"Wonderpaard" Totilas nu als Wunderpferd in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:54

Ik wens ze al het beste met Totilas! Het is goed voor de sport en ook goed voor Totilas; hoe blijer ze met hem zijn, hoe beter het voor hem is.

En net wat Rath zegt: het is geen machine. :j

En zelfs dat: niet iedereen kan een machine als Formule 1 race auto besturen, laat staan naar het Wereldkampioenschap rijden.

En hier gaat het om een paard met een eigen karakter. Ik hoop dat ze samen mooie dingen gaan laten zien.

En ik zie straks Edward graag met Voice in de ring het sportief opnemen tegen Totilas. Want ik denk dat Voice straks een goede partij gaat zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:56

Leorah schreef:
eerder een subjectief verhaal waaruit weemoed en jaloezie af te lezen is. Jammer. Kun je weer zo'n ellenlange, zinloze discussie verwachten wat totaal geen nut heeft.

Ben ik het best wel mee eens. Totilas is verkocht, jammer, maar om nou zulke dingen te schrijven van "leuk, een gouden medaille met een strik er omheen" (oid), beetje flauw hoor. Ga er zelf maar eens op zitten, zal je zien dat hij niet geautomatiseerd is.

Janouk, inderdaad. Straks Edward met Voice & Ruth met Toot, haha.

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:00

Citaat:
Ach ja, olympisch goud met een strik eromheen – dat is weer eens wat anders dan een boek of een schroevendraaierset met Kerstmis.

Haha, geweldig stuk. :D

Citaat:
Een paard als Totilas maak je maar een keer in je leven mee. Edward heeft die ene keer beleefd, nu is het mijn beurt. Het is niet anders. Edward moet het maar accepteren.

Eerst vond ik Matthias een leuke kerel, maar Edward moet het maar accepteren?! Pardon?! Edward mag zoveel huilen als die wilt, laat hem gewoon man.

Citaat:
De voorzitter van de Duitse dressuurbond kan niet stoppen met schuddebuiken van het lachen: ‘Euforie! Totilas zou mee moeten doen aan een aparte competitie. Hij is zó veel beter dan alle andere paarden. Wat een geluk dat hij nu voor ons rijdt!’

Ja, wacht maar tot Edward en Voice de wereld over gaan nemen, dan hebben echt wat te vieren. :D

Citaat:
Totilas sjokt na zijn show terug naar de stal achter de bratwursten. Hij briest. Hinnikt. Protesteert heel even. Zou een wonderpaard ook heimwee kunnen voelen?

Arm Tootje :(:)

Evony

Re: "Wonderpaard" Totilas nu als Wunderpferd in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:11

vind het wel leuk geschreven, geeft de onzin van alles een beetje weer :+
En ik vind het juist meer sneren naar de nederlands toe bevatten van de duiters dan dat er jaloezie uit blijkt van de nederlanders maar goed.

Ik vind toot zelf wat minder lopen, wat schokkerig, minder vloeiend, ook wat strenger stang gebruik idd en minder ontspannen in de aanleuning, af en toe een onderhalsje er op en heb hem geloof ik daar nog nooit eerder op kunnen betrappen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:22

Ach, het is net Risk...
Als ik blauw moet vernietigen ga ik echt niet zwichten voor m'n stampvoetende zusje :D it's part of the game! :)

Geweldig stuk :) Zitten wel wat haken en ogen aan maar het is leuk om te lezen dat het goed gaat met Totilas en Rath en het filmpje ziet er prima uit.... De beste stuurlui staan nog altijd aan wal en ik vind het geweldig dat Rath de uitdaging gewoon aan neemt.... valt ook wel weer wat voor te zeggen :)
Die jongen heeft het echt niet makkelijk, alleen op een andere manier dan de meeste mensen :)

Laten we gewoon allemaal lekker genieten van Toot, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:31

Jammer dat ik er niet bij kon zijn...Ik was er haast zeker van dat ik met exclusieve kaarten er heen zou kunnen, echter was deze hele bedoeling zoooo exclusief, dat je zelfs niet met de kaarten van iemand die uitgenodigd was maar niet kon komen, niet naar binnen mocht. Gelukkig wist ik dit voordat ik dat pokke-end naar Vechta af zou leggen.

