Tijgerin valt kamelen en circuspaard aan in Alphen a/d Rijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:21

Nu.nl:

Tijgerin ontsnapt in Alphen aan den Rijn

ALPHEN AAN DEN RIJN - Maandagmorgen rond 9 uur ontsnapte deze tijgerin met twee van haar welpen uit het hok bij circus Belly. De welpen zochten de kamelen op om met ze te stoeien, mama tijger vond dat niet zo'n goed idee en greep een van de kamelen bij de keel en beet de halsslagader door zodat de kameel overleed. Ook verwondde de tijgerin nog 2 andere kamelen en een paard. Door de oppasser en andere circusmedewerkers konden de tijgers snel weer in hun hok worden gemanoeuvreerd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:28

het circus ontkent dat de tijgers de kamelen en het paard hebben aangevallen.... volgens hen zijn ze tijdens hun vlucht gewond geraakt.

Moest wel grinniken om die vrouw van de dierenbescherming: de kameel is in mijn armen gestorven... ze doen altijd zo dramatisch. (het is natuurlijk ook erg, maar zoals zij het zei)

Ik had het gister helemaal niet gehoord. En woon er vlakbij, toen mijn vriendin het vroeg dacht ik ook echt dat ze gek was geworden. :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:57

Ok ik zal eerst eens wat vertellen over bellywien de tijgers kunnen ruim naar buiten overdag en er staat zelfs een containerbak voor grofvuil waar ze in in bad kunnen deze mensen doen alles voor hun dieren. Ik heb een van de welpen van 8dagen toen mogen vasthouden. Er zijn trouwens maar twee jongen want een ervan heeft hte niet gered want hij had een waterhoofd en een gat in het hart. Dat was Sanny is op sbs geweest. Ik heb meegeholpen daar en de olifanten stonden toern gewoon los worden niet met stokken gedwongen of olifantenhaken en luisteren perfect. Als jullie goed opgelet hadden is er een duidelijke verdenking dat iemand dit gedaan heeft, die ik het liefst aan diezelfde tijger zou opvoeren. Als je zoiets doet omdat je het circus schade wil berokkenen en dat kost een kameel het leven een ander gewond en een mooie frieze hengst zwaar gewond. dan ben je voor mij een misdadiger. kijk eens op de site www.bellywien.nl naar alle reacties van mensen die geweest zijn, allemaal vol lof over de dieren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:13

Waarop is dat vermoeden dan gebaseerd Franka? Ik zeg niet dat het niet waar is hoor. Maar wie zegt dat het niet het gevolg is van nalatigheid? Het is ten slotte niet de eerste keer dat er dieren rondlopen bij dat circus.

Zijn die dan allemaal losgelaten door kwaadwillenden? En al die incidenten, zijn die ook allemaal de schuld van de anderen?

Op internet is een filmpje te vinden van het laden van de giraffe, daar word ik niet vrolijk van. Hoe goed circusmensen ook voor hun dieren willen zorgen, de omstandigheden blijven veel minder dan ideaal.

Trouwens wat een lovende reacties in dat gastenboek, iedereen spreekt vol superlatieven over die gewéldig verzorgde dieren, de gewéldig hardwerkende mensen, de gewéldig verzorgde spullen, de gewéldig knappe mensen enz.
Zou er op deze wereld dan toch een perfecte plaats bestaan? :Y)

Mamiita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:21

Zielig hoor!

_00_0

Re: Tijgerin valt kamelen en circuspaard aan in Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:28

het feit dat de beesten er ' goed' verzorgd worden rechtvaardigd niet dat ze voor publiek moeten optreden ipv in een natuurlijke omgeving natuurlijk gedrag vertonen.

