"Spookruiter" te zien op filmpje uit Egypte *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:46

Rienn schreef:
Die knakker zit wel verdomd gek op zijn paard.

_O-
Ik ga nu kijken!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:47

Het lijkt een soort van rook ofzo dat wegwaait.
De man zit ook wel ver achterop zijn paard anders :P

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:48

Excuus, mijn fantasie is een beetje op voor vandaag. :P

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:48

Eng is het idd niet nee, wel vaag, en toch ziet het er een beetje onwaarschijnlijk uit vind ik!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:49

dutchy_ schreef:
Het lijkt een soort van rook ofzo dat wegwaait.
De man zit ook wel ver achterop zijn paard anders :P

Misschien was het een Tennessee Walking Horse, dan zit de ruiter ook verder naar achter :j

RoosIris

Rienn schreef:
Excuus, mijn fantasie is een beetje op voor vandaag. :P

Dat is het dus bij mij andersom....ben zo dusdanig uitgeput dat mijn fantasie op hol slaat.
Was ik volledig bij geweest dan had ik er niks in gezien, want dan zou mijn nuchtere verstand werken, maar die ligt al op bed :+

Eline

Ah, ik kom weer op de naam van het effect: ik ken het als ghosting. De overbelichte delen van de foto (of de video in dit geval) komen elders in de foto als 'schim' terug. Een voorbeeld staat hier halverwege de pagina, de zon zie je ook op het strand liggen:
http://users.telenet.be/beertjesfotosit ... outen.html

Maar hij doet hier inderdaad wel mooi een ruiter na, ipv een saaie vlek :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:50

RoosIris schreef:
Het zijn lang niet allemaal moslims :)

En de koran heeft vast ook wel iets met de dood.........en bovenstaande is toch wel iets uit het oude egypte...dus in zekere zin zullen de moslims het ook wel kennen.

96% is moslim.
4% in Egypte is Christen (Koptisch)
En het verschil tussen de bijbel en de koran mag je zelf op zoeken..

"bovenstaande" komt uit Openbaringen (Nieuwe testament)
Verhaaltje mozes is oude testament
Jesus (als messias) is Nieuwe testament (en daar geloven de Moslims (en Joden) dus niet in)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:51

en nu heeft egypte ook bokt in zijn macht :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:51

Heel Egypte over z'n toeren, om een lensfout. _O-

Sammie

Re: "Spookruiter" te zien op filmpje uit Egypte *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:52

Ik vermoed dat ze hier in Egypte niet echt wakker van liggen. Meer de rest van Europa :=

Ik niet trouwens. Ik ga zo naar bed :D

Froukje
Forever young

Re: "Spookruiter" te zien op filmpje uit Egypte *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:53

Mag ook..
Ik ga zo ook slapen, ga er niet wakker van liggen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:54

Eline schreef:
Ah, ik kom weer op de naam van het effect: ik ken het als ghosting. De overbelichte delen van de foto (of de video in dit geval) komen elders in de foto als 'schim' terug. Een voorbeeld staat hier halverwege de pagina, de zon zie je ook op het strand liggen:
http://users.telenet.be/beertjesfotosit ... outen.html

Maar hij doet hier inderdaad wel mooi een ruiter na, ipv een saaie vlek :D

Maar hoe kan dat dan? Kan de filter het dan even niet verwerken ofzo door de overbelichten waardoor hij bij door klikken de zon elders plaats? maar een filmcamera werkt toch aardig anders dan een fotocamera, aangezien een fotocamera direct opslaat en instelling worden dan toch constant veranderd dan wel automatisch dan wel handmatig?
Bij een videocamera gebeurd dit toch niet?

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:54

He bah toch wel een eng gezicht vind ik hoor, maar goed ik kan daar ook niet zo heel goed tegen.
Het zou opzich best een lichtval fout kunnen zijn.

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:57

Is er niemand die na kan kijken of het filmpje bewerkt is?
Vind het iets wat griezelig maar aan de andere kant denk ik dat het aardig nep is 8-) ...

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:58

Haha :') Nou, mij maak je hier gelukkig niet bang mee. Ben ik veelste nuchter voor :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:59

HEEL typisch....ik laat het filmpje aan mijn vader zien zonder ook maar iets van verder info(ook de tekst niet laten lezen). Ook niet verteld dat het in Egypte is.

