Paard aan de toog in café in Belgische Kooigem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:21

Jaren geleden ook met mijn paard de kroeg in geweest! Aan de tap een biertje gedronken, paard ook, uit het glas. Krant was erbij geweest.
Was super leuk om een keer mee te maken.
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:39

[***] schreef:
Haha zie het al voor me, een bruine kroeg met stamgasten die een paard naar binnen uitnodigen en gezellig doorgaan met het nuttigen van een biertje :D dat schreeuwt om een foto...

Dat schreeuwt inderdaad om een foto ja :))

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:13

Ben benieuwd naar een foto :)

Orchidee21

Re: Paard aan de toog in café in Belgische Kooigem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:16

denk dat het paard zin had in een bok=biertje hahahaha

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:44

Sammie schreef:
Vroeger was er overigens nog een slagerij naast het café, maar dat is –gelukkig voor de nieuwe gast- verleden tijd.

:=

Leuk stukje, maak je niet vaak mee!!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:03

Hahaha, als hij nog eens een keer ontsnapt denk ik dat ze hem wel gelijk in het café kunnen zoeken. Die heeft vast nog wel eens zin in een biertje. :P

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:37

Leuk nieuwtje hoor! Zeker met die nare berichten die je hier ook wel eens leest..

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:03

hahah leuk ik kom ook wel eens thuis(we hebbe een cafe en dat is voor mij me 2e thuis)
en dan ga ik effe wat drinke ( icethe)
en dan ben ik weer weg en het paard vind het wel leuk al die aandacht !!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:43

Ach wat leuk he irm ,vroeguh ..tja waren nog es tijden,dee je een hoop malle dingen met je knol..
Nachony schreef:
Jaren geleden ook met mijn paard de kroeg in geweest! Aan de tap een biertje gedronken, paard ook, uit het glas. Krant was erbij geweest.
Was super leuk om een keer mee te maken.
Afbeelding

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:02

Hahaha, super lol.
ik denk dat mijn paard niet eens durft, laat staan dat ie door de duur past XD

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:17

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

marminoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:22

vertel dit verhaal maar nooit aan de fries van mijn vriendin, dan wil ze ook de kroeg in, gezellig, warm, beter drinken als dat brak koud water uit dat bakje, nootjes en ander voer op de bar, veel aandacht..... krijgen we haar nooit meer de koude stal in :(

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:01

Haha, leuk dat het paard zo gezellig de kroeg in mocht :)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:09

haha wat leuk!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:20

Whahahaha Da's waar ik woon :)) _O- :') Wilde hem net zelf zetten http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=F735P22J

Mijn knol komt ook inhuis hoor als we niet uitkijken := Pikt ook vanalles weg dan :Y) Nabij Vegas zijn we 's in een mijndorp geweest waar de ezels overal binnenliepen :') Ik heb er nog ergens foto's van zelfs :D :+ Die waren daar deel van het toeristische :D
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 02-02-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:21

Soprano schreef:

Da's smetje z'n paard! whahahahahaha GEWELDIG! Koop af en toe wat hooi bij 'm :D :j Wacht tot ik ga O:) :P Hij drinkt zelf ook graag een pint, misschien wou ie stiekem getrakteerd worden want gisteren zijn ze met paard en al teruggegaan :')

Afbeelding

Citaat:
...dinsdag 01 februari 2011 om 16u18

Paard aan de toog in café in Kooigem
Kooigem - UPDATE - Opmerkelijk volk zaterdag in café Sint-Laurentius, want de stamgasten kregen er een nieuwe kameraad bij. Een paard was losgebroken en aan het café voorbijgekomen. De klanten hadden het dier opgemerkt en het café rustig binnengeloodst.

(Foto PH)

Het paard kwam uit een weide in de Koninklijkestraat. De klanten haalden het paard binnen in de warmte en verwittigden een veearts. Die kwam ter plaatse, moest vaststellen dat het dier het nog naar z’n zin had in de kroeg, en bracht het daarna terug naar zijn stal. Vroeger was er overigens nog een slagerij naast het café, maar dat is –gelukkig voor de nieuwe gast- verleden tijd.

Omdat het verhaal zo’n succes heeft in Kooigem, is beslist om het paard dinsdagavond nog eens uit te nodigen op café. Vanaf negen uur wordt het dier verwacht in Sint-Laurentius. Benieuwd wat het zal getrakteerd worden… .

(FV)

Meer in Krant van West-Vlaanderen (Editie Het Kortrijks Handelsblad). En woensdagavond in het journaal van WTV

Ik ga vanavond kijken naar WTV :D

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:39

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:54

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:34

Het zijn vermakelijke foto's en leuke verhalen, en gelukkig is alles goed gegaan. Maar je moet er niet aan denken dat een paard in een kroeg in paniek raakt en om zich heen gaat meppen, met al dat glaswerk wat er staat.

Het is alweer een hele tijd geleden, maar het verhaal heeft ook op bokt gestaan: een stel kinderen die hun pony aan huis hadden, vonden dat de pony de nieuwe, net geplaatste keuken van het huis moest komen bewonderen. Zo gezegd, zo gedaan, pony in de keuken, die raakt daar in paniek en trapt de hele nieuwe keuken finaal aan gort. Hoe ze het dier er uiteindelijk uit hebben gekregen ben ik even vergeten. Volgens mij moest er brandweer en een DA aan te pas komen...