Kan er ook zo van kotsen als mensen beweren dat de dieren het echt leuk vinden...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:31

De berichten rond dit onderwerp kloppen niet. Ik ben met dit bericht bezig geweest met fact checken (maw controleren of de feiten kloppen). De tijgers zijn ontsnapt, en de tent van de kamelen in gegaan. Die raakten in paniek en wilden naar buiten. Een kameel is gestruikeld en in een pen van de tent gevallen. De tijger heeft het dier dus niet gebeten volgens de politie. Sporenonderzoek heeft aangetoont dat het dier idd gevallen is in de pen. En het gaat idd om 2 welpen en de moedertijger.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:38

Hoi ik zeg niet dat de dieren het leuk vinden maar ze ze weten dat het er bij hoort. Ik bedoel paarden hebben het ook niet altijd leuk als ze veel op stal staan. En er zijn dieren die daar voor leven om dat ze niet beter weten aleen wij weten beter. Echt ik vind veel circussen niet goed voor hun dieren daar heb ik ook bewijzen van. maar hier vind ik ze in elk geval veel beter. Maar het blijft een hard leven voor mens en dier. waar staat dat filmpje want dat wil ik natuurlijk ook zien de giraffe. maar zoals paarden moeten luisteren moet een giraffe dat ook en het enige dat zij in de tent doen is een paar rondjes lopen en veel lekkers krijgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:41

Dat heb ik ook opgevangen toen ik ze zag stonden ze buiten en daar staan ook veel pinnen om de boel rechtop te houden. dus als er paniek uitbreekt kan dat gebeuren. maar ze hebben letterlijk gezegd dat er toch wel verdenkingen zijn dat de boel is opengezet. Denk maar aan nertsenfokkerijen waar ook vaak dieren worden losgelaten. En er ontsnapt toch ook regelmatig een paard door wat voor reden dan ook.

capopjekop schreef:
De berichten rond dit onderwerp kloppen niet. Ik ben met dit bericht bezig geweest met fact checken (maw controleren of de feiten kloppen). De tijgers zijn ontsnapt, en de tent van de kamelen in gegaan. Die raakten in paniek en wilden naar buiten. Een kameel is gestruikeld en in een pen van de tent gevallen. De tijger heeft het dier dus niet gebeten volgens de politie. Sporenonderzoek heeft aangetoont dat het dier idd gevallen is in de pen. En het gaat idd om 2 welpen en de moedertijger.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:44

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:46

Het circus heeft aangifte gedaan, er wordt gedacht dat de kooi door een dierenactivist is open gemaakt. De politie is bezig met het onderzoek, dus daar valt nog niet veel over te zeggen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:47

Walgelijk grote dieren in circussen... Arme arme beesten... Ik boycot die hap!

Als het idd een dierenactivist is geweest krijgt die van mij een lintje...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:49

troi schreef:
Walgelijk grote dieren in circussen... Arme arme beesten... Ik boycot die hap!

Ik ben ook niet voor (wilde) dieren in het circus, ik ga om die reden al jaren niet meer naar een circus toe. Maar ik vind het onverantwoordelijk om dan maar een hok open te zetten van tijgers. Het blijven dieren en die kunnen onvoorstelbaar reageren. Voor hetzelfde geld gingen ze wel het terrein af en vielen ze mensen en nog meer dieren aan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:50

Geloof me er zijn paarden die het veel slechter hebben dan bij dit circus, als ze de wie in kunnen dan gebeurd dat.
Ik heb het filmpje gezien maar het dak van die wagen kan wel omhoog is het dat duitse filmpje?
Laatst bijgewerkt door franka75 op 26-01-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:51

troi schreef:

Ja hulde aan de dierenactivist, weer een kameel minder.

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:51

VDB schreef:
Och heden! Je haalt mijn woorden uit mijn mond, JollieG.

Mijn ouders verboden ons als kind altijd als we daar naar toe wilden - "boycotten die circussen" zijn mijn mammie vroeger.
Beesten kijken die onder dwang rondjes moeten rennen en dag in dag uit aan een lijn of in een hokje moeten zitten midden in de STAD zonder weiland te zien....
Was voor ons als kind echt UITGESLOTEN dat wij daar uberhaubt in de buurt mochten komen. :n

Jolliegirl schreef:
Belachelijk!

