Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:11

zal ik dan maar een positieve reactie geven :D

ik vond het wel geslaagd, ben er 2 dagen geweest, en het is voor mij maar een klein stukje, dus ideaal ;)
volgend jaar ben ik er vast wel weer te vinden :D

cp112

Re: Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:37

Ben er nu al een aantal jaar geweest maar vond dit ronduit het slechtste jaar.
Vridjag moesten wij verplicht heen voor school, clinics niks aan dus maar bij het springen gaan kijken. Vervolgens zondag nog weer geweest. Clinics en demonstraties vielen flink tegen.

Er kwam een meute friezen voorbij die carroussel reden. Nou volgens mij mochten die eerst wel eens gaan oefenen. Knalden tegen elkaar aan, gingen verkeerde kanten op, klopte helemaal niks van en zag er ook nog eens niet uit.

Ook vond ik het niet fijn dat de showring veprlaatst is (stuk naar achteren, de inrijring daar was weggehaald) en dat er gewoon geen tribune meer was. Ja, een stoeltje of 20... Het was maar goed dat het niet zo druk was want dan was er niks meer te zien geweest.

Heel veel dezelfde stands die ook precies dezelfde dingen aanboden...

Om het even samen te vatten, ik vond de hele beurs nogal 'amateuristisch' overkomen, en dan met name de demonstraties e.d. die gegeven werden, zo ontzettend rommelig. Gewoon zonde.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:38

Ik ben dit jaar niet geweest. Vorig jaar was het ook niet zo boeiend maar het is voor mij niet verw eg en het was gratis entree dus leuk om even een bezoekje te doen. Dit jaar is het er niet van gekomen en ik wist ook niet dat er nu entree geld gevraagd werdt. Anders was ik waarschijnlijk sowieso niet gegaan.

Wat betreft honden mee.... Prima dat dat niet mag!! ga zelf eens een middag kruipend door de mensen massa. belachelijk dat dat toegestaan wordt bij veel evenementen. Het is echt niet leuk voor zo'n dier om daar te lopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:44

Ik vond het zondag echt tegenvallen.
Verschillende standhouders klaagden ook over de opkomst.
En er waren ook die zeiden volgend jaar niet weer te komen staan als er weer entreegeld wordt gevraagd.

Ook de oliebollenkraam (op de parkeerplaats) meldde dat er mensen terug kwamen lopen omdat men er bij de ingang achter kwam dat ze moesten betalen. Hij merkte ook aan zijn omzet dat er minder mensen waren geweest als andere jaren.

Zondag waren er ook niet echte publiekstrekkers.
Aantal stands was ook schrikbarend minder dan vorig jaar. (nu nog geeneens 1 1/2 hal eerder 1 1/4).
Helaas waren ook niet iedereen aanwezig die op de exposantenlijst stond (waar wij speciaal voor kwamen).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:47

Ik vond het ook ronduit schandalig dat er een paar minuten voor een show wordt gemeld dat die demo/clinic niet doorging.....

Ik hoorde ook van verscheidende standhouders dat ze volgend jaar niet weer kwamen, onder andere door de torenhoge standkosten, en de hoge entree wat toch mensen afschrikt.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:06

Wat een negativiteit, ik vond het een mooi evenement, met een groot strodorp en een goede organisatie!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:11

Helaas kon ik dit jaar niet, maar ik moet zeggen dat ik € 7,50 aan entreegeld niet erg aantrekkelijk vind.

Dat de beurs in Hardenberg wordt gehouden is alleen maar positief, eindelijk eens wat hier in de buurt ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:30

Persoonlijk, en dat is heel persoonlijk, want ik ben er echt bang voor (klinkt vreemd, I know), maar wat de een dus heeft met 'geen honden meenemen' heb ik met kleine kinderen meenemen :x
Ik heb daar misschien een uur rondgelopen, maar ik ben 4 keer zowat van mijn sokken gelopen door kleine koters die verstoppertje aan het spelen waren. Of tikkertje...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:33

Kleine kinderen zijn ook niet altijd even handig dat klopt! Ouders zijn dan nogal makkelijk met roepen van dat doen ze anders niet hoor! (of zijn wij baasjes van onze honden net zo? ;) )

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:36

Roxxiejj schreef:
Ik mocht mijn hond niet eens meenemen naar binnen. Wilde toen ook al bijna naar huis gaan. Wilde eerst zondag ook nog gaan kijken, maar als op een paardenevenement geen honden mogen komen (mopshondje), dan kom ik ook niet weer.
Daarbij: er waren veel standjes waar ik bij dacht hmm.. dit hebben de andere 12 standjes ook...

