Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spatter schreef:nou, dat kon diegene dus niet, want paard is geflipt en gewond, waarschijnlijk geestelijk meer als lichamelijk
paard had een beetje verdoofd kunnen worden en ergens in de buurt op stal gezet kunnen worden
had minder schade veroorzaakt

Amanda_T schreef:spatter schreef:nou, dat kon diegene dus niet, want paard is geflipt en gewond, waarschijnlijk geestelijk meer als lichamelijk
paard had een beetje verdoofd kunnen worden en ergens in de buurt op stal gezet kunnen worden
Ga jij dan de volgende keer iedere keer die paarden vangen? Je hebt er zo te zien 'veel verstand' van...Dus dan hoeft die man, zoals hij nu elke keer waarschijnlijk doet, niet meer 's nachts zijn bed uit, hoeft hij overdag niet ineens zijn werk te laten vallen... Geen risico's te nemen etc. Dan ga jij voortaan lekker de losgebroken paarden vangen. Goed plan? Dan word die man iig niet meer afgekeurd op het goede werk wat Hij WÉL doet.....
kynshiri schreef:haha de politie durft vaak al maar amper een chip aflezen als het tamme ontsnapte shetlandpony is, laat staan dat ze van een 'wilde' hengst kunnen zien wie de eigenaar is...
ben inderdaad ook wel een beetje bekend in de buurt daar en ja, veel weitjes met breiwerkjes van omheiningen rond!
spatter schreef:nou, dat kon diegene dus niet, want paard is geflipt en gewond, waarschijnlijk geestelijk meer als lichamelijk
Alexx schreef:kynshiri schreef:haha de politie durft vaak al maar amper een chip aflezen als het tamme ontsnapte shetlandpony is, laat staan dat ze van een 'wilde' hengst kunnen zien wie de eigenaar is...
ben inderdaad ook wel een beetje bekend in de buurt daar en ja, veel weitjes met breiwerkjes van omheiningen rond!
de politie heeft toch 6 jaar geleden mijn drie losgebroken paarden van twee verschillende snelwegen geplukt en is ze persoonlijk komen brengen met hun vrachtwagen. Door hun zijn er ook geen ongelukken gebeurt, ik ben ze ontzettend dankbaar dat ze wel het lef hebben gehad om ze te vangen.

_danieke_ schreef:nee weetje wat pas kinderachtig is, als ide niet had geholpen en dat paard ergens onder een auto was gekomen of andere schade had gemaakt

Citaat:ik zou een gat in de lucht springen als iemand tenminste mijn paard had gevangen terwijl ik misschien helemaal van niets wist! liever de kosten aan de trailer betalen dan aansprakelijk voor een ongeval met dodelijke afloop!
Citaat:Ik vind het gewoon vreemd om te zeggen dat iemand zijn paard pas terug krijgt als de schade vergoed is.