En wat ziet hij erin:

Een paard met ruiter.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:02

Jeaninee_Ier schreef:
Haha :') Nou, mij maak je hier gelukkig niet bang mee. Ben ik veelste nuchter voor :P

Ik snap ook niet wat er eng aan is, het is gewoon een vliegend paard. :+

Nee zonde grappen. Toch wel apart dat wij er een vliegend paard met ruiter in zien.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:04

Ja, je ziet er ook een paard met ruiter in. Maar als het een lensfout is en dus een weerspiegeling van de felle lichtbron = het vuur. Dan kan ik me het wel voorstellen, vuur geeft nou eenmaal geen rechte vlammetjes :D
Ik ga toch ook niet gillen als ik in een wolk een duivel meen te zien? :P

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:05

Butterfly schreef:
Ja, je ziet er ook een paard met ruiter in. Maar als het een lensfout is en dus een weerspiegeling van de felle lichtbron = het vuur. Dan kan ik me het wel voorstellen, vuur geeft nou eenmaal geen rechte vlammetjes :D

Heb je al een keer de duivel in de wolken gezien?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:05

Rienn schreef:
Die knakker zit wel verdomd gek op zijn paard.

Hahahaha raap me op _O- :')

Maar dan zou de cameraman het toch gewoon gezien moeten hebben, en niet pas op het filmpje? Dan had ie vast wel eerder zijn mond open gedaan.. ;)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:06

RoosIris schreef:
Butterfly schreef:

Nee :D wel een krokodil :P
Ik heb het filmpje nog een paar keer bekeken, maar ik kan er steeds minder een paard en ruiter van maken.
Gewoon gevalletje ghosting/flare :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:08

Butterfly schreef:
RoosIris schreef:

Nee :D wel een krokodil :P
Ik heb het filmpje nog een paar keer bekeken, maar ik kan er steeds minder een paard en ruiter van maken.
Gewoon gevalletje ghosting/flare :)

Dan weet je ook niet of je gaat gillen als je het wel ziet :D

Ik zie er wel een paard en ruiter in...maar ook ik ben zo nuchter om te geloven dat het een camerafout is.
Maar toch vind ik het interessant om te weten hoe dat precies zit... met wat eline uitlegde...

maar dat kan ik beter morgen gaan uitzoeken.....ben een wandelende zombie op het moment, onthoudt het toch niet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:11

RoosIris schreef:
Maar hoe kan dat dan? Kan de filter het dan even niet verwerken ofzo door de overbelichten waardoor hij bij door klikken de zon elders plaats? maar een filmcamera werkt toch aardig anders dan een fotocamera, aangezien een fotocamera direct opslaat en instelling worden dan toch constant veranderd dan wel automatisch dan wel handmatig?

Ik heb even verder gezocht, en hoe je dit effect meestal krijgt is als een filter (stukje extra glas) op je lens hebt. Het licht wat normaal gesproken 1x op je sensor valt (van de zon, of van het vuur) wordt in het glas weerkaatst en valt dus nog een keer op je sensor, waardoor het twee keer op de foto staat. Dat kan ook gebeuren zonder filter doordat er in een lens zelf, verschillende lenselementen (soort brillenglazen) zitten die ook kunnen reflecteren (maar het niet horen te doen, daarom is het een lensfout.

Ik denk zelf dat het verschil tussen video en fotografie op dat punt niet heel groot is: bij beide valt er licht door een lens op een sensor. Maar ik ben geen video-expert, dus iemand die dat wel is, verbeter me gerust :D )

Als je verder wilt zoeken, op 'filter flare' vind je wat meer beschrijvingen en voorbeelden. hier bijvoorbeeld nog wat duidelijke gekleurde lichtvlekken.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:14

Eline schreef:
RoosIris schreef:

Ik heb even verder gezocht, en hoe je dit effect meestal krijgt is als een filter (stukje extra glas) op je lens hebt. Het licht wat normaal gesproken 1x op je sensor valt (van de zon, of van het vuur) wordt in het glas weerkaatst en valt dus nog een keer op je sensor, waardoor het twee keer op de foto staat. Dat kan ook gebeuren zonder filter doordat er in een lens zelf, verschillende lenselementen (soort brillenglazen) zitten die ook kunnen reflecteren (maar het niet horen te doen, daarom is het een lensfout.

Ik denk zelf dat het verschil tussen video en fotografie op dat punt niet heel groot is: bij beide valt er licht door een lens op een sensor. Maar ik ben geen video-expert, dus iemand die dat wel is, verbeter me gerust :D )

Als je verder wilt zoeken, op 'filter flare' vind je wat meer beschrijvingen en voorbeelden. hier bijvoorbeeld nog wat duidelijke gekleurde lichtvlekken.

Hmm interresant...MAAR het duurt zeker 7 seconden dat het in beeld is....en het verdwijnt op een andere manier dan dat het in beeld kwam....

Ga morgen eens even verder lezen.