Maar dit hele spektakel loopt dat begin maart heb ik gehoord? Misschien zijn er nog kaarten. Ik hoef Toot eigenlijk helemaal niet te zien, Schockkemöhle heeft veel andere, meer interessante hengsten :Y)

Ik vind het eerlijk gezegd een heel slecht stuk, subjectief en onprofessioneel....De videobeelden vind ik niet fijn, en bij de foto's van gisteren krijg ik spontaan spierpijn, deze gekunstelde beweging vind ik gewoon helemaal niks! Een voorbeen waarmee Toot zichzelf praktisch een bloedneus mee zou kunnen slaan zo hoog en de achterhand....eh, tja, waar o waar blijft ie?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:34

Ik vind ze wel echt een combi geworden! *\o/*
Ik heb een link van Vechta, waar je net iets meer Totilas ziet.
Ik vind dat hij in de draf daar een stukje vrij kort loopt, maar ik zie het nadien niet meer terug komen. Ook de eerste galopwissels zijn niet helemaal recht, nadien zijn ze beter. Er zijn nog wel wat foutjes in, maar ik vind deze combi echt al zo gegroeid! Volgens mij gaan we de komende jaren mooie dressuur zien.

Of ze dit jaar al gaan klaar zijn om het EK te winnen? Geen idee, er zijn nog foutjes. Dus het zal nog spannen met anderen zoals Cornelissen, Gal, Bechtolsheimer,... die zelden fouten rijden.
Hij kan winnen als hij op zen best is, maar ik denk dat dat nog niet dit jaar is..

link: http://www.youtube.com/watch?v=L8umYhhmtAA

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:44

leuk geschreven!
inderdaad belachelijk dat Nederland hier geen oplossing voor gevonden heeft. maar het is niet anders.. kan het stiekem niet helpen dat ik hoop dat toot gewoon die rath zat word en zijn glans verliest. PURE jaloezie... ik geef het toe!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:44

Alsof heel Nederland de schuld is van de verkoop van Totilas, zo komt het uit de mond (of het moet zijn opgemaakt) van de "dragende bontjas" dame..
Rath zelf kan ik mee leven met zijn commentaar, ik gun het hem opzich wel, maar het ziet er zo vreemd uit, net of die mensen nu helemaal "te gek" zijn ofzo, ik weet niet...
Dus had hem maar liever vekocht naar Amerika of Saudi Arabië :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:47

Mwha vind het artikel ene kant leuk en licht (ipv zo heel ''zwaar'') geschreven ,maar toch een beetje eerst was totilas niets ofseu volgens die duitsers en toen kochten ze hem en nu is het : neneneneneeneeee wij hebben hem nu lekker! .... :?
En Nl moet niet zeiken... dan maar naar Toot zijn oude baas gaan zeiken! ,want immers hebben de duitsers betaald en is hij door een NEDERLANDER (dus zie hoe scheef... NL is boos op een Duitser terwijl een Nederlander hem verkocht heeft AAN een duitser...) verkocht.

Al.... ik ben het er zeer niet mee eens dat het nu gewoon een machine is. Iedereen praat over Toot alsof het een ''ding'' is en zo word hij ook gebruikt... als een ding

Sorry maar dan kan ie nog in een gouden stal staan ,maaar ze blijven hem als ''ding'' behandelen zoals bijv. dat er een tijd was dat hij volgens Paul elke dag mocht/moest dekken tegen een zo'n hoog mogelijke prijs etc... Walgelijk.. het is ook maar een dier..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:51

Wat enorm leuk geschreven!
Het staat symbool voor hoe de Nederlanders met de zaak omgaan. :))

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:57

Leuk geschreven! Precies hoe ik me er over voel nog steeds, eerlijk gezegd :P

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:00

Ivm de hengstenshow van Schockemoehle, die zijn meestal al na enkele uren uitverkocht... dus vergeet het dat je aar nog binnen geraakt!

