Parasailende ezel overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hecowo

Re: Parasailende ezel overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:13

@Moonfisch13

22m2, dat heet schermvliegen :P Met de wind van afgelopen dagen heb je al bijna genoeg aan 5 m2 scherm :P

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:50

ach god wat afschuwelijk voor de ezel!! come on!!
daar heeft het beest vast geen hartfalen van gekregen hebben.
(lijkt mij dat het dan wel een stuk eerder was gebeurd )

laat ze gewoon een autopsie doen, en kijken of het lichamelijk was of geestelijk...
en als het zielig is voor een ezel, dan ook voor een hond ongeacht het doel.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:07

Wat een teringlijers die gasten. Ik had heel dat vorige bericht nog niet gezien, hier schrik ik echt van.
Hoe komt zo'n debiel aan dit idee???

Ontzettend sneu voor die ezel dat het niet lang heeft mogen genieten van een ezelwaardig bestaan...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:24

Toch zit er natuurlijk wel verschil in een ezel voor een reclamestunt aan een touwtje onder een heli laten bungelen of een hond die serieus en belangrijk werk doet, en daar ook specifiek voor opgeleid word.

Die honden die ze als reddingshond inzetten krijgen een zware en intensieve training, waarin ze o.a. leren omgaan met de stress van de heli en het erin zitten en eronder hangen. Ze plukken niet zomaar een hond van de straat en pleuren die in een heli, of hangen hem er aan een touwtje onder. De helitraining is een van de laatste trainingen voor die reddingshonden die dan al een hele opleiding achter de rug hebben, en dan leren ze eerst omgaan met het geluid van de heli, dan met het beeld van de heli en zo stap voor stap. Een opleiding die minstens zo intensief is als de opleiding tot blindegeleidehond of hulphond. De reddingshonden hebben vaste bazen die ze van pup af aan trainen en begeleiden, er is dus een vertrouwensband tussen hond en baas, wat je van een ezel die voor een reclamestunt word gebruikt niet kan zeggen. Al is het maar omdat het baasje er niet bij hing. Een reddingshond zal nooit alleen naar beneden gelaten worden of opgehaald worden, maar altijd met behulp van een tuigje en kabels vast zitten aan de baas, waardoor de hond in het slechtste geval een paar meter hoger of lager blijft hangen dan de baas maar de baas dus altijd binnen blik- en geurveld is. Het transport mag nooit zoveel stress opleveren dat de hond z'n werk niet goed kan doen, immers dan is zo'n hele (zeer kostbare) operatie volledig nutteloos.

Een reddingshond die onder een heli bungelt heeft een taak, en een belangrijke ook nog, en is zich daarvan bewust. Een ezel die voor een reclamestunt word gebruikt heeft weleenswaar ook een taak, maar is zich daar niet van bewust en is daar ook nog eens niet voor opgeleid, en weet dus niet wat 'm overkomt. En alleen al daarom zouden dieren niet zomaar voor zulke stunts ingezet mogen worden.

Maar of dat de reden is dat die ezel, toch best een tijd na de daadwerkelijke actie, overleden is zal je nooit weten. Mischien was het beest gewoon oud, mischien had ie wel een aangeboren hartafwijking, mischien heeft ie gewoon een hartaanval gehad, zoals ook bij ogenschijnlijk gezonde mensen en dieren voor kan komen zoals velen zullen weten. De kans dat het gerelateerd is lijkt me gezien de tijd die tussen die actie zat en het overlijden vrij klein en dan ga ik er voor het gemak vanuit dat het om dezelfde ezel gaat. Terwijl zelfs dat niet vaststaat.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 07:56

Wat een leuk leven heeft die ezel geleden zeg... :n

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:21

Vreselijk, wat een idioten! Heb net dat filmpje bekeken, wat was dat diertje aan het worstelen en wat een angst zal het hebben gehad. Bij de harde landing raakt het gewond en wordt nog door zee gesleept. Vind het niet gek dat dat dier er een trauma aan over heeft gehouden, en dat dat diertje is bezweken na enkele maanden vind ik ook niet vreemd na zo'n stunt! Stelletje mafkezen!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:02

Ik snap alleen al niet hoe iemand op dat idee komt...
En dat niemand daar op het strand iets heeft gedaan om het te stoppen begrijp ik ook niet.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:24

Jee wat naar ;( Belachelijk ook, wie laat er nou een ezel vliegen :n

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:43

Hier wordt ik wel zo woest van he?
En al die kinderen te janken op het strand, dan kan je toch wel nagaan dat het niet klopt als zelfs kleine kinderen dit snappen !???

Is de eigenaar hier nog voor gestraft of is lekker hier mee weg gekomen?

