Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Nou, dom zou ik het niet willen noemen. Ze hebben vaak gewoon niet de benodigde middelen voor verzorging en medicatie, en dan is Brooke inderdaad erg handig.
Er zit toch een Brooke in Cairo?
Krissis schreef:Eddy_Rocks schreef:Jezus. Ik had al een hekel aan Egypte door dit soort praktijken.. die beesten hebben het daar zo verschrikkelijk.. als toerist kun je niks anders dan er aan mee doen, omdat ze anders dus geen geld hebben om die arme dieren te voeren..
Al kreeg ik een ton, ging ik nog niet op 'zo'n dier zitten!
Je kunt er in mijn beleving wel wat aan doen, de lokale hulpinstanties ondersteunen. Geef mensen (boeren) die deze activiteiten ''aanbieden'' goede voorlichting over houden van dieren en geef ze een stukje land met een schoffel zodat ze ander werk kunnen gaan doen, dus die paarden niet meer hoeven te houden voor hun dagelijkse kost.
Je moet een arme man geen vis geven, maar leren hoe te vissen
Eddy_Rocks schreef:Jezus. Ik had al een hekel aan Egypte door dit soort praktijken.. die beesten hebben het daar zo verschrikkelijk.. als toerist kun je niks anders dan er aan mee doen, omdat ze anders dus geen geld hebben om die arme dieren te voeren..
Bravura schreef:Zojuist het krantenbericht onder de aandacht gebracht van de IFAW, WSPA en Brooke. Hopen dat ze er aandacht aan besteden. Ze kunnen niet overal tegelijk zijn maar hebben in Haïti ook goed werk verricht. Al is Egypte momenteel een heel ander verhaal. De bevolking daar heeft ook nagenoeg geen eten meer, dus in mijn ogen moeten we daar ook naar kijken, niet alleen die paarden...
Janine1990 schreef:Paintlinger schreef:Tis echt geen onwil van de bevolking.
Als ze het goed zouden hebben, dan zouden ze wel een 'normale' baan hebben.............ze doen dit echt niet voor de lol!
Heb wel eens gehoord dat de verhoudingen arm rijk ook puur liggen aan de corruptie van de regering.
vaa schreef:jeetje wat erg!! ze zijn die paarden echt aan het martelen!!
dat dit zo maar kan!!
wollie27 schreef:nou lijkt me duidelijk dat dit al voor de protesten niet goed was zeg.
SCHANDALIG gewoon!!!
dennisje schreef:hoefijzer009 schreef:neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat was mijn reactie ook.
kunnen wr geen geld inzamelen ofzo
er moet toch iets gedaan worden hieraan.