Politie heeft handen vol aan in paniek geraakt paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:17

ik krijg zelf het idee dat de politie het makkelijker vond om zoals gewoonlijk die fokker te bellen, paard op te halen en de eigenaar moet zich maar melden
net zoals een hond die losloopt gewoon opgehaald wordt en richting asiel gaat

ik vind het vrij stom om een geflipt groen paard in een trailer te stoppen
de kans dat dat mis gaat is vrij groot daar hoef je weinig kennis van paarden voor te hebben

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:18

Ja, hij had met zijn stomme kop onder een auto kunnen lopen, daarbij nog wat meer ravage veroorzakend.... Kom op zeg.

En over dat verdoven... Een platgespoten paard in de trailer zetten is nou ook niet echt een strak plan...

Wees blij dat de politie de wijsheid heeft gehad om iemand in te schakelen die dat paard met beleid kon vangen en naar een veilige plek transporteren...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:20

nou, dat kon diegene dus niet, want paard is geflipt en gewond, waarschijnlijk geestelijk meer als lichamelijk

paard had een beetje verdoofd kunnen worden en ergens in de buurt op stal gezet kunnen worden
had minder schade veroorzaakt

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:27

spatter schreef:
nou, dat kon diegene dus niet, want paard is geflipt en gewond, waarschijnlijk geestelijk meer als lichamelijk

paard had een beetje verdoofd kunnen worden en ergens in de buurt op stal gezet kunnen worden

Ga jij dan de volgende keer iedere keer die paarden vangen? Je hebt er zo te zien 'veel verstand' van...Dus dan hoeft die man, zoals hij nu elke keer waarschijnlijk doet, niet meer 's nachts zijn bed uit, hoeft hij overdag niet ineens zijn werk te laten vallen... Geen risico's te nemen etc. Dan ga jij voortaan lekker de losgebroken paarden vangen. Goed plan? Dan word die man iig niet meer afgekeurd op het goede werk wat Hij WÉL doet.....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:28

Nou ik vind het goed dat ze het paard hebben opgehaald.
Stel je voor je rijd daar zelf in de buurt met je MERRIE!Joepie word je daar ineens "onthaald" door zo'n hormonen bom!
En politie heeft echt geen tijd (en geen zin) om uren met zo'n dier daar staan rond te hanteren.En die fokker ook niet denk ik.(die dacht misschien nog wat zaadjes te kunnen planten van dat paard hihi)
Anyway,eind "goed",al goed.Beestje moet vast zowiezo nog flink opgevoed worden dus uiteindelijk zal ie dit ook wel weten te verwerken.

manic

Re: Politie heeft handen vol aan in paniek geraakt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:29

Met je merrie? Wat dacht je van met je auto met je kindertjes slapend op de achterbank?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:30

manic schreef:
Met je merrie? Wat dacht je van met je auto met je kindertjes slapend op de achterbank?

Oe schei uit!!Wou het al niet te spannend maken brrrrr

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:30

Amanda_T schreef:
spatter schreef:

Ga jij dan de volgende keer iedere keer die paarden vangen? Je hebt er zo te zien 'veel verstand' van...Dus dan hoeft die man, zoals hij nu elke keer waarschijnlijk doet, niet meer 's nachts zijn bed uit, hoeft hij overdag niet ineens zijn werk te laten vallen... Geen risico's te nemen etc. Dan ga jij voortaan lekker de losgebroken paarden vangen. Goed plan? Dan word die man iig niet meer afgekeurd op het goede werk wat Hij WÉL doet.....

amen +:)+

het is altijd zoo jammer dat iedereen het altijd beter weet, maar als het erop aankomt.. die man heeft gedaan wat die kon!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:31

Pff drama altijd zulke dingen. Wij hadden er hier een tijd geleden ook een paar los lopen op de provinciale weg. Staleigenaresse werd gebeld door de politie of ze wilde komen vangen, dus zei ze met de trailer opgehaald. Het ergste is nog dat ze 3 dagen op stal hebben gestaan voordat de eigenaar iets van zich liet horen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:32

En het paard flipte ook pas later uit op de trailer he!
Ik denk als ie dat meteen al had gedaan dan waren ze denk ik ook niet gaan rijden met de trailer of misschien dan wél een verdoving laten zetten.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:59

kynshiri schreef:
haha de politie durft vaak al maar amper een chip aflezen als het tamme ontsnapte shetlandpony is, laat staan dat ze van een 'wilde' hengst kunnen zien wie de eigenaar is...
ben inderdaad ook wel een beetje bekend in de buurt daar en ja, veel weitjes met breiwerkjes van omheiningen rond!

de politie heeft toch 6 jaar geleden mijn drie losgebroken paarden van twee verschillende snelwegen geplukt en is ze persoonlijk komen brengen met hun vrachtwagen. Door hun zijn er ook geen ongelukken gebeurt, ik ben ze ontzettend dankbaar dat ze wel het lef hebben gehad om ze te vangen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:00

spatter schreef:

tja ze hadden het beest ook kunnen afschieten omdat het te gevaarlijk werd. Dit gebeurt ook.
happy pony zou ik zeggen.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:11

Alexx schreef:
kynshiri schreef:
haha de politie durft vaak al maar amper een chip aflezen als het tamme ontsnapte shetlandpony is, laat staan dat ze van een 'wilde' hengst kunnen zien wie de eigenaar is...
ben inderdaad ook wel een beetje bekend in de buurt daar en ja, veel weitjes met breiwerkjes van omheiningen rond!

