"Wilde" pony's van Cornwall sterven aan een hongerdood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

odakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:57

Dit is gewoon belachelijk, dat men dit zover laat komen.
|(

Ra_chel

Re: "Wilde" pony's van Cornwall sterven aan een hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:21

en dan schaam ik me diep voor de mensheid.......................
"het beest onder de beesten is de mens".

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:27

. schreef:
"Een van de pony's is er zo slecht aan toe dat zij zeker aankomende week zal overlijden," aldus een woordvoerder van de welzijnsorganisatie. "De pony's zijn door hun eigenaren in de steek gelaten en er staat te weinig gras om hen goed te kunnen voeden. De pony's zijn geen van allen echt wild en dus zijn hun eigenaren verantwoordelijk voor het welzijn van deze dieren. Deze situatie is met name schokkend omdat de autoriteiten ontkennen dat we hier een groot probleem hebben. Wanneer ik echter vijf dode pony's en een grote groep uitgemergelde pony's in mijn weiland had staan, dan hadden ze allang op de stoep gestaan om actie te ondernemen. We zijn ontzettend gefrustreerd dat we slechts kunnen toekijken hoe deze dieren een voor een aan een hongerdood sterven."

.

Baaltje hooi?
En als je moet toekijken hoe ze dood gaan en je weet zeker dat ze dood gaan waarom geef je ze niet meteen een spuitje of iets?
dan hoef je niet meer lang toe te kijken..

Snap niks van die mensen

Toekijken haha ze zijn gek

Jethafa

Re: "Wilde" pony's van Cornwall sterven aan een hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:22

Dit heeft mijns inziens helemaal niets te maken met 'wilde pony's', maar dit zijn gewoon dieren van eigenaren die hun beesten aan hun lot over laten. Hier kan geen beleid over gevoerd worden door de overheid (ja regels e.d.), afschieten mag alleen de eigenaar/verantwoordelijke.

Maar dat de dierenbescherming daar dan niks aan doet/kan doen, dat snap ik echt niet. Mag toch niet zomaar toegelaten worden? Bizar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:44

Lezen is ook moeilijk :roll: .

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:58

"We wished to discuss these reports with the authorities, but they refused. Many members of the public choose to report welfare cases to us anonymously because they are too scared of the people who own the ponies, and perhaps the same is true of the authorities."

De titel van dit topic zou eigenlijk moeten zijn 'Pony's van Corrnwall sterven omdat de autoriteiten het nalaten de eigenaren van deze pony's te vervolgen wegens dierenmishandeling'. Maar 'Wilde pony's' is natuurlijk makkelijker, dan lijkt het net of er niemand aansprakelijk is voor deze wantoestand. Wederom te bizar voor woorden. En nu, kunnen we ergens geld storten of neemt iemand de verantwoording in deze?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:02

vreselijk :(