Paard overleden na wegzakken in modderige wei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:45

Onvoorstelbaar!
arm dier :-(

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:49

Heel erg zeg, dat mensen hun paard "vergeten" te verzorgen.
Ongelofelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:52

Zo'n eigenaar zou nooit geen dieren meer mogen houden.
Kijk modder in de wei dat kan altijd,dat is in mijn weiland ook.
Maar ze hebben ook heel veel droog weiland erbij,ik zet de kuilbaal nu een stuk verder het land in,zodat ze niet in de modder hoeven te staan.Het is heel zwaar zo'n baal van 150kilo in het land te rollen,maar ik weet gewoon dat ze op een droog stuk moeten staan als ze gaan eten.Als ik het te zwaar zou vinden en daarom maar in de modder zou laten staan,dan moet ik geen paarden nemen.Je weet dat er altijd zulke situatie's kunnen voor komen.

Urielle

Re: Paard overleden na wegzakken in modderige wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:05

Ben wel benieuwd naar het verhaal, ik weet weilanden waar paarden tot halverwege het pijpbeen in de modder staan en daar nog vrolijk doorbanjeren dus wat een zooi moet dit geweest zijn dan :?

anneiskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:09

......Wat mensen eigenlijk allemaal aanrichten...... ;(

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:09

Maaiike94 schreef:
Shanedow schreef:
Moet trouwens wel zeggen dat als ik dit zo lees er wel snel een conclusie tot inslapen is gekomen

Als een paard verzwakt is dan kan het toch ook even opgenomen worden in een stal en lekker verzorgt worden
voor het zelfde geld had het binnen een halfe dag weer gestaan ? Maarja dat is hoe IK het opvat als ik dit zo lees :o ..
Misschien was het dier inderdaad wel niet meer te redden maar daar meot het lijkt mij toch wel meer dan alleen verzwakt voor zijn ?

Dit vond ik dus ook al. Misschien hebben ze het niet helemaal duidelijk geschreven.
Verder vind ik het ook echt triest.

Dat dacht ik ook toen ik het las. En ik vind het vreemd dat de dierenbescherming niet eerder is gebeld als er zoveel mensen langskomen. ;( Zielig dier... helemaal verzwakt in de modder... tientallen mensen komen dagelijks langs en niemand die ingrijpt... Dan komt de dierenarts.. en word het dier (waarschijnlijk in de modder) ingeslapen zonder hem uit de modder te redden- kans op herstel te geven.... In en in triest ! En de eigenaar zou echt goed aangepakt moeten worden !
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 17-01-11 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:10

Dit is echt te triest voor woorden!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:12

Wat een verdrietig einde heeft dit dier gehad :\ :\

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:27

Nu ga ik iets schrijven en ik zal half bokt wel over mij heen krijgen.Dit is toch wat wel willen paarden moeten naar buiten ook al is de wei modder(heb al verschillende keren gelezen).Het liefst dag en nacht met een schuilstal natuurlijk.!!!!!!

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:30

jessie84 , je zegt het toch zelf , met schuilstal dusja das dus een goed stuk grond !

heel triest dit , zou wel heel erg zijn geweest !

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:32

sannikita schreef:
jessie84 , je zegt het toch zelf , met schuilstal dusja das dus een goed stuk grond !

heel triest dit , zou wel heel erg zijn geweest !

buiten het schuilhok is het toch ook vies blubber en nat

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:34

Het is een triest verhaal, ik heb gezien hoe ze het paard met een takel uit de wei hebben getild. Ik weet onder welke omstandigheden deze dieren hier staan en het paard dat is overleden heeft gestaan. Het gaat hier niet om een beetje modder. De paarden stonden er tot aan hun knieën in! Daarbij genomen heb ik de paarden sinds ze er staan magerder en magerder zien worden.
Afgelopen zaterdagmiddag reed ik er langs en schrok enorm van de zooi die ik daar zag en het feit dat de paarden wel heel erg mager waren geworden. Ik had mij voorgenomen er zondagochtend foto's van te maken en hiermee naar de politie te gaan. Het bleek dus al niet meer nodig.
Een paard dat verzwakt is door ouderdom en/of gebrek aan eten/drinken kan door de stress die het heeft doorgemaakt vaak al niet meer geholpen worden. Dan is het enige humane dat je nog kan doen, laten inslapen.
Ja, het paard, en de andere paarden, hadden een betere leefomgeving kunnen hebben. Dit is het enige dat ik erover kwijt wil. Ik ben nog nooit zo geschokt geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:36

Iemand die het paard in de modder zag liggen, belde 112. Het paard leefde nog, maar kon niet meer op eigen benen staan. De dierenarts liet hem inslapen.