Ik wou mijn hond ook meenemen, maar er was duidelijk zo wel internet als krant aangegeven dat het niet mocht..
Vond het ook wel jammer, Had wel gekund, ruimte zat.. :D

Vond de show's erg tegen vallen, had gedacht dat het iets officele was de groep friezen waren zeker geen reclame voor het ras..
De laatste 4 was nog te doen, maar die grote groep daarvoor wat een zooitje.. :7

Daarvoor werd er een show gereden door een meervoudige nederlands kampioen, ik vond het niet kampioen waardig uitzien, het was erg rommelig, overhaast, en niet netjes afgewerkt.

Bij het spaanse gedeelde, vond ik het een bekkentrekkerij, je moet het verdienen om met stand en trens te rijden, daar word maar wat gedaan, die mensen hebben amper een nette rechte belans in hun houding. Die monden stonden beide erg open..

En dat je moest betalen was echt schandalig...

Verder was de tempratuur goed te doen, en er waren genoeg stands.
Goeie service bij de trailer+vrachtwagen verkoop.
Laatst bijgewerkt door daphneM op 24-01-11 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:36

Roxxiejj schreef:
Persoonlijk, en dat is heel persoonlijk, want ik ben er echt bang voor (klinkt vreemd, I know), maar wat de een dus heeft met 'geen honden meenemen' heb ik met kleine kinderen meenemen :x
Ik heb daar misschien een uur rondgelopen, maar ik ben 4 keer zowat van mijn sokken gelopen door kleine koters die verstoppertje aan het spelen waren. Of tikkertje...

Maar kinderen waren toegestaan (daar betaal je ook voor) en honden niet.
Je weet dan ook van te voren dat er wel of geen honden/kinderen zullen zijn.

Ik vind het raar dat mensen er maar vanuit gaan dat honden altijd zijn toegestaan.
Of het nu een kleintje in een tas is of een grote Deen... honden zijn honden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:43

Ik ben niet geweest, wacht wel op de Equitana in Essen. Het is toch een verschil of je 1 of 2 hallen kunt bezoeken, of 16....

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:48

Moet even mijn reactie betreffende entreegelden Amsteredam rechtzetten. Zaterdag overdag € 42,50 en parkeren € 15.

Wat betreft de kinderen klopt. Veel ouders parkeren de kinderen s'morgens in het strodorp. In Hengelo en Zwolle zijn een aantal kinderen de hele dag rond de vrachtauto's van Anemone aan het rennen geweest. Erg ergelijk en niet goed voor je omzet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:02

Toch vond ik een aantal demo's heel interessant. Hoewel de carousel met friezen een zooitje was, dat liep allemaal maar tegen elkaar aan. :+

Honden vind ik terecht dat die niet mee mochten (heb zelf ook honden) maar ik denk dat ouders met kinderen ook wel twee keer hadden kunnen nadenken of ze de kids mee namen of niet. Als ze andere mensen gaan lastig vallen e.d. is dat volgens mij niet de bedoeling.

Vond het tegenvallen, maar tevens ook wel de moeite waard.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:10

Cassidy schreef:
Ik ben niet geweest, wacht wel op de Equitana in Essen. Het is toch een verschil of je 1 of 2 hallen kunt bezoeken, of 16....