Stoppen met al die onzin van die circussen.

Vind het dierenmishandeling. Bah!

Tsjaa,je hebt wel gelijk!
toen ik 2jaar geleden in het circus zat.
Was er een kameel die echt werd gedwogen en niet wou en die man was
boos alemaal het een zweepje slaan.dat beest was gewoon aant spugen!
Om het maar niet over de paarden te hebben :(

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:52

Ik ben ook geen voorstander van circus dieren. Maar ik vind de tijgers/leeuwen bij artis nog zieliger. Die zitten dag in dag uit in een klein hok zonder goede bezigheden. Met goede verzorging heeft een circus dier een veel afwisselender leven dan een dier in artis.
En tja kijk eens heel eerlijk naar maneges, je hebt nog steeds maneges waar paarden nooit of bijna nooit buiten komen(ja hoog uit onder het zadel) en soms zelfs nog in stands staan ook. Dat is ook geen leven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:08

En een kameel gewond en een paard door en door in de nek gebten en bij de liezen en billen gewond. Dat vind ik dus echt zielig, ik zou als het een activist is geweest hem persoonlijk willen voeren aan de tijgers met het oog op het natuurlijke gedrag

="Jeanneee_"]
troi schreef:

Ja hulde aan de dierenactivist, weer een kameel minder.[/quote]

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:09

dat bedoel ik.
silvana84 schreef:
Ik ben ook geen voorstander van circus dieren. Maar ik vind de tijgers/leeuwen bij artis nog zieliger. Die zitten dag in dag uit in een klein hok zonder goede bezigheden. Met goede verzorging heeft een circus dier een veel afwisselender leven dan een dier in artis.
En tja kijk eens heel eerlijk naar maneges, je hebt nog steeds maneges waar paarden nooit of bijna nooit buiten komen(ja hoog uit onder het zadel) en soms zelfs nog in stands staan ook. Dat is ook geen leven.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:15

Paard is indd wel degelijk gebeten, ik ben benaderd of ik een plek voor hem had om te revalideren. Helaas geen plek voor maar paard is wel degelijk gebeten.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:23

Ik wil graag even inhaken op Belly Wien.
Ik heb door mijn beroep van heel dichtbij gezien hoe de mensen bij Belly Wien werken met deze dieren. Ik mag wel zeggen, dat ze erg goed voor deze dieren zorgen. De tijgers zitten niet in kleine hokken en hebben zelf een stukje uitloop. Met de giraf werd meerdere malen per dag gewandeld. Paarden zegen er perfect uit. De kamelen hadden een geweldig stuk om te lopen.
1 van de tijgers was paar weken daarvoor bevallen van 3 prachtige welpjes. Deze welpjes werden erg goed verzorgd. heb er 1 mogen vasthouden. Geweldig hahaha.
Ja het is stom dat die beesten de kans hebben gehad om te ontsnappen. Maar om nou meteen een circus af te kraken vind ik nou ook weer overdreven. Deze mensen verdienen hun geld met deze dieren. Zouden ze dan ook echt de dieren verwaarlozen. Ik denk het niet.
Persoonlijk vond ik de dieren in een dierentuin ongelukkiger eruit zien dan daar.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:26

Cryssie schreef:
Ik wil graag even inhaken op Belly Wien.
Ik heb door mijn beroep van heel dichtbij gezien hoe de mensen bij Belly Wien werken met deze dieren. Ik mag wel zeggen, dat ze erg goed voor deze dieren zorgen. De tijgers zitten niet in kleine hokken en hebben zelf een stukje uitloop. Met de giraf werd meerdere malen per dag gewandeld. Paarden zegen er perfect uit. De kamelen hadden een geweldig stuk om te lopen.
1 van de tijgers was paar weken daarvoor bevallen van 3 prachtige welpjes. Deze welpjes werden erg goed verzorgd. heb er 1 mogen vasthouden. Geweldig hahaha.
Ja het is stom dat die beesten de kans hebben gehad om te ontsnappen. Maar om nou meteen een circus af te kraken vind ik nou ook weer overdreven. Deze mensen verdienen hun geld met deze dieren. Zouden ze dan ook echt de dieren verwaarlozen. Ik denk het niet.
Persoonlijk vond ik de dieren in een dierentuin ongelukkiger eruit zien dan daar.