Liene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:02

pff waar gaan we naar toe in deze wereld?
Straks laten we nog paarden uit een vliegtuig springen :n

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:04

arm beestje
hoe zou hij nou aan die hartfalen zijn gekomen ...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:06

Misselijk makend vond ik het!!Arm dier!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:57

Het is toch ook gewoon een belachelijke actie geweest, kom op zeg, gewoon dierenmishandeling.

Arme, arme Ezel.. ;( Echt enorm sneu. Daders krijgen er nog een leuke straf voor, of word het gewoon allemaal geaccepteerd? #)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:00

Als ze mij aan zo'n parachutte zouden hangen ging ik ook dood aan hartfalen!!! -O-
Hoe kan men nou een ezel eraan hangen tjongejonge dat dier sterft toch 7 doden in de lucht. |(
Mensen zijn soms zooo bleud he! |( :(

hoefijzer009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:03

Hallo ik ben Manon ik woon in Belgie en ik ben nieuw op Bokt.nl

Die mensen die die ezel aan die parachute hebben gehangen doen precies aan dierenmishandeling.
Hoe dom kan je zijn dat je een ezel aan een parachute hangt en hem dan laat vliegen.
Zo erg .
Ik denk dat die mensen een dringend naar de dokter moeten !!!!!!!!!!

Zo ik heb geschreven wat ik denk !

Dus euh... tot de volgende keer !! xxx Manon !!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:07

Gelijk heb je,hoefijzer009 :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:11

Moet gelijk denken aan die mensen die de paarden dwingen van hoge gevaartes in het water te springen!
Snap daar echt niets van..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:26

The animal was kept in the Kremlin equestrian school in the best possible conditions: a diet of fresh fruit and vegetables, clean water, massage, qualified medical help and even a sun bed.

Soms kan goed ook wel eens te goed zijn.
Fruit en groenten.... niet het beste paarden/ezeldieet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:55

BlackDancer schreef:
Maar weetje, ze gebruiken honden ook in het leger en zo en die moeten dan ook aan een mens uit een vleigtuig springen... Die zijn niet getraumatiseerd en alles.
Vind het wel zielig voor die ezel, maar vraag me af wat het verschil is tussen ezel en hond :)

Doe je zo dom of begrijp je echt het verschil niet ? De bedenkers van die stunt zullen wel op dezelfde manier gedacht hebben. Ik vind het zware dierenmishandeling. Die hartfalen kunnen we wel raden waar die vandaan komen. De uitvoerders en bedenkers van deze stunt moeten berechtigd worden !

Samanth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:02

tja ik ga vandeweek met mn paard diepzeeduiken :j kan toch allemaal best *\o/*

hoe verzin je het :Y)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:29

Nu ja waardoor het komt kunnen wij alleen maar naar raden.
De gene die roepen 'waarom hebben de mensen op het strand niks gedaan'.
Nu ja dat is makelijker gezegd dan gedaan volgens mij hebben er maar weinigen het eerste hulp nummer voor dieren in hun telefoon zitten, als dat al bestaat. En ja ' ze konden de politie bellen ook' dan moet je ook het nummer er van weten. Ik ben ook niet akkoord met die stunt maar vindt niet dat er hier op die mensen die toen op het strand stonden geklaagd moet worden, niet iedereen z'n eerste reactie is hun telefoon nemen en bellen als ze al het nummer hebben staan. Trouwens ze kunnen moeilijk naar die ezel springen ik ken toch niemand die meer dan 10 meter hoog kan springen zonder hulpmiddelen. Het is jammer wat er gebeurt is met het ezeltje het diertje had het zeker niet verdient, niemand verdient dat. Maar we zijn ook niet zeker of het wel dat ezeltje is die is overleden en als het dat ezeltje is of het overleden is aan gevolgen van z'n vlucht.

*sorry als er schrijffouten in staan of onduidelijkheden*

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:31

geld geld geld zo zie je dat mensen echt eigenaardig kunnen zijn als t om geld gaat, en om t arme beestje bekommeren ze zich niet , als zij maar verdienen aan de stunt...
Te walgelijk gewoon :(

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:36

Wie is nu de grootste ezel?? Ongelooflijk dit.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:50

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:58

Jezus die mensen die nu allemaal roepen dat hij daarom hartfalen heeft geen kregen,..........
Lijkt mij in ieder geval sterk dat het echt daarvan komt. Daar geloof ik neit in.
Mijn verder mening hierover heb ik toch al vermeld. Maar er worden wel domme dingen geroepen hier. Zoals hierboven al eens wordt gezegd: Een ezel kan niet alleen op groente en fruit leven. Daarbij mischien zijn er wel andere oorzaken nog te bedenken. Ouderdom, doet het hart ook niet altijd even goed.