En trouwens, ik vind dat hier Ann-Katrin Linsenhof echt geen eer wordt aangedaan. Deze dame, want een ander woord kan je voor zo iemand niet gebruiken, heeft elke cent die ze ooit verdiend heeft in de paardensport integraal doorgestort aan Unicef! Zelfs alles wat Rath verdient met de Unicef-ambassadeurs (zoals Sterntaler) wordt doorgestort aan Unicef.

Dus enig respect voor deze grote dame zou wel op z'n plaats zijn!
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 07-02-11 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:02

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:07

s0173957 schreef:
Ivm de hengstenshow van Schockemoehle, die zijn meestal al na enkele uren uitverkocht... dus vergeet het dat je aar nog binnen geraakt!

Kaarten voor gisteren waren niet eens in de "vrije verkoop" omdat ze "maar" plek hadden voor circa 3000 man of zo...!

Bij de rest van jouw post sluit ik me volledig aan!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:08

Voor de kaarten van de hengstenshow van Schockemöhle moet je altijd langs hun passeren hoor... en dan heb je, als goeie klant, meestal een streepje voor.
Maar als je snel genoeg bent geraak je er wel aan. In Vechta kan ook gewoon niet meer volk op de tribunes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:11

s0173957 schreef:
Voor de kaarten van de hengstenshow van Schockemöhle moet je altijd langs hun passeren hoor... en dan heb je, als goeie klant, meestal een streepje voor.
Maar als je snel genoeg bent geraak je er wel aan. In Vechta kan ook gewoon niet meer volk op de tribunes.

Klopt, daar in Vechta is het niet bijster groot....Bij alle keruingen e.d. is het daar vaak een groot geworstel :')

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:12

Ik noem dat 'gezellig' ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:13

s0173957 schreef:
Ik noem dat 'gezellig' ;)

En zo heeft iedereen z'n mening :+ :Y) ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:15

[quote="Cayenne"]http://www.depers.nl

. Hij doet een paar rondjes, kniebuigingen, beenzwaaien en ontvangt daarna de gebruikelijke staande ovatie van het publiek.

oh my.. :D ik zie het voor me.. totilas zwaait wat om zich heen, huppelt rond. prachtig.. jammer dat de afgunst erin doorklinkt :Y)

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:22

Evony schreef:
Ik vind toot zelf wat minder lopen, wat schokkerig, minder vloeiend, ook wat strenger stang gebruik idd en minder ontspannen in de aanleuning, af en toe een onderhalsje er op en heb hem geloof ik daar nog nooit eerder op kunnen betrappen.

Ik was al bang dat ik dit alleen zag...pff... gelukkig is het nog iemand opgevallen...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:29

Toch vind ik ik dat de duitse kleuren toot niet staan en hij weer voor nederland moet rijden :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:35

Ga naar onderstaande Url. Voor nog meeeer Totilas.

Afbeelding

http://www.ndr.de/mediathek/index.html

En bij zoeken (SUCHEN ) Totilas invullen en zie hoe Totilas zich prettig voelt en door het lichaam swingt i.p.v. als een "robot" .
Laatst bijgewerkt door ceasario op 07-02-11 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:39

hmmm en ik dacht dat ze in Duitsland niet "weg" van Totilas waren.
Die mening is wel als een blad aan de boom omgedraaid.

Stukje is enerzijds lekker luchtig geschreven maar anderzijds klinkt er heel wat frustratie en arrogantie van beide kanten door.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:56

Afbeelding

Frau Lindenhoff zegt dat ze de kans om Totilas naar Duitsland te halen niet kon laten passeren: ‘Als wij hem niet hadden gekocht, dan had hij nu in Saoedi-Arabië of Amerika rondgelopen. We krijgen soms hele nare reacties uit Nederland. Ik snap dat Nederlandse fans teleurgesteld zijn dat het beste paard ter wereld niet meer voor Nederland uitkomt, maar het is niet anders. Dan hadden zijn eigenaren hem maar niet moeten verkopen. Ik begrijp sowieso niet waarom jullie in Nederland geen geldschieters hebben kunnen vinden om Totilas bij jullie te houden. Ongelofelijk. Jullie zijn toch zo goed met geld’?

Ja voor de Banken en en andere zakkenvullers. :(:)