Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maaiike94 schreef:Shanedow schreef:Moet trouwens wel zeggen dat als ik dit zo lees er wel snel een conclusie tot inslapen is gekomen
Als een paard verzwakt is dan kan het toch ook even opgenomen worden in een stal en lekker verzorgt worden
voor het zelfde geld had het binnen een halfe dag weer gestaan ? Maarja dat is hoe IK het opvat als ik dit zo lees..
Misschien was het dier inderdaad wel niet meer te redden maar daar meot het lijkt mij toch wel meer dan alleen verzwakt voor zijn ?
Dit vond ik dus ook al. Misschien hebben ze het niet helemaal duidelijk geschreven.
Verder vind ik het ook echt triest.
Zielig dier... helemaal verzwakt in de modder... tientallen mensen komen dagelijks langs en niemand die ingrijpt... Dan komt de dierenarts.. en word het dier (waarschijnlijk in de modder) ingeslapen zonder hem uit de modder te redden- kans op herstel te geven.... In en in triest ! En de eigenaar zou echt goed aangepakt moeten worden !
Eens in de zoveel tijd ramt ie het hek eruit om toch in de modder te gaan rennen. In de bak rennen vindt ie kennelijk te saai, gekke beesten. Joram schreef:Iemand die het paard in de modder zag liggen, belde 112. Het paard leefde nog, maar kon niet meer op eigen benen staan. De dierenarts liet hem inslapen.
Vraag me nu alleen af waaruit men nu de conclusie haalt dat paard overleden is door de modder? Het die kan namelijk door van alles onwel zijn geworden.
Types journalistiek, vooral schrijven wat men wilt horen en geen tijd besteden aan de waarheden.
karijn schreef:Het is een triest verhaal, ik heb gezien hoe ze het paard met een takel uit de wei hebben getild. Ik weet onder welke omstandigheden deze dieren hier staan en het paard dat is overleden heeft gestaan. Het gaat hier niet om een beetje modder. De paarden stonden er tot aan hun knieën in! Daarbij genomen heb ik de paarden sinds ze er staan magerder en magerder zien worden.
Afgelopen zaterdagmiddag reed ik er langs en schrok enorm van de zooi die ik daar zag en het feit dat de paarden wel heel erg mager waren geworden. Ik had mij voorgenomen er zondagochtend foto's van te maken en hiermee naar de politie te gaan. Het bleek dus al niet meer nodig.
Een paard dat verzwakt is door ouderdom en/of gebrek aan eten/drinken kan door de stress die het heeft doorgemaakt vaak al niet meer geholpen worden. Dan is het enige humane dat je nog kan doen, laten inslapen.
Ja, het paard, en de andere paarden, hadden een betere leefomgeving kunnen hebben. Dit is het enige dat ik erover kwijt wil. Ik ben nog nooit zo geschokt geweest...
Henkjan schreef:Geweldig al die paarden in de wei!