_Esther_87_ schreef:Verder vind ik het weer typisch Amerikaans, oftewel veeel te ver doorgeschoten. Nationale GP met cap? Gaan we dan niet een ietsiepietsie overdrijven? Hoeveel ongelukken weten jullie die gebeurd zijn op een wedstrijd, vanaf LT niveau met zo'n ernstige schade? Ik geen enkele...ik vind het super dat het toegestaan wordt hoor, zeker. Maar ik vind de verplichting dan weer wat veel van het goede.Te is nooit goed....
Maar dat is het punt net Esther, een cap is mi NOOIT overdreven.
Mensen redeneren nl zo: ik heb er geen zin in, het staat niet mooi, mijn haar ziet er achteraf niet uit, het is zweterig, het gaat altijd goed EN op concours rijdt de helft zonder cap DUS moet ik het ook niet.
Als er nu op wedstrijdniveau duidelijk wordt gemaakt dat bescherming altijd en overal een must is, dan hebben we hopelijk minder van die huis- tuin- en keukenongevallen op stal of training met onherstelbare of zelfs dodelijke gevolgen.
We moeten echt af van de redenering: er gebeurt nooit wat dus ik moet geen helm op.
Ik voel me kaal en onveilig zonder. Ben dan ook al wel 3 keer regelrecht op mijn hoofd gepleurd omdat mijn doodbrave oudje flink struikelde. Daar kan je ook niks aan doen maar zonder helm wil ik niet weten hoe het afgelopen zou zijn.
.
Bovendien, daar gaat het topic ook niet over.
Met nieuwe paarden ook een bodyprotector.