Hier ben ik het helemaal mee eens. Vorig jaar ben ik ook geweest en toen was ik eigenlijk al met een goede 30 minuten uitgekeken.
Op naar de Equitana!
http://www.equitana.com/medien/_verwend ... eEssen.jpg

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:24

Donderdag en vrijdag waren redelijk tot goed bezocht en gaven leuke demo's te zien. Vooral de Doma Vaquero/Working Equitation dames gaven een mooie, duidelijke demo. 8-) *\o/*
Je moet bij de demo's wel onthouden dat het (bijna) allemaal vrijwilligers zijn die hun tak van paardrijden graag eens willen laten zien aan het grote publiek. En dat dat mss soms wat tegenvalt vindt ik niet raar. Ga er zelf maar eens staan met je paard, in dat licht en al die mensen om de bakrand. En dan ook nog met een omroeper en met muziek uit de andere hal :? . Bovendien, door de gratis toegang, ook veel "niet paardgerelateerde toeschouwers" en idd loslopende koters.
Zelf vond ik het aanbod van standjes ook wat magertjes, maar er was wel variatie, ook in kwaliteit. Echter 1 1/2 hal in Hardenberg kun je nooit vergelijken met Equitana met zijn 12 hallen.
Gelukkig waren dit jaar de faciliteiten voor de paarden veel beter geregeld. Er waren stallen en voldoende inrijmogelijkheden. Wat ik hoorde aan reacties, vond men dit goed.
Jammer vond ik wel dat men in het weekend 7,50 entree besloot te vragen, vond ik wat veel icm het gebodene. Veel mensen kwamen ook voor de wedstrijden en moesten dus ook betalen voor het zien van hun (klein/buur)kind en kregen daar dan "de rest" bij. Mss was een ander betaalsysteem beter geweest, elke dag 4 euro en een passepartout voor 7,50, of zoiets.
Moet ik nog wel even kwijt dat de Fokkerij avond, op vrijdag, erg goed bezocht werdt en idd veel meer als 500 mensen stond te kijken, ik denk dat VDB in de verkeerde hal stond :+
@cp112, Van Herman Wientjes was idd jammer, maar je had hem irl kunnen spreken in zijn stand. ook leuk.
@ Roxxiejj, er stond in de krant en de folders én op de site duidelijk aangegeven dat er geen honden welkom waren. Ik vind dat niet raar, met zo'n menigte. Beter voor je hond :j
Overal gezien is dit, volgens mij, voor DE REGIO, een leuke beurs, die zeker kan uitgroeien tot een leuk evenement, mits er nog wat fine-tuning wordt gedaan aan de prijzen voor toegang en voor standhouders aantrekkelijkere prijzen heeft en men meer standhouders aanneemt, want de hallen zijn er +:)+
Ik vond het geheel WEL leuk, niet geweldig, maar het heeft zeker potentie. Wel heel veel bekenden gesproken en gezien. 8-)

Grtz.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:27

Welke dag was dit dan Weule?
Ik heb je niet gezien, ook niet 15 mensen/paarden en al helemaal niet 500 mensen aan publiek? :?

Ik heb bewust de mensen geteld. Wij keken naar het vrijspringen van een schimmeltje die commentaar kreeg van een dame en een heer die eveneens in de (behoorlijk kleine) ring stonden toelichting gaven.
Hoelaat was het dat wij er stonden...? Op een tijdstip wat in het programma stond, ik schat 17:40 uur? :-) (Vrijdag)
Ook is er nogal een heel verschil tussen 500 en 1000 (de helft)
Maar hier telden we op die dag en dat tijdstip (volgens programma Paard 2011) 14 mensen. :j
Was jij er toen ook?

weule schreef:
VDB schreef:
Vooral de fokkerij-avond waren heeeeel druk bezocht.... Not!
Welgeteld stonden daar 14 mensen te kijken toen ik er ook even aan het kijken was.

Dan weet ik niet waar jij hebt zitten kijken, heb zelf meegereden, en alleen wij waren al met ongeveer 15 mensen, en dan tel ik die andere 500(1000)? nog niet mee...

