Opnieuw brandstichting op stoeterij van Paul Schockemohle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:31

Een undercover bokker die de verkoop achter Totilas maar niet los kan laten? :)

Of wellicht iemand die het niet eens is met de daden van Shockemöhle in het verleden?

Logisch dat gespeculeer, maar niemand komt er echt verder mee.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:32

Jeetje 2 keer in zo korte tijd. Kan me wel indenken in de vermoedens van de plisie:P
En 3500 paarden...had het al eerder keertje gelezen(650 veulens per jaar ofzo) maar ondanks dat grote aantal heb ik het levende bewijs dat ze daar echt goed verzorgd worden! Mijn paardje is gefokt op zijn stoeterij, en alle entingen enzo perféct(beter dan in NL volgens de dierenarts) en zn manieren zijn geweldig, en verder zag die er gewoon top uit(nu nog hoor maarja dat zegt niet veel).
Ik ben iig tevreden:)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:36

Schandalig, als dat idd met de verkoop van Totilas te maken heeft!!

(ze hebben idd heeel veel mensen in dienst, dit is de zien in het filmpje! :) )

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:38

Je kan het denk ik zeker weten niet uitsluiten met de verkoop van Totilas, Gal heeft zich er treurig over uitgelaten en meerdere stallen hebben er woedend op gereageerd. Het kan dus best zijn dat een paar mensen zich zó hebben oplaten stoken dat ze dachten, nou we gaan die stal maar eens lekker in de fik
zetten. Erg lage streek, want een stal met 3500 paarden in de fik zetten is niet niks.. :')

CoriienRN

Re: Opnieuw brandstichting op stoeterij van Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:39

Bedoelde het meer als "grapje" hoor...

Tis erg spijtig idd als het opzetterlijk gedaan is!! gelukkig hebben de paarden niks!!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:47

magicjohn schreef:
200.000 euro schade voor 10.000 balen, dat is maar 20 euro per baal, daar wil ik ze ok wel voor hebben. Neem aan dat het grote balen zijn waar daar mee gewerkt wordt, daar betaal je hiet al gauw 50 euro voor.

Hij zal wel korting krijgen?
Niet gek als je 10.000 balen laat komen toch... :D

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:04

Ik heb de film net ook bekeken. Wat een mega paarden bedrijf is dat.

Het is te hopen dat ze de dader(s) snel vinden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:06

magicjohn schreef:
200.000 euro schade voor 10.000 balen, dat is maar 20 euro per baal, daar wil ik ze ok wel voor hebben. Neem aan dat het grote balen zijn waar daar mee gewerkt wordt, daar betaal je hiet al gauw 50 euro voor.

Kostprijs zal denk ik rond de 20euro liggen denk ik. Als je ze koopt betaal je dus meer, helemaal nu. Maar met 3000hectare grond zit de kans er dik in dat het van eigen land komt en dan kan je wel eens op 20euro de baal komen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:08

het lijkt me wel dat Mathias zich nu misschien een beetje zorgen gaat maken, want het is wel heel toevallig nadat totilas aan hun is verkocht dat dit speelt. En als Totilas naar die Mathias gaat. Mensen die tegen zijn, zijn in alle staten vaak.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:21

Begin daar maar eens met je paard terug vinden :D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:26

Ik had het filmpje al gezien. Vond ze ook allemaal netjes erbij staan.
Of het nu om wraak gaat of niet. Vind het geen stijl. Je hoort van iemand anders zijn spullen af te blijven. Verkocht is verkocht. Ook al is het niet leuk en hadden wij het natuurlijk anders gezien.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:28

CoriienRN schreef:
Jeetje das ook niet niks zeg!! :(

revange op de koop van totilas :=

Je zou het haast gaan denken.
2x brand in zo'n korte tijd is wel erg vreemd!

Gelukkig dat niemand (mens en dier) gewond is geraakt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:32

HorseTimeXL schreef:
het lijkt me wel dat Mathias zich nu misschien een beetje zorgen gaat maken, want het is wel heel toevallig nadat totilas aan hun is verkocht dat dit speelt. En als Totilas naar die Mathias gaat. Mensen die tegen zijn, zijn in alle staten vaak.

Kan me goed voorstellen dat Mathias het idd wat benauwd krijgt zo langzamerhand.

En zou dat niet eens een goed motief kunnen zijn ;) want ja, als Paul nou ineens geen ruiter meer zou hebben voor Totilas?

En ja, dit is ook weer speculeren, maar ik denk dat iedereen zo langzamerhand wel een donkerbruin vermoeden heeft wat deze idioterie veroorzaakt heeft.

En als het idd 'gewoon' brandstichting is, tja, dan is die persoon net zo knotsgek!

Technisch gebrek lijkt mij redelijk uit te sluiten. Zeker gezien het feit er al eerder brand is geweest en er nog al wat miljoenen in dat bedrijf zitten, vermoed ik zo maar eens dat brandveiligheid wel redelijk hoog in het vaandel zal staan, alhoewel je je tegen brandstichting an sich natuurlijk altijd moeilijk kunt wapenen! Hogere hekken om het terrein heen misschien? Beveiliging? Puur om mensen buiten te houden?!

Te gek voor woorden dat dit nodig zou moeten zijn eigenlijk...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:32

Nou als we dan toch een potje aan het speculeren zijn... misschien heeft meneer PS het zelf wel gedaan om vervolgens de verzekeringspenningen te incasseren.. alle kleine beetjes helpen nietwaar? :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:36

Jannepauli schreef:
Nou als we dan toch een potje aan het speculeren zijn... misschien heeft meneer PS het zelf wel gedaan om vervolgens de verzekeringspenningen te incasseren.. alle kleine beetjes helpen nietwaar? :+

Denk niet dat hij dat nodig heeft en ik denk zeker niet dat hij zijn handjes vies gaat maken!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:39

pff... wat voor malloot is dat geweest.

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:47

Een of ander citaat van ene Jakobs :P (maar dat verklaart een hoop :') :

"Wie zijn begeerten wil bevredigen met het bezit van het begeerde, gelijkt op iemand, die vuur met stro wil blussen."

Duits: "Wer seine Begierden durch den Besitz des Begehrten zu stillen meint, gleicht dem, der Feuer mit Stroh löschen will."

ofwel Paul wilde totilas hebben en nu lijkt die op iemand die met stro het vuur wil blussen....
Dat gaat natuurlijk niet... maar hij was volhardend wat hij heeft heel wat stro erop gegooid }:0

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:49

meelanor schreef:
Een of ander citaat van ene Jakobs :P (maar dat verklaart een hoop :') :

"Wie zijn begeerten wil bevredigen met het bezit van het begeerde, gelijkt op iemand, die vuur met stro wil blussen."

Duits: "Wer seine Begierden durch den Besitz des Begehrten zu stillen meint, gleicht dem, der Feuer mit Stroh löschen will."

ofwel Paul wilde totilas hebben en nu lijkt die op iemand die met stro het vuur wil blussen....
Dat gaat natuurlijk niet... maar hij was volhardend wat hij heeft heel wat stro erop gegooid }:0

Tsjaaa... als je iets graag wilt hebben en je hebt het geld ervoor (over), waarom niet?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:50

nikita95 schreef:
nee3500 paarden klopt echt wel kijk maar eens naar film in onderstaande link!!

het is echt onwijs groot daar

http://www3.ndr.de/media/pferdetraum102.html

veel kijkplezier, de hele film duurt een uur

P.S. het is wel in het duits!!??!!

Bedankt voor het plaatsen van de link! Ik ga morgen even kijken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:51

Hoe sneu ben je dan....

Maar idd 3500 paarden, bizar hoe groot het daar is!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:55

hyppolyte schreef:
Of in 3500 stallen :')
Zou ik 1 ha van hem mogen lenen O:)

@saarsaar, hoe kom je daar nou weer bij?

:+ Ik lag echt even plat om die eerste opmerking van jou

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:14

Er is daar een brandstichter bezig, die het niet alleen voorzien heeft op de stal van PS, die brandstichter was al aktief voor totilas verkocht is.

Volgens mij hebben ze meer dan 3500 paarden daarzo, ik meende dat er ca 1500 veulens geboren werden per jaar, die opgefokt worden en/of verkocht.
De film is inderdaad indrukwekkend, en laat alles zien van de geboorte tot aan het 3 jarige paard wat klaar gemaakt wordt, de selectie enz.
Alleen al de ET en medische begeleiding is fenomenaal om te zien hoe dat daar gebeurd, net als de merries die bevallen, na selectie in groepjes worden geplaatst en vervolgens in de kudde gaan.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:16

Balen te strak geperst?? :-)

Ik hoop dat ze daar een automatisch systeem hebben voor te mesten... anders moeten ze wel erg veel stalhulpen hebben om die 3500 stallen te mesten, pfff ;-)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:24

CoriienRN schreef:
Jeetje das ook niet niks zeg!! :(

revange op de koop van totilas :=

Dat dacht ik dus ook := !

Triest dat mensen dat doen. Willen ze dat al die 3500 paarden levend verbranden ofzo?!