echt jammer , maar 28 jaar is mooie leeftijd....

Oh ja, Fantastische paarden allemaal!
Voor Ijzerenhein heb ik nog gezorgd toen hij als dekhengst werd in gezet. En kennen jullie Zvetlana HAnnover nog? WAs ook een mooie schimmeldame :j

Jammer dat Action Skoatter er niet meer is... Veel sterkte gewenst aan alle mensen die haar zullen missen.. Was een pracht beest!

Ook Yellowa en Herbie w waren echte toppers net als Action!!!

Ze wisten het spannend te maken, ik ging toen vaak als bezoeker naar de koersen juist vanwege deze drie kanjers!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:46

Naar dat zo'n legende op deze manier aan haar einde moet komen. Aan de andere kant, ze heeft een lang en vast mooi leven gehad.

hoefijzer009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:49

ach gut toch :(:) :(:) :(:)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:04

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:56

Het paard van 1 miljoen, dit paard heeft de drafwereld op de kaart gezet!
Ontzettend jammer, maar al eerder genoemd, 28 jaar is een mooie leeftijd.
Sterkte aan de fam Kruis...

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:08

Hier ook jeugdsentiment.. in mijn fotoalbum zit een foto van 1988 waar ik als klein meisje (5 jaar) op de sulky zit bij Appie Boscha met Action Skoatter. Toen was mijn liefde voor paarden al ruimschoots aanwezig en daarna is het alleen maar erger geworden. Kort daarna ben ik met de dochter van de fam. Kruis op paardrijden gegaan en zo is het allemaal begonnen.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:45

mooie leeftijd heeft deze topper bereikt! Y;(

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:23

Jeetje, wat een schok voor de drafwereld! Ze heeft flink haar best gedaan altijd.
Ze heeft wel een mooie leeftijd bereikt, maar het blijft vreselijk jammer natuurlijk.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:26

Wie kende haar niet in die tijd. Ze had al heel gauw de bijnaam de vliegende Friezin.
Zij kon zo gruwelijk vlak draven dat je bij wijze van spreken een kopje water op haar kruis kon zetten en dan zou ze geen druppel morsen :j
Een drafmachine van je welste.

Eelke heeft volgens mij ook haar jongere broer nog gehad en die was ook niet makkelijk hoor. Die hing in de hanebalken en was niet te trainen. Maar koersen :D
Tja dat waren mooie tijden, hoewel het toen ook al klote ging met de drafsport.

Ton Blok had toen der tijd ook nog een schimmel gehad uit Rusland. Het dier was geloof ik ook helemaal niet makkelijk.
Ja Yellowa (op blote voeten op Duindigt de Grote prijs der Lage Landen winnen. Wat heb ik staan gillen :D :o ), Speedy Volita, Jade, Summer Pearl, de Buitenzorgjes.
Action was een begrip in haar tijd samen met Charisma Darby, Flower Flora en nog velen die we hierbij vergeten.

We worden oud :D

mandy2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:42

jeetje dat is inderdaad een legende,,
ik vertelde het net aan mijn moeder en mijn moeder kent Appie Bosscha erg goed van vroeger op de ren baan in hilversum.
heel veel sterkte met het verlies !

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:44

Judith_VB schreef:
Wie kende haar niet in die tijd. Ze had al heel gauw de bijnaam de vliegende Friezin.
Zij kon zo gruwelijk vlak draven dat je bij wijze van spreken een kopje water op haar kruis kon zetten en dan zou ze geen druppel morsen :j
Een drafmachine van je welste.

Eelke heeft volgens mij ook haar jongere broer nog gehad en die was ook niet makkelijk hoor. Die hing in de hanebalken en was niet te trainen. Maar koersen :D
Tja dat waren mooie tijden, hoewel het toen ook al klote ging met de drafsport.

Ton Blok had toen der tijd ook nog een schimmel gehad uit Rusland. Het dier was geloof ik ook helemaal niet makkelijk.
Ja Yellowa (op blote voeten op Duindigt de Grote prijs der Lage Landen winnen. Wat heb ik staan gillen :D :o ), Speedy Volita, Jade, Summer Pearl, de Buitenzorgjes.
Action was een begrip in haar tijd samen met Charisma Darby, Flower Flora en nog velen die we hierbij vergeten.

We worden oud :D

Ton Blok had ook Romeo Hollandia die heeft het op latere leeftijd ook goed gedaan altijd goed gedaan heeft, maar die schimmel hoe heete die nou ook alweer...

mandy2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:50

dat weet mijn moeder niet meer heelaas maar de andere paarden die je noemt in je berichtje die kende ze wel Charisma Darby, Flower Flora enzo
maar dat is voor haar ook heel lang geleden.