Eerste optreden Totilas en Rath in Vechta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:23

Roxxiejj schreef:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Ik zou alleen als merriehouder (en ik heb hier verder serieus GEEN verstand van) op zoek gaan naar een hengst met een goed achterbeen gebruik. Bij Gal vond ik dat nog wel meevallen, maar kijk eens hier naar de middendraf? Ik zie eens heul erg licht zweefmomentje, maar het is echt alleen maar show voor voren, terwijl achter er maar achteraan komt en.. nja.. that's it..

Ik dacht ook altijd dat een middendraf, hier alweer uitgestrekte draf, vanuit achter komt, want daar zit immers de moter, maar bij Totilas is die idd niet geweldig. Dat was ook waarom ik geen mega Totilas fan ben. Ik zag liever Bonfire in de ring. Maar het is nu nog erger en alleen maar door zo'n show :?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:23

Paintlinger schreef:
Gaaf blijft het gewoon, maar het is nog niet zo goed als met HP.
Wat betreft het achterbeengebruik in deze proef ben ik het wel met Roxxiej eens.

Ik vond toevallig nog een andere versie van de WEG proef _O-

:')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:25

Ik ben het wel eens met roxxiej
Het is in dit filmpje puur en alleen show...
Net een circus act!

Maar vooruit, geef hem het voordeel van de twijffel.
Wellicht loopt hij op wedstrijd wel heel anders...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:29

Kijk, dat achterbeengebruik zou ik graag willen zien! :j
In de App's zou ik iets meer lengtebuiging willen zien..

:') (omg...)

Goed *raapt zich weer op*, even weer ontopic.
Hoe deed Gal dat altijd met hengstenshows dan? Zette hij dan Toot in de circusstand, of was het wel wedstrijdstand? Naar mijn weten reed hij niet op 2 manieren..

Janine1990

Re: Eerste optreden Totilas en Rath in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:30

Is Totilas wel eens op een hengstenshow geweest dan? Daar kan ik me bar weinig van herinneren...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:47

Roxxiejj schreef:

Hoe deed Gal dat altijd met hengstenshows dan? Zette hij dan Toot in de circusstand, of was het wel wedstrijdstand? Naar mijn weten reed hij niet op 2 manieren..

Als hij op wedstrijd is weet ik bijna zeker dat heel bokt en eigenlijk bijna heel Nederland er toch niet zo veel positiefs over zegd. Ook al is het onwijs goed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:59

Nou mag heel bokt me afschieten, maar man, wat een venijn zie ik op sommige momenten bij Toot!

Venijn is mischien een fout woord, niet akkoord zijn is misschien wat beter omschreven. Bij de galopappuyementen zie je op een gegeven moment echt de oren zowat een seconde lang haast compleet plat op de nek liggen. Ook de spanning vind ik nogal opbouwen en hoe verder de proef vordert, hoe meer staartzwiepen erbij komt, en echt geen vriendelijke zwaaitjes.

Ik vind zijn hoofd ook nogal "op en neer" meegaan in verzamelde draf en galop. Was bij Gal naar ik me meen te herinneren toch iets stabieler. Je kan het omschrijven als meedeinen opde beweging, waar het bij Gal toch echt mooi op dezelfde hoogte bleef.
En zoals velen zeggen, de achterhand bij het uitstrekken.... het eerste wat me te binnen schoot was "hè, net een slap handje dat er achteraan bungelt". Moet wel zeggen dat hij bij de galop wél dieper onder lijkt te komen, wel meer actief en bij het verzamelen ondaks dat "slappe handjeseffect" lijkt hij toch iets meer te heffen. Maar de kracht erin lijkt iets minder.

Maar ik ga me bek houwe, ben maar amateurhobbelaartje dus kan goed zijn at ik er ook helemaal naast zit :+

Edit: spelfoutjes

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:10

Varekaj schreef:
Nou mag heel bokt me afschieten, maar man, wat een venijn zie ik op sommige momenten bij Toot!

