"Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:16

De ommegooi / samenstelling van het team kan nog heel verrassend zijn. Het team staat nog niet vast en er kan ook nog een hoop gebeuren zoals bijvoorbeeld blessures. Als Sjef net zoveel "lef' heeft als Rob Ehrens, die in het verleden het team ook behoorlijk heeft gehusseld, kan de samenstelling van het team nog heel verrassend zijn. :j
Keuzes maken blijft altijd heel moeilijk. :-)

Cayenne schreef:
Voice is wel heel getalenteerd maar bij lange na nog niet genoeg bevestigd met Edward als combinatie om gelijk opgenomen te worden in het EK team, of er moet de aankomende maanden heel wat gaan gebeuren.
Ik geloof voor nu in ieder geval niet dat Voice al in het EK team komt. Dan zou ik eerder een gok nemen op de OS van 2012 :)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:19

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:20

sologirl schreef:
Misschien had ik het anders moeten neerzetten. De echt hoge scores (Adelinde, Anky, Ed) waren oha nooit voor hun weggelegd. Daarvoor zijn er veel betere combinaties. Ik denk dat Happie met Tango vele malen hoger zal scoren dan met Nadine. De combinatie is, mijns inziens, veel sterker.

Bij de feiten blijven.

Nadine heeft internationaal en op kampioenschappen over de 74 gescoord. Tango heeft pas enkele wereldbekerwedstrijden gelopen voor rond de 70/71.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 12:26

VDB schreef:
Bij de 42e seconde begon het al goed Sjoert. :D
Zo moeten ze verder gaan op de OS..... :+
De rest van de film heb ik niet durven kijken.....

Sjoert schreef:

Mwah, dat kleine misstapje kan iedereen overkomen :D Hij herpakt zich meteen weer heel netjes.
Nee, hulde voor Rath die het toch maar weer doet :) Er ligt heel wat druk op zijn schouders.

en voor de rest: ach we hebben in Nederland genoeg talentvolle combinaties, en er kan idd de aankomende maanden nog zoveel gebeuren.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:30

manubres schreef:
Een ding is zeker...het wordt SPANNEND! *\o/*

Dat zeker!

SanderD

Re: "Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:51

Ik denk dat Duitsland zeker niet onverslaanbaar is. Zowel individueel als in teamverband zal het spannend worden, wat IMO alleen maar leuk en goed voor de sport is. Parzival kan zich op een goede dag met Totilas onder Edward meten, het blijft even afwachten hoe Rath het gaat doen, maar ze zullen geen mijlen uit elkaar liggen verwacht ik. :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:56

Sjoert schreef:

Zonde van de foutjes, maar natuurlijk net een nieuwe combinatie die nog moet wennen aan elkaar.
Vind Toot zeker niet heel slecht lopen hoor! Maar hij heeft wel vaak ineens een tactfout er tussen,
ook met zijn middendraf vergeet hij ineens zijn achterbeen mee te nemen.

Kom op, het is net een nieuwe combinatie, iedereen verwacht er het uiterste van,
wat in mijn ogen oneerlijk is. Ik vind dat hij hem netjes rijdt, hij herstelt de fouten netjes,
vind zelf alleen de muziek keuze niet helemaal mooi, maar ik ben benieuwd hoe deze combinatie gaat uitgroeien.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:59

In de paardensport is maar één ding zeker, en dat is dat er niks zeker is. :D Het paard verstapt zich en met een beetje pech kun je dag zeggen tegen de medailles... Geldt voor Nederland, voor Duitsland en voor alle andere landen die meedoen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:04

Naast Totilas heeft Duitsland ook nog combinaties als met Nadine Capellmann met Girasol, nog nooit een score van gezien maar is een erg goed paard. Er zijn in Duitsland veel meer goede paarden en ruiters dan in Nederland, dat is ook niet zo vreemd gezien Nederland net zo groot is als een provincie van Duitsland.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:57

En het lachwekkende is dat er toch behoorlijk veel KWPN-ers tussen zitten waar de andere ruiters mee rijden. :D
We doen het dus wel goed, maar we moeten wat méér centen hebben om die paarden IN Nederland te houden anders worden ze weer weggekocht en loopt de concurrent met de beker weg (met ONS paard) ! :D

