Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jord schreef:Ik vond die Hackney juist geweldig! En ook die Makers Mark onbegrijpelijk dat ze die niet testen. Maar Marieke als ik het zo begrijp hou jij meer van de ouderwetsere tuigpaarden ik zie liever een luxe...
Jord schreef:Tja ieder zijn mening, maar ik zie liever die edele tuigpaarden hoor. Als ik dan dan die ene gelderse hengst zag die doorgestuurd was daar gaat je fokkerij ook niet mee vooruit. Niet die Sander maar die andere.
MariekeA schreef:NatasjavE schreef:Hackney toevoegen zeker in het kader van de bloedspreiding snap ik helemaal. Maar het lijkt mij dat je er dan een neemt met voldoende stokmaat.
En een fatsoenlijke bovenlijn en een beetje massa heeft en die nog een beetje ondertreed ook..
En liefst nog een beetje zweefmoment heeft!
Jord schreef:Gemiddelde stokmaat van een grote maat hackney is rond de 1.55m dat lijkt me op zich geen probleem als je merrie maar groot genoeg fokt. De Liberator die in den Bosch was zaterdag was flink aan de maat.
Jord schreef:Gemiddelde stokmaat van een grote maat hackney is rond de 1.55m dat lijkt me op zich geen probleem als je merrie maar groot genoeg fokt. De Liberator die in den Bosch was zaterdag was flink aan de maat.

Jord schreef:Albert je hoort mij niet zeggen dat ik gecharmeerd was van de Liberator neem 'm alleen als voorbeeld omdat ie maat genoeg had. En weet ik allemaal van die Saron maar ik vind het ongewenst type en zie er de fokkerij niet meer vooruit gaan als ik dan zo'n hengst als Alexandro zie![]()
Daar heb je gelijk in Natasja maar als je nu zo'n Nando-achtige merrie kruist met een grote maat hackney dan heb je bloedverversing en kun je daarna weer verder met een tuigpaard.
Jord schreef:Gemiddelde stokmaat van een grote maat hackney is rond de 1.55m dat lijkt me op zich geen probleem als je merrie maar groot genoeg fokt.