Venijn is mischien een fout woord, niet akkoord zijn is misschien wat beter omschreven. Bij de galopappuyementen zie je op een gegeven moment echt de oren zowat een seconde lang haast compleet plat op de nek liggen. Ook de spanning vind ik nogal opbouwen en hoe verder de proef vordert, hoe meer staartzwiepen erbij komt, en echt geen vriendelijke zwaaitjes.

Ik vind zijn hoofd ook nogal "op en neer" meegaan in verzamelde draf en galop. Was bij Gal naar ik me meen te herinneren toch iets stabieler. Je kan het omschrijven als meedeinen opde beweging, waar het bij Gal toch echt mooi op dezelfde hoogte bleef.
En zoals velen zeggen, de achterhand bij het uitstrekken.... het eerste wat me te binnen schoot was "hè, net een slap handje dat er achteraan bungelt". Moet wel zeggen dat hij bij de galop wél dieper onder lijkt te komen, wel meer actief en bij het verzamelen ondaks dat "slappe handjeseffect" lijkt hij toch iets meer te heffen. Maar de kracht erin lijkt iets minder.

Maar ik ga me bek houwe, ben maar amateurhobbelaartje dus kan goed zijn at ik er ook helemaal naast zit :+

Ik schiet je niet neer hoor. Ik ben het gewoon met je eens :j

retivi

Re: Eerste optreden Totilas en Rath in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:18

Ik ben het ook met die spanning eens.
Als hij hem iets meer lucht van voren zou geven zou het er een stuk vriendelijker en vloeiender uitzien en ook aanvoelen voor Totilas.
Ik denk dat hij dan ook beter over zijn rug zou lopen dan nu en ook meer van achteren zal komen. Ook het stanggebruik mag van mij een stuk minder. Edward deed dat ook niet zo en volgens mij heeft Totilas die druk helemaal niet nodig. Edward gaf vaak ook even lucht door tijdens zijn proef even zijn handen naar voren te doen.

Ach, Rath zal de filmpjes ook vast bekijken en ik hoop dat hij dan ook tot deze conclusie komt. Hij zal ook wel heeeel zenuwachtig geweest zijn, het is een heel gebeuren om Totilas! Denk dat de druk enorm groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:55

Grote druk of niet, als je op zo'n niveau wil meedraaien moet je daaromee om kunnen gaan. daar hoor je toch wel al prima te weten dat zo'n paard heel erg sensitief is, en de minste spanning bij jou ook weet op te sporen. Als Toot daar dan net op reageert door erin mee te gaan.... tjah, dan uit zich dat hier wel heel duidelijk. Waar een ander hypersensitief paard dat mischien ook voelt, maar niet gaat tonen in zijn proef, maw die gaat dat relativeren of net nog beter op lopen.
Ofwel kon Gal dat ontzettend goed verstoppen :Y)

Ivm het staartzwiepen. Heb er zelf ook zo eentje en ken denk ik toch wel beetje het verschil tussen onverschillig zwaaien en uit onvrede :+
Alvorens er mensen me daarop gaan afrekenen :p

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:04

Varekaj schreef:

_/-\o_ Helemaal mee eens!!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:15

Roxxiejj schreef:

Haha, lijkt me vermoeiender dan op Totilas zitten. Bij vrijwel alle combinaties zie je toch wel dat het er tijdens bv. de prijsuitreiking/ show wat anders uit ziet dan in de proef. Meer muziek, drukte, spanning en minder concentratie. Paarden worden wat heter en drukker en gaan spectaculair lopen maar ook minder over de rug enzo. Ruiter zit er ook wat minder mooi op vaak, want dat wordt er ook niet makkelijker op dan. Paard wat op de wei wat gespannen is gaat ook lopen showen, als er dan een ruiter opzit die hem nog een beetje in de houding houdt krijg je zo'n effect.