Billythekid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:29

Zijn we niet een beetje verwend met elkaar? Ik heb een mooie dag gehad zondag.
Voor de ponyruiters is het 1 van de mooiste wedstrijden van het jaar. Goede parcoursen, niet te hoog maar door de uitstraling van de hal imposant genoeg voor de meeste combinaties.
Een verglijking met de Equitana is, denk ik, niet op zijn plaats. Dit is een meer regionaal gerichte beurs. Op de Equitana vind je wel 3 hallen met stands die dekjes en halsters verkopen. Diegene die dat interessant vindt is moet daar vooral naar toe gaan.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:34

En de mensen die commentaar/toelichting gaven op de paarden in diezelfde hal, stonden zeker ook in de verkeerde hal? :+
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat we daar maar een kwartier hebben staan luisteren/kijken.

baretta schreef:
Moet ik nog wel even kwijt dat de Fokkerij avond, op vrijdag, erg goed bezocht werdt en idd veel meer als 500 mensen stond te kijken, ik denk dat VDB in de verkeerde hal stond :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:37

Verwend ?? Mss.
Maar als je altijd gratis naar Hardenberg kon en je moet "ineens" redelijk was betalen en je krijgt ook nog eens minder dan toen het nog gratis was.... ja dat vind ik dan tegenvallen.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:43

Ik was er gister en vond het ook erg rustig... wel lekker eigenlijk als je moet fotograferen.

Honden vind ik ook niet thuis horen op een binnen evenement :n

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:47

VDB: de demonstratie vrijspringen heb ik ook gezien en die begon ver voor de fokkerijavond.
De fokkerijavond was in de hoofdpiste en deze demonstratie was in de showpiste.
Bij het vrijspringen stonden inderdaad weinig mensen te kijken en ik vond het ook niet zo geslaagd, maar de fokkerijavond was heel mooi en was ook drukbezocht, je stond dus gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:55

VDB schreef:
Welke dag was dit dan Weule?
Ik heb je niet gezien, ook niet 15 mensen/paarden en al helemaal niet 500 mensen aan publiek? :?

Ik heb bewust de mensen geteld. Wij keken naar het vrijspringen van een schimmeltje die commentaar kreeg van een dame en een heer die eveneens in de (behoorlijk kleine) ring stonden toelichting gaven.
Hoelaat was het dat wij er stonden...? Op een tijdstip wat in het programma stond, ik schat 17:40 uur? :-) (Vrijdag)
Ook is er nogal een heel verschil tussen 500 en 1000 (de helft)
Maar hier telden we op die dag en dat tijdstip (volgens programma Paard 2011) 14 mensen. :j
Was jij er toen ook?

weule schreef:
[quote="VDB"
Vooral de fokkerij-avond waren heeeeel druk bezocht.... Not!
Welgeteld stonden daar 14 mensen te kijken toen ik er ook even aan het kijken was.
[/quote

Dan weet ik niet waar jij hebt zitten kijken, heb zelf meegereden, en alleen wij waren al met ongeveer 15 mensen, en dan tel ik die andere 500(1000)? nog niet mee...

fokkerijavond (zoals avond al zegt) was vrijdag vanaf 19.00 in de grote hal, die bijna helemaal vol zat. Waar jij was was de scholencompetitie/AOC middag... En ja, daar waren wellicht minder mensen, maar daar ben ik niet geweest, moest rond 20.30 de baan in om te rijden.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:59

Was je er inderdaad op dat tijdstip Valori? :-) Bij het vrijspringen? Was stil daar, he?
De andere hal was namelijk nog leeg, daar heb ik nog patatjes zitten eten.

Dan heb ik het geduld niet gehad om ook bij de Fokkerij-avond te kijken :D
Misschien heb ik nu wel iets heel LEUKS gemist! }>
Weule? doe je verslag en vertel op z'n minst wat het hoogtepunt was op de vrijdag-avond! :D

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:06

Ik deed het andersom, heb mijn patat bij het vrijspringen opgegeten en ja, het was er stil.
Tegen de tijd dat de fokkerijavond begon liep het vol en het was echt drukbezocht. Ik weet niet of de demonstraties ook goed bezocht zijn die avond.
Weule heeft zelf meegedaan en was zelf een van de hoogtepunten van de avond.