Maikel van der Vleuten is Rabo Talent van het Jaar 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienketje17

Re: Maikel van der Vleuten is Rabo Talent van het Jaar 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:36

Ja oke dat klopt wel een beetje. Misschien moeten ze maar eens gaan kijken naar een andere opzet van het rbtp. Volgens mij is er toch al iets waarmee je vanuit de basissport ook lessen kunt krijgen/winnen??

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:56

Ik vind ook dat het Rabobank Talentenplan een beetje zijn doel voorbij schiet. (misschien moeten ze 2 groepen hebben, met bekende en onbekende ruiters)
Maar ik vind wel dat Maikel het heeft verdiend. Hij reed gister een heel knap rondje en kan goed rijden! :D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:23

Het enige wat ik kan zeggen is: Alweeeeeeer.
Ben het verder eens met alle posts van iedereen die zegt dat er vanalles moet worden aangepast aan dat plan.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:19

Ik heb deze vraag ook eens aan Joep Bartels gesteld, hij heeft destijds het hele talentenplan opgetuigd en hij vertelde dat het talentenplan ook een etalage is, je wilt daarin mensen die ook na het talentenplan in de top (mee gaan) meedraaien. Je hebt niets aan iemand die talent van het jaar wordt en je er daarna nooit meer wat van hoort. Dat is nl geen reclame voor het team en dan verliest het ook de uitstraling (en sponsor).
Als gevolg daarvan worden er mensen uitgekozen in het team waarvan zeker is dat ze ook na het team nog een tijdje mee kunnen draaien, dus over goede paarden (blijven) beschikken en ouders hebben die achter hun kinderen staan en ze stimuleren om de kans dat ze ook na het talententeam in te top mee kunnen draaien. En vandaag de dag zijn dat inderdaad ruiters en amazone waarvan de ouders vaak al een flinke tijd in de sport meedraaien en weten hoe het werkt in de paardensport.

Het talenteam is het topje van de ijsberg, hieronder vallen de talententrainingen die wel voor heel veel (talentvolle) mensen beschikbaar zijn. Het talententeam is de etalage (publiciteit) die de trainingen etc mogelijk maken.

Afijn, een heel verhaal, persoonlijk zou ik het ook graag anders zien en bijv een aantal mensen aanwijzen met heel veel talent maar die niet uit een “paardennest” komen en dus die steun heel goed kunnen gebruiken, maar ik kan wel begrijpen dat de Rabobank niet staat te springen om een dergelijk geldverslindend project te bekostigen als de talenten na een jaar in de vergetelheid verdwijnen omdat ze niet in staat zijn om sponsoren en paarden aan te trekken en te behouden.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:53

Het Rabo Talentenplan is meer dan alleen de verkiezing Rabo Talent van het jaar. Jaarlijks is er ook de Rabo Talentendag waar heel veel ruiters de kans krijgen zich in the picture te rijden en vervolgens krijgen 150 van hen de kans om wintertrainingen te volgen. Dit is voor iedereen die op een beetje niveau rijdt haalbaar.
De echte toppers stromen wel door. Kijk naar ruiters als Jenny Schreven, Bobbie Bary, Ellen Kloos.. die komen ook niet uit gezinnen waar vader of moeder op topniveau rijdt..

We moeten juist blij zijn met het Rabo Talentenplan en dat Rabobank daar geld en energie in steekt. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat ruiters die potentie hebben (zowel qua talent en qua paarden) hiervoor geselecteerd worden.

Maikel van der Vleuten krijgt het ook echt niet cadeau en ik vind het super voor hem dat hij weer Talent van het jaar is geworden.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:05

Dit is ieder jaar de discussie, en m.i. een beetje overbodig.
Ruiters die niet aan de top zijn die hebben in feite niets aan dit soort bedragen.. Het paard is vaak niet goed genoeg en als de liquide middelen er niet zijn helpt dit steuntje in de rug niet.
Voor talenten die al goede paarden bezitten of tot hun beschikking hebben is het zeer bruikbaar om een aantal goede lessen te krijgen of om materiaal aan te schaffen dat wellicht voorheen niet aan werd geschaft. Dit gaat dan om perfectioneren en NL op de kaart houden als paardensport land!

suuzy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:27

ben het ook met je eens maar dat is nou eenmaal in de paarden wereld als je een beetje geld en paarden heb dan tel je pas mee en natuurlijk is het top wat ze doen en ze verdienen het ook wel maar zij kunnen het al betalen er zijn er genoeg die dat niet kunnen maar ik denk dat je dan bij maneges moet gaan kijken want mensen die gewoon al heel goed rijden en een eigen paard hebben en dan hoog moeten al een goed paard hebben en moeten dat al kunnen betalen dus als je echt de mensen wil steunen moet je die mensen steunen die dat niet kunnen betalen