Vraag me nu alleen af waaruit men nu de conclusie haalt dat paard overleden is door de modder? Het die kan namelijk door van alles onwel zijn geworden.
Types journalistiek, vooral schrijven wat men wilt horen en geen tijd besteden aan de waarheden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:47

het is vast niet dat die eventjes in de modder heeft gelegen..

dat moet dan al veel langer spelen... of idnerdaad overdreven in media..
zal wel iets meer aan de hand zijn geweest.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:07

Van alleen een modderbad gaat een paard inderdaad niet dood. Zielig voor het beestje, maar gelukkig nu geen lijden meer.
Die van mij houdt juist van modder, maar hij mag van mij de wei niet in, dan vertrapt ie alles en krijg ik hem niet meer schoon en toonbaar als ik wil gaan rijden :-) Eens in de zoveel tijd ramt ie het hek eruit om toch in de modder te gaan rennen. In de bak rennen vindt ie kennelijk te saai, gekke beesten.

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:15

Sommige mensen hier denken dus duidelijk dat een paard heus niet dood gaat van een beetje modder. Nee, tuurlijk niet, het zal hier dan ook echt niet gaan over een beetje modder! Ik ga het filmpje hier niet neerzetten, maar als je op youtube, dierenmishandeling oid intypt, krijg je ook een film te zien waar je dus precies ziet hoe erg dit kan zijn! Absoluut niet voor gevoelige kijkers, ik werd er gewoon naar van om naar te kijken. Maar ja mensen dit gebeurd echt! Dus het zal niet meegevallen hebben, een DA besluit echt niet maar zo om een dier in te laten slapen!
Laatst bijgewerkt door pompidou2 op 17-01-11 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:17

dieronwaardig en ik hoop dat de betreffende verantwoordelijke zijn/haar straf niet zal ontlopen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:17

Een paard dat verzwakt is, zal snel gaan liggen, ongeacht of hij op gras ligt, in stro of in dit geval in kniediepe modder. Probeer dan maar eens overeind te komen als je verzwakt bent. Wie weet hoe lang hij in die wei heeft gelegen, in ieder geval gedurende de nacht want hij werd pas opgemerkt toen het licht was, dat is dan ergens tussen 8 en half 9 geweest. Ik reed er om 9:15 uur langs, toen werd hij uit de wei getild. Feit is dat hij zaterdagmiddag nog stond, zondagochtend moest hij afgemaakt worden.
Het paard had de mogelijkheid om op een droog stuk te staan alleen kon hij, en zijn maatjes, er niet komen want het hek zat dicht...
Er is een schuilstal maar daar kon hij ook niet komen want het hek zat dicht.

vosjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:18

Vreselijk dat dit soort dingen in NL gewoon nog kunnen gebeuren. Misschien tijd voor nieuwe reclamespotjes?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:20

Geweldig al die paarden in de wei!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:20

Joram schreef:
Iemand die het paard in de modder zag liggen, belde 112. Het paard leefde nog, maar kon niet meer op eigen benen staan. De dierenarts liet hem inslapen.

Vraag me nu alleen af waaruit men nu de conclusie haalt dat paard overleden is door de modder? Het die kan namelijk door van alles onwel zijn geworden.
Types journalistiek, vooral schrijven wat men wilt horen en geen tijd besteden aan de waarheden.

Als de modder dusdanig erg is, dan is het heel zwaar voor de paarden om daar doorheen te ploeteren, plus dat er dus doordat alles modder is, geen gras meer omdat alles stuk is gelopen. Als het beestje dan ook nog eens niet is bijgevoerd, dan zal het daardoor wel dusdanig verzwakt raken dat het door zijn benen zakt.

Sneu voor het diertje, maar misschien maar beter dat het nu verlost is uit die ellendige situatie.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:29

Jee wat triest zeg..

Paarden buiten, super, liever dan in een hokje.. Maar hoe dan ook, je moet er wel voor zorgen!

De bodem is in NL al zacht, als je geen of te weinig maatregelen treft (zoals bestraten en heuveltjes maken), dan krijg je een vieze modderzooi. Wordt ook geen paard gelukkig van.
Verder natuurlijk ook zorgen voor ruim voldoende hooi en schoon water.. maar ook dat lijkt me zo vanzelfsprekend... Helaas geld dit blijkbaar niet voor iedereen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:29

karijn schreef:
Het is een triest verhaal, ik heb gezien hoe ze het paard met een takel uit de wei hebben getild. Ik weet onder welke omstandigheden deze dieren hier staan en het paard dat is overleden heeft gestaan. Het gaat hier niet om een beