Protest over helikoptervangst wilde paarden in Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:40

jeetje wat stom zeg ! als elk stuk bebouwd word , word het heus niet mooier. :r

wemkelover

Re: Protest over helikoptervangst wilde paarden in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:43

Ik snap dat de dieren gevangen moeten worden, want als er teveel paarden komen is het ook niet goed. Denk aan voedsel....
Maar ik denk dat de oude cowboy manier beter is, met paard gaan vangen. Is ook wel stress en ziet er ook niet diervriendelijk uit, maar toch denk ik dat dit vriendelijker is dan op deze manier.
Plus zo kan je zien wat je vangt, een jong of al een wat ouder paard.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:29

Rean_Pony schreef:

Leest u dan ergens dat men het gaat bebouwen ?
misschien zijn mijn ogen niet zo goed maar dat lees ik toch nergens.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:43

Leentje_ schreef:
Rean_Pony schreef:

Leest u dan ergens dat men het gaat bebouwen ?
misschien zijn mijn ogen niet zo goed maar dat lees ik toch nergens.

Precies ja, ik snap ook niet hoe ze erbij komen.
Er staat toch duidelijk in dat het is om de populatie bij te houden.
Te zorgen dat het er niet teveel worden.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:55

Als de paarden persé weg moeten om wat voor reden dan ook, oké dat moet dan maar,
maar het kan ook wel op een wat vriendelijkere manier...

Die merrie was echt zielig! ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:41

Voor een goed begrip; paarden zijn in de amerikas 20.000 jaar geleden uitgestorven.

De paarden die er nu rondlopen zijn verwilderd en een stuk faunavervalsing net als konijen in Australië.

Je kan ze dus óf allemaal wegvangen óf in een lage dichtheid als extensieve veeteelt zien.
Het laatste is minder slecht dan bio-industrie.

Voor behéér is wegvangen/afschieten niet nodig. Daar is al 30 jaar een diervriendelijk alternatief voor. OOk voor de Oostvaardersplassen. Dat is echter wel paarden waar ze niet horen én geen veeteelt.

Hoe dan ook zou het vangen/doden op een zo min mogelijk stressvolle manier moeten plaatsvinden.

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:48

Heb het filmpje al in het midden moeten stopzetten.
Snap niet dat iemand dit kan doen :n

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:10

belachelijk :( mensen....

odakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:11

Het is maar goed dat het is gefilmd, misschien dat het hierdoor veranderd.

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:05

Een filmpje voor de mensen die meer info wensen waarom en hoe ze dit doen :)
Opgepast, enkele beelden zijn wel vreselijk om te zien.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:11

Cavalli : Dat is een hele goede video ! Ik volg dit topic al een tijdje want er zijn ook goede programmas voor de mustang zoals de mustang make over heet het volgens mij waar trainers aan de slag gaan met de mustangs en je deze kunt volgen in de training, dat vind ik interessant en mooi om te zien. Een kennis van mij heeft een mustang op veiling gekocht en meegedaan hieraan.
Maar aan de andere kant heb ik ook de fotos en videos gezien van de round ups en als je ziet hoe de paarden dan gedreven worden door de helicopters en hoeveel paarden hieraan overlijden of erg gewond raken en hoe er met de dieren omgegaan word is dat verschrikkelijk. Op Facebook zijn er groepen die zich in zetten voor de mustang en kun je dit verder volgen

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:27

Hoe noemen deze groepen op Facebook :) ?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:00

http://www.facebook.com/#!/pages/Cloud- ... 9916788389
http://www.facebook.com/#!/profile.php? ... 0150452488
Op deze hierboven vind je weer links naar 99 andere sites van Horse advocates
(daar komen ook alle filmpjes en fotos op te staan van de gatherings
en de info over de protesten)
http://www.facebook.com/#!/mustangmeg1
deze is over de mustang makeover http://www.facebook.com/#!/pages/Extrem ... 5575491400
en groep save the wild mustangs of america : http://www.facebook.com/#!/group.php?gi ... 5184050388

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:05

Begrijp best dat er zo af en toe wat wilde dieren moeten worden afgemaakt om de populatie te reguleren.
Om ze te schieten en te laten liggen is geen optie, dus dan maar bijeendrijven en dan opruimen!

Het zal wellicht vriendelijker kunnen maar ook hier speelt geld weer een rol! Helicopter is efficienter en effectiever dan met zn allen op een paard!

Als de overheid daar niet op de centen zou letten en meer zou betalen om het diervriendelijker uit te voeren dan stoppen zulke praktijken wel. Maar waarschijnlijk krijgen ze per paard betaald.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:12

Ja maar zover ik gelezen heb worden ze niet afgeschoten maar verkocht of ter adoptie gesteld Hoe je het ook maar noemt. Ze worden niet afgemaakt.
Helicopter is kost mischien minder, maar denk toch dat de oude manier met paard beter is. Desnoods vrijwilligers? Ik noem maar wat.

hecowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:27

nee klopt idd ze geven aan dat ze ter adoptie worden gesteld maar dat hangt geheel af van de vraag naar die paarden. Sommige zijn al een bepaalde leeftijd gepasseerd en dan kan je mij niet vertellen dat ze die niet gewoon opruimen.

Begrijp ook wel dat het diervriendelijker moet maar ook hier hangt weer een kostenplaatje aan vast!! Zolang ze daar niet voor betaald krijgen dan gaan ze braaf door!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:19

Ik weet niet hoor. Op de beelden die te zien gaan gaat het inderdaad fout. Het is nergens voor nodig om dieren die al zo hard rennen als ze kunnen op een paar meter afstand te volgen. Maar het principe is niet slecht. Het kan ook netjes met net genoeg druk om de dieren in de juiste richting te krijgen. Maar dat vraagt om verstand van dierengedrag en empathie en dat hebben de mensen die hier gefilmd zijn duidelijk niet.

Echter, er zijn een paar hele korte stukjes film die telkens herhaald worden. Als het er zo verschrikkelijk aan toe gaat in het algemeen, zou er dan niet veel meer film materiaal zijn? Over paardentransport en slacht in Amerika/Canada is immers meer dan genoeg afschuwelijk filmwerk gemaakt, blijkbaar zijn er mensen beschikbaar die de middelen en het vermogen hebben om op plekken te filmen waar ze niet gewenst zijn.

En daar ook nog eens bij; als er pas ingegrepen word wanneer dieren neervallen van de honger schreeuwt heel de dieren minnende wereld moord en brand. Dan word er wat gedaan om dat te voorkomen, zelfs op een manier die de dieren in elk geval een káns geeft op een verder leven in plaats van als beendermeel te eindigen, en is het weer niet goed.
Wat willen we dan? Die beesten laten lopen en fokken tot er zoveel zijn dat er inderdaad niet genoeg voedsel is?