Bewoners en paarden Siberisch dorp belegerd door wolven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:30

Hè bah, je zult daar maar lekker liggen te slapen 's nachts en dan opgevreten worden door honderden uitgehongerde wolven :=

Condesa

Re: Bewoners en paarden Siberisch dorp belegerd door wolven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:31

Baaah wat eng.. := ben blij dat ik daar niet woon..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:32

Anne_GTI schreef:
Drs. P krijgt toch weer gelijk... :D

Ghehe nou idd.....

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:33

ajockeydream schreef:
oeps zelf eet ik ook koeien :') . Maar blijf van ze af. of verdoof ze en zet ze hier uit _/-\o_ _/-\o_

Hier... Nee bedankt. En bovendien.. Er zijn toch al wolven die deze kant op komen (zag laatst een heel artikel waar ze al zaten in Duitsland)
Ik vind dat ze best maatregelen mogen nemen tegen de wolven...
Laatst bijgewerkt door Domi_94 op 10-02-11 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:35

Josieee schreef:
De mensen worden terug gepakt.
Nu kunnen ze niks meer doen, ze zijn met teveel.
En vroeger werden ze natuurlijk allemaal afgeschoten.
Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Wel met de paarden, maar zo gaat het in de natuur.

wolven hebben geen menselijke emoties als "wraak" hoor :')
Dit is natuurlijk gedrag, ze moeten eten hebben, niks terugpakken.
En ze zullen ook nooit zomaar een mens doden, is maar enkele keren voorgekomen en de meeste keren dat dit gebeurde was uit extreme honger of in het nauw gedreven.

Desalniettemin onwijs vervelend dat dit gebeurd... vreselijk voor de paarden en eigenaars, maar ook de wolven gezien die dus geen voedsel meer hebben als ik het zo lees...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:39

Anne_GTI schreef:

Bruut... :')

Stiekem vind ik wolven schitterende dieren, maar een roedel van 400 stuks voor mn neus... nee, ben blij dat ik lekker in het veilige nederland zit
Ben stiekem ook wel benieuwd naar foto's van deze roedel

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:45

Josieee schreef:
De mensen worden terug gepakt.
Nu kunnen ze niks meer doen, ze zijn met teveel.
En vroeger werden ze natuurlijk allemaal afgeschoten.
Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Wel met de paarden, maar zo gaat het in de natuur.

Ik zou je wel eens willen zien als je zelf de dreiging van die beesten voelt als je 's nachts in je bedje ligt ;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:51

blegh wolven moet voor mij niet hoor!
Wat een toestanden daar, je zal daar wonen zeg.

haha, dat liedje!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:55

Kelly1992 schreef:
ajockeydream schreef:
neeey !! niet de wolven.. Ik wil niet veel zeggen maar zo houd ie wel de natuur in stand om die dieren op te eten !! blijf van ze af.. Jullie eten toch ook duizende koeien laten we jullie afschieten. !!

tenzij het jouw paard is die ze pakken...
ik ben echt gek op dieren maar als er een wolf aan mijn paard zou komen zou ik heb persoonlijk zelf afschieten.. klinkt heel banketstaaf ik weet het is de natuur.. maar ik zou echt woest zijn als ik mijn paard is opgegeten door wolven.

Hoezo ? Het is toch natuur ... ?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:00

Anne_GTI schreef:

_O- _O- _O- :D

Wauw....een roedel van 400 wolven!? Dat zou ik wel willen zien, vind het prachtige dieren! Niet fijn als ze samen in 1 mega-roedel gaan jagen, maar neem het die dieren eens kwalijk? Het zijn roofdieren en als het jagen moeilijk wordt zoeken ze de makkelijke manier. :Y) Wel heel uniek zo'n megaroedel. :j Nog nooit van gehoord of eerder gelezen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:12

misschien moeten we wat wild uit de Oostvaardersplassen daar los laten... Ons probleem opgelost, en de hongersnood bij de wolven ook :')

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:18

Haha. Ik moest ook meteen aan Drs. P. denken.
Ik zou de trojka maar thuislaten.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:23

Vangen die handel en uitzetten in australië! Zijn ze van de konijnen af :P
Ik krijg er al spontaan nachtmerries van.. Ik zie hier al bloeddorstige wolven rondlopen langs mijn raam met bloedrode ogen, gele ontblote tanden en heen en weer aant lopen wachtend op hun kans.. :brr:

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:28

400(!!!!!) damn, das een hoop Bonzo :')

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:31

Hallo, wat worden er een horrorscenario's bedacht zeg :D Wolven die langs de ramen lopen? Wat ik er uit begrijp is dat ze de paarden en herten die rondom het dorp leven pakken. Vooralsnog geen bericht dat er mensen aangevallen zijn. Ik verwacht dat als er mensen aangevallen worden dat dat ongelukken zijn, in principe zijn wolven bang voor mensen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:33

klinkt als een uitdaging voor cesar millan? :D

Nee, ik ben ook héél erg blij dat ik niet daar woon... wolven afslachten is misschien niet ideaal, maar jezelf of je dieren erdoor laten opvreten lijkt me nog minder ideaal. Logisch dat deze mensen zich willen verdedigen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:34

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:39

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat wolven een dorp "belegeren".

Ja, ik geloof dat ze naar menselijke nederzettingen trekken. Dit heeft te maken met het feit dat wolven alleseters zijn. Nu ga ik er zo even vanuit dat de mens in Siberie wel een slokje wodka lust (wat moet je anders in Siberie he?) en niet al te netjes zijn met hun afval. Dit lusten de wolven wel, zeker in barre tijden.