Vudress schreef:
Naast Totilas heeft Duitsland ook nog combinaties als met Nadine Capellmann met Girasol, nog nooit een score van gezien maar is een erg goed paard. Er zijn in Duitsland veel meer goede paarden en ruiters dan in Nederland, dat is ook niet zo vreemd gezien Nederland net zo groot is als een provincie van Duitsland.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:05

Druk op de schouders van Rath?
Hoe moet dat nou kunnen? :? :+
Rath zit, zodra ie op Totilas zit, op een enorm grote roze wolk van genot door wat ie onder zijn kont heeft!
Dan valt die "druk" wel een heel stuk weg denk ik. :D

Na de 43e seconde heb ik niet meer gekeken Cayenne dus kon ook niet zien of ze het goed of slecht deden... ;)
Maar wat dat betreft heb ik wel een klein beetje frustraties om aan te zien dat er een "ander land" op onze Hollandsche Glorie rijdt...
Vooral omdat we hierdoor als Nederland hele grote risico's lopen om er minder sterk voor te staan.

Hoewel Adelinde Cornelissen toch wel hele, echt hele goede kans maakt om goud te halen. :j

Cayenne schreef:
Mwah, dat kleine misstapje kan iedereen overkomen :D Hij herpakt zich meteen weer heel netjes.
Nee, hulde voor Rath die het toch maar weer doet :) Er ligt heel wat druk op zijn schouders.

en voor de rest: ach we hebben in Nederland genoeg talentvolle combinaties, en er kan idd de aankomende maanden nog zoveel gebeuren.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:15

Sjoert schreef:

'
ik moet zeggen dat ik toot hier helemaal niet fijn vind lopen... veelte stuiterig niet echt mooi gedragen veelste bergopwaarts gereden ipv vooruit..en er zitten tactfouten in...maja beginnende combi ga t dan met zoveel druk maar eens goed doen met zoveel kritische blikken op de tribunes
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 07-02-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:15

das pech Totilas weg :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:17

ik vind dat hij wel wat meer dan 1 misstapje maakt cayenne :o

Joscaa schreef:
Sjoert schreef:

Zonde van de foutjes, maar natuurlijk net een nieuwe combinatie die nog moet wennen aan elkaar.
Vind Toot zeker niet heel slecht lopen hoor! Maar hij heeft wel vaak ineens een tactfout er tussen,
ook met zijn middendraf vergeet hij ineens zijn achterbeen mee te nemen.

Kom op, het is net een nieuwe combinatie, iedereen verwacht er het uiterste van,
wat in mijn ogen oneerlijk is. Ik vind dat hij hem netjes rijdt, hij herstelt de fouten netjes,
vind zelf alleen de muziek keuze niet helemaal mooi, maar ik ben benieuwd hoe deze combinatie gaat uitgroeien.

mee eens...
vind hem minder sterk van achter geworden(en hij was achter al niet de sterkste :o)

overgens...
ik blijf hem prachtig vinden, en vind het eeuwig zonde dat hij niet meer bij ons hoor...
mischien toch een nl frontje naar Rath sturen? :') _O-

verder, ik denk dat we in nederland genoeg combinaties hebben rijden om de duitsers en de engelse behoorlijk het vuur aan de schenen te leggen :))

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:21

Men vreest het meest voor het vrezen dat men vreest.

Het lijkt mij een beter plan eerst te zorgen dat uiteindelijk de 4 beste topfit op de lijst staan, woensdags door de vetcheck komen, dan te rijden vol gas en met het mes tussen de tanden en daarna wel te zien waar "we" staan. Ik weet dat regeren vooruit zien is maar het is nog ruim 6 maanden en ongelukjes en aan/verkopen zitten in een klein hoekje.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:40

Ik zal nooit het moment vergeten dat ik (al chips snoepende) het bericht hoorde dat Gestion Lingh kreupel was geworden omdat ie naast de trailer klep was gestapt en het hele feest niet door ging voor Lingh en Gal.
Zo sneu!!!
Van nijd bijna de plastic zak van de chips erbij gegeten.... :(

En Imke had toch ook zoiets meegemaakt met Sunrise?
Wat was toen ook alweer aan de hand?

daniella74 schreef:
Het lijkt mij een beter plan eerst te zorgen dat uiteindelijk de 4 beste topfit op de lijst staan, woensdags door de vetcheck komen, dan te rijden vol gas en met het mes tussen de tanden en daarna wel te zien waar "we" staan. Ik weet dat regeren vooruit zien is maar het is nog ruim 6 maanden en ongelukjes en aan/verkopen zitten in een klein hoekje.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:45

Maak geen zorgen, we hebben weer een lading talentvolle paarden op komst en ook niet te vergeten de ruiters.

