Rienn schreef:Die knakker zit wel verdomd gek op zijn paard.
Ik ga nu kijken!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RoosIris schreef:Het zijn lang niet allemaal moslims
En de koran heeft vast ook wel iets met de dood.........en bovenstaande is toch wel iets uit het oude egypte...dus in zekere zin zullen de moslims het ook wel kennen.

Eline schreef:Ah, ik kom weer op de naam van het effect: ik ken het als ghosting. De overbelichte delen van de foto (of de video in dit geval) komen elders in de foto als 'schim' terug. Een voorbeeld staat hier halverwege de pagina, de zon zie je ook op het strand liggen:
http://users.telenet.be/beertjesfotosit ... outen.html
Maar hij doet hier inderdaad wel mooi een ruiter na, ipv een saaie vlek
Butterfly schreef:Ja, je ziet er ook een paard met ruiter in. Maar als het een lensfout is en dus een weerspiegeling van de felle lichtbron = het vuur. Dan kan ik me het wel voorstellen, vuur geeft nou eenmaal geen rechte vlammetjes
Ik ga toch ook niet gillen als ik in een wolk een duivel meen te zien?
RoosIris schreef:Butterfly schreef:Ja, je ziet er ook een paard met ruiter in. Maar als het een lensfout is en dus een weerspiegeling van de felle lichtbron = het vuur. Dan kan ik me het wel voorstellen, vuur geeft nou eenmaal geen rechte vlammetjes
Ik ga toch ook niet gillen als ik in een wolk een duivel meen te zien?
Heb je al een keer de duivel in de wolken gezien?
wel een krokodil 
Butterfly schreef:RoosIris schreef:
Heb je al een keer de duivel in de wolken gezien?
Neewel een krokodil
Ik heb het filmpje nog een paar keer bekeken, maar ik kan er steeds minder een paard en ruiter van maken.
Gewoon gevalletje ghosting/flare
RoosIris schreef:Maar hoe kan dat dan? Kan de filter het dan even niet verwerken ofzo door de overbelichten waardoor hij bij door klikken de zon elders plaats? maar een filmcamera werkt toch aardig anders dan een fotocamera, aangezien een fotocamera direct opslaat en instelling worden dan toch constant veranderd dan wel automatisch dan wel handmatig?
Bij een videocamera gebeurd dit toch niet?
)Eline schreef:RoosIris schreef:Maar hoe kan dat dan? Kan de filter het dan even niet verwerken ofzo door de overbelichten waardoor hij bij door klikken de zon elders plaats? maar een filmcamera werkt toch aardig anders dan een fotocamera, aangezien een fotocamera direct opslaat en instelling worden dan toch constant veranderd dan wel automatisch dan wel handmatig?
Bij een videocamera gebeurd dit toch niet?
Ik heb even verder gezocht, en hoe je dit effect meestal krijgt is als een filter (stukje extra glas) op je lens hebt. Het licht wat normaal gesproken 1x op je sensor valt (van de zon, of van het vuur) wordt in het glas weerkaatst en valt dus nog een keer op je sensor, waardoor het twee keer op de foto staat. Dat kan ook gebeuren zonder filter doordat er in een lens zelf, verschillende lenselementen (soort brillenglazen) zitten die ook kunnen reflecteren (maar het niet horen te doen, daarom is het een lensfout.
Ik denk zelf dat het verschil tussen video en fotografie op dat punt niet heel groot is: bij beide valt er licht door een lens op een sensor. Maar ik ben geen video-expert, dus iemand die dat wel is, verbeter me gerust)
Als je verder wilt zoeken, op 'filter flare' vind je wat meer beschrijvingen en voorbeelden. hier bijvoorbeeld nog wat duidelijke gekleurde lichtvlekken.