de politie heeft toch 6 jaar geleden mijn drie losgebroken paarden van twee verschillende snelwegen geplukt en is ze persoonlijk komen brengen met hun vrachtwagen. Door hun zijn er ook geen ongelukken gebeurt, ik ben ze ontzettend dankbaar dat ze wel het lef hebben gehad om ze te vangen.

da's nederland, mijn ervaring HIER met de politie is dat ze (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, een agent kan in zijn vrije tijd ook dieren hebben natuurlijk) over het algmeen geen onnodige risicos gaan nemen en niet per se kaas hebben gegeten van dieren...
hier ook een keer gebeld voor een loslopende jaarling waar je niet kon aankomen, die heb ik ook samen met een andere paardeneigenaar uit de buurt terug in de weide gejaagd, want zij wilden hem maar gewoon laten staan omdat hij niet bepaald handtam was.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:18

nouja ik kan me best voorstellen dat als ik een politie zou zijn en niks met paarden had, ik dan ook geen idee zou hebben wat ik moest doen ?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:26

Ik vind het wel vreemd dat hij het paard houdt tot de schade vergoed is.
Hij kiest er toch zelf voor om te komen helpen?
Dan had de eigenaar maar lekker zelf moeten komen met een wagen.

Vind dit een beetje een flauw kinderregeltje... ''Jij krijgt je fietssleutel pas terug als je mijn sommetjes hebt gemaakt''

Gelukkig mankeert het paard niets ernstigs.
Super dat er zo geholpen is! Absoluut, dit had veel erger kunnen aflopen.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 08-02-11 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:26

Petje af voor de politie en Rudy.
De betweters in dit topic zouden niet moeten vergeten dat dit paard dat er nu letterlijk met een klein schrammetje is afgekomen, óók zonder pardon zou kunnen zijn afgeschoten (en dat was in het licht van het gevaar dat hij veroorzaakte een redelijke optie geweest).

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:28

nee weetje wat pas kinderachtig is, als ide niet had geholpen en dat paard ergens onder een auto was gekomen of andere schade had gemaakt :roll:

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:29

ik zou een gat in de lucht springen als iemand tenminste mijn paard had gevangen terwijl ik misschien helemaal van niets wist! liever de kosten aan de trailer betalen dan aansprakelijk voor een ongeval met dodelijke afloop!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:36

_danieke_ schreef:
nee weetje wat pas kinderachtig is, als ide niet had geholpen en dat paard ergens onder een auto was gekomen of andere schade had gemaakt :roll:

Weetje wat ook kinderachtig is : Zo reageren. :)

Ik vind het gewoon vreemd om te zeggen dat iemand zijn paard pas terug krijgt als de schade vergoed is.

Ik als eigenaar zou zowiezo zonder pardon de schade vergoeden of om de tafel gaan ivm verzekering enzo.
Daar hoeft iemand niet zo'n ''regel'' voor op te gaan stellen.
Ik neem aan dat de eigenaar blij is dat er geen ongelukken zijn gebeurt en zijn paard heelhuids terug kan komen. En dat dit echt wel opgelost wordt zonder dat er zo ''gedreigd'' moet worden. ''Als jij niet dit, dan doe ik niet dat...''

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:37

Citaat:
ik zou een gat in de lucht springen als iemand tenminste mijn paard had gevangen terwijl ik misschien helemaal van niets wist! liever de kosten aan de trailer betalen dan aansprakelijk voor een ongeval met dodelijke afloop!

Nou inderdaad, wat een gezeur allemaal op die politie en fokker, volgens mij is dat beest er goed vanaf gekomen en de weggebruikers ook

Citaat:
Ik vind het gewoon vreemd om te zeggen dat iemand zijn paard pas terug krijgt als de schade vergoed is.

Vind ik een hele logische eigenlijk, zou het precies zo doen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:40

Ervanuitgaande dat zo iemand de schade zowiezo wel zou vergoeden... lijkt me toch het minste wat je kunt doen.
Of dit nou via de verzekering gaat of niet.

Maar die man is wel zelf met zijn trailer gekomen... valt dit dan niet onder eigen risico?
Dit is toch vrijwillig gegaan?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:43

Hij is toch opgeroepen door de politie? Denk dat hij liever thuis koffie had gedronken dan een dol paard te vangen

En ik zou er zeker niet vanuit gaan dat iemand de schade wel vergoed

*edit* w.b. verzekering wordt het dan ook lastig aangezien eigenaar niet de opdrachtgever is geweest

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:45

Dan is de politie opdrachtgever geweest. Dan hebben die de verantwoording lijkt mij?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:50

In feite wel ja, maar hoe dat verzekeringtechnisch zit heb ik geen idee van?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:51

ik heb zelf een tijdje terug een hond opgevangen omdat de politie haar anders meteen bij het asiel ging afzetten... de politie zei toen zelf tegen me (en het asiel bevestigde dit) dat ik eventuele kosten die ik gemaakt had voor de hond mocht doorrekenen aan de eigenaars als die zouden komen om hun hond. het is dus niet compleet uit de lucht gegrepen hoor dat die man zijn trailer vergoed wilt zien voordat hij het paard weer mee laat nemen