Ik kan niet verwachten dat totilas weer zou gaan scoren met nieuwe ruiter als Edward want dat heeft nog veel tijd voor nodig...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:47

jup :))
OS in china...
na de landenwedstrijd verstapt Sunrise zich en heeft een pees blessure...
hoe zuur :(
majah... voor edward is het dubbel zuur...
hij had eindelijk een paard voor de OS, verstap hij zich... na zijn herstel werd hij verkocht :oo
nu had hij totilas... voor de os wordt ook die verkocht :(:)
sommige is het ook nooit gegund :(:)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:49

Laten we maar niet hopen dat we weer zoiets gaan meemaken wat Albert Zoer heeft meegemaakt! (gebroken pootje Zoer)
Dat was ook echt zoooo ZUUR en zo verschrikkelijk BALEN!! %) :\

M_D_H schreef:
jup :))
OS in china...
na de landenwedstrijd verstapt Sunrise zich en heeft een pees blessure...
hoe zuur :(
majah... voor edward is het dubbel zuur...
hij had eindelijk een paard voor de OS, verstap hij zich... na zijn herstel werd hij verkocht :oo
nu had hij totilas... voor de os wordt ook die verkocht :(:)
sommige is het ook nooit gegund :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:50

of de neus van okidokie die brak :oo

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:58

VDB, dat bedoel ik. Dat was een hoop paniek toen....Imke is toen uiteindelijk opgeroepen op het laatste moment.

Van Asten ging van de zomer ook uiteindelijk niet, is dan wel springruiter maar zat wel thuis. Dubbeldam verongelukte half op buitenrit, Zoer deed klap/boem/bam op de grond met een jong paard. Anky gelukkig altijd te kort zwanger om niet te kunnen rijden maar als die 2x een paar weken eerder zwanger was geraakt had ze ook thuis gebleven.
Overigens was de medaille in Barcelona ook bijna er niet gekomen, Top Gun kwam niet door de keuring. Allen die hadden toen het geluk dat Piet mee was en die heeft uiteindelijk eigenhandig met veel bravoure dat beest voorgebracht.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:37

We zullen zien, wellicht dat we op dit EK niet het sterkste zijn maar ook ik ben erg benieuwd naar het jonge toekomstige team
oa, Edward Sister/Voice/United?, Imke Toots, Hans-Peter Tango, Anky Upido. (wie vergeet ik nu nog?) volgens mij moeten we daar ook al een heel eind mee kunnen komen als ze straks allemaal bevestigd zijn op GP niveau. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:41

en de jonge garde natuurlijk :))
die staan al te trappelen met goede paarden :))
wellicht maakt wup straks ook een kansje :))

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:48

Nederland is goed bezig maar het blijft steeds met datzelfde kransje van topruiters. Alleen Adelinde is er nu sinds enkele jaren nieuw bijgekomen.
In Duitsland is de basis gewoon veel groter, zowel qua ruiters als qua paarden, maar dat is niet meer dan normaal.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:00

Idd niet te negatief Sjefke!! We zullen zien, niet de strijd opgeven voordat ie gestreden is.

Vind het trouwens nog steeds moeilijk om totilas zo te zien, en Rath lijkt me geen fijne ruiter (dat is mijn mening) heb het idee dat Gal meer dat..tja hoe zal ik dat nu eens mooi op z'n Duits zeggen; dat Fingerspitzengefühl heeft!

Hoop dat Adelinde gewoon mee kan doen en dat Anky d'r nieuwe paard top gaat zijn! Ook gun ik HP wel een mooi nieuw paard trouwens en Ed heeft uiteraard Sisther, maar van mij mogen alle toppaarden van NL naar deze 2 mannen! ;)

Wanneer komt er in NL nou eens die stichting, dat we inderdaad goede paarden kunnen behouden. Ik denk dat er zelfs in NL genoeg potentiele paarden rondlopen (misschien tussen de bokkers?) en die zo zo'n stichting dan kunnen aankopen. Weet niet hoe het werkt, maar dat lijkt me echt top.