Heb jij er ook een vastgehad ooooh zo lief waar was jij toen ypenburg toevallig.

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:29

franka75 schreef:
En een kameel gewond en een paard door en door in de nek gebten en bij de liezen en billen gewond. Dat vind ik dus echt zielig, ik zou als het een activist is geweest hem persoonlijk willen voeren aan de tijgers met het oog op het natuurlijke gedrag

="Jeanneee_"]
troi schreef:

kom op he! dan ben je toch ziek in je hoofd, en dan maar een lintje geven. door hun zijn nu wel dieren gewond en zelfs een kameel dood en dat is niet zielig? als het toch idd door een dierenactivist gekomen is. kom op he je weet zelf tch ook wel beter veel meer andere dieren hebben het slechter als daar hoor. hoeveel paarden staan er wel niet verwaarloosd in een beschimmeld stalletje, hoeveel andere dieren worden wel niet mishandeld..
en idd de dieren zijn niet gestruikeld maar aangevallen, ze zeggen alleen maar dat ze gestruikeld zijn zodat mensen gewoon nog naar hun circus blijven gaan. ( dit is mij verteld op me stage bij de dierenarts waar we bezoek hadden van die man die er bij is geweest na dat het gebeurd is .)

open jullie ogen gewoon is en bekijk het realistisch ipv de hele tijd maar zeggen dat het zielig is voor de dieren dat ze in het circus leven......en dan maar de dierenactivist een lintje geven :Y) ze moeten zelf maar bij de tijgers staan en dan maar hopen dat ze lekker smaken

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:39

Ik vind sommige reacties ook wel overdreven hoor, ik klim ook op mijn paard,hij krijgt af en toe ook een tik.

Tuurlijk, er zullen best circussen zijn waar niet zo goed voor de dieren gezorgd wordt, maar er zijn er ook zat waar dat wel gebeurd.

Jaren geleden was hier een circus, hadden ze gewoon een heel groot stuk afgezet in het bos voor de kamelen en olifanten. Die beesten vermaakten zich prima met de bomen haha.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:59

Of er een dierenactivist hokken geopend heeft lijkt me op dit moment nog niet bewezen.

Als dat zo is dan was dat dan wel een totaal onverantwoord persoon dat de weg een beetje kwijt was.
Nu is de tijger in de box van de fries gesprongen (dat werd op het jeugdjournaal door de jeugdige eigenares van de Fries verteld) en dat is erg genoeg, stel je voor wat er was gebeurd als het dier op een mens was gedoken.

Ik wil best aannemen dat ze goed voor dieren willen zorgen bij dat circus, mijn ervaring met circusmensen is dat ze ook soms een beetje de weg kwijt zijn.

Leuk dat ze met die giraffe wandelen, de manier waarop het dier vervoerd moet worden is minder charmant. Even afgezien van het feit dat je een giraffe net zomin als een paard, solitair moet houden.

Roofdieren, apen en allerlei exoten met ingewikkelde leefbehoeftes in een circus vind ik gewoon niet van deze tijd.
Met honden en paarden, enz, kun je ook leuke dressuurnummers neerzetten, en voor deze dieren is het vaak heel wat eenvoudiger om mooie uitlopen enz te maken.

Overigens vind ik wilde dieren in kleine hokken ter vermaak van publiek sowieso niet van deze tijd, en gelukkig zien ook steeds meer dierentuinen dat in.