Ja, ik geloof dat ze veulens, kinderen en de zwakkeren aanvallen. Honger doet rare dingen met een dier.
Toch denk dat dit toch een kwestie van op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn is. Ik kan me niet voorstellen dat die wolven onderling eens fijn gaan overleggen dat ze eerstvolgende kind dat ze tegenkomen gaan opeten en er daadwerkelijk jacht op maken. Ik denk eerder dat er ergens een roedeltje wolven afval aan het eten is en dat men ze stoort. En dat er dan vanuit honger, angst en natuurlijk de jachtdrift als er iets of iemand weg rent gedood wordt.

Wolven zijn instinctief bang voor mensen. Zij zullen nooit naar menselijke nederzettingen komen als daar niets te halen valt. Daarom weet ik bijna zeker dat ze zijn aangetrokken door afval.
Tja en nu ze eenmaal weten dat er iets te halen valt, ben je er zo nog niet af.

Toch ben ikzelf nog steeds niet bang voor wolven. Als ik de mogelijkheid had zou ik er graag kijken.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:41

Filmpje vanuit Rusland gevonden over de wolvenpack: http://rt.com/news/siberian-wolf-pack-400/

Het zijn er nu dus echt geen 400 meer als ik zie wat ze al om zeep hebben geholpen, door af te schieten en klemmen te zetten. Walgelijk.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:43

Volgens mij vergeten de mensen die het afschieten zielig vinden dat de wolven nu honger hebben en daarom naar de dorpen komen en paarden aanvallen.
Een paard is geen natuurlijke prooi voor een wolf net als een mens dat niet is deze wolven hebben dus echt honger.
En dan vindt ik afschieten waarbij ze in een keer dood zijn veel diervriendelijker dan laten dood gaan van uithongering.
Of zie ik dat nu helemaal fout?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:43

Gek.. ze kwamen gewoon gezellig langsgerend.. Dat ziet er echt bizar uit :S

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:47

bij de meeste dieren werkt het toch als je er een van afknalt dat de rest dan weg vlucht en dan weeten ze van die mensen zijn gevaarlijk
ik zou de paarden en herten binnen zetten zoo ie zoo tegen die tempratuur!! en ik vind wolfen mooien dieren en zijn met uitsterven bedrijgt en sonde maar het gaat gewoon niet !! zou jij willen dat je moedder of vadere op gegeten word door zoo en wolf of je broertje of susje je buuren of iemand die je goed kent dat laat je tocht niet doen !! als de mogelijk heid er is om bij te voeren op een vaste plaats en tijd van uit de lucht dan is er een kans dat ze al wat sneller weg gaan (wel een 3 km weg van het dorp

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:48

Moontje1991 schreef:
Volgens mij vergeten de mensen die het afschieten zielig vinden dat de wolven nu honger hebben en daarom naar de dorpen komen en paarden aanvallen.
Een paard is geen natuurlijke prooi voor een wolf net als een mens dat niet is deze wolven hebben dus echt honger.
En dan vindt ik afschieten waarbij ze in een keer dood zijn veel diervriendelijker dan laten dood gaan van uithongering.
Of zie ik dat nu helemaal fout?

Nee maar jagen vanuit een heli, met als gevolg dat ze half dood zijn en eerst moeten liggen creperen, en in een val met de poot raken, dus ook weer creperen....dat hoeft voor mij niet. Ik heb geen moeite met de jacht, zeker niet als ik een bericht lees over een pack van 400 wolven die mens en dier bedreigen, maar een hetze voeren hoeft ook weer niet.

Wacht maar tot die eerste wolf hier over de grens komt! Dan is dat witte edelhert ook verleden tijd! :Y)

Wat ik trouwens niet snap is dat ze hele wolven uit de vallen halen in het russische filmpje. Je zou zeggen dat die andere wolven hun soortgenoten bij bloed ruiken dan toch verscheuren en opvreten als ze zo hongerig zijn??? En hoe kan het dat meerdere, vaak rivaliserende roedels zo samen komen om te gaan jagen??? Meestal vreten ze wolven van andere roedels op als het tot een aanvaring komt als ze elkaars jachtterritorium overschrijden en er echt honger heerst.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 10-02-11 20:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:48

Elin_ schreef:
Wat griezelig :o
KUnnen ze niet van al die herten + paarden een paar dieren daarvan elke keer afschieten en een stuk verderweg het bos in brengen? :o

Jaaaa hoor, als jij daar woonde, zie je je paard al als eerste opgeven? En dan vooral voeren en net zolang doorgaan tot alle paarden en herten op zijn. En dan? :D Helpt t probleem niet echt op te lossen, eerder uit te stellen. Wat ze hiermee moeten gaan doen? Afschuwelijk voor zowel de wolven als de bevolking.
Kan me wel vinden in sommige reacties over 'net goed'. Tuurlijk is het niet net goed, maar de mens neemt natuurlijk wel steeds meer ruimte in van de wilde dieren. Niet alleen wolven maar ook de ijsbeer, gewone beren etc. En de problemen met coyotes in Amerika. Allemaal ruimte die er vroeger was maar nu door de mensheid wordt beleefd. Dat ze samenhangen tot 400 exemplaren is erg bijzonder en gevaarlijk uiteraard. Erg sneu, voor allemaal. :(:)
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 10-02-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:49

Bah dat laatste filmpje daar keerde mijn maag een beetje van om.. Als het dan echt moet.. Schiet ze dan.. Maar zo'n klem vind ik zo wreed.. Zo'n dier lijdt zo'n verschrikkelijke pijn voordat hij (langzaam) sterft.. :n hier ben ik t niet mee eens.. Wolf heeft er ook niet om gevraagd om wolf te worden of om honger te lijden.. Al snap ik uiteraard wel dat de mensen van hun "probleem" afwillen.. Maar klemmen? Echt niet.. :n Schiet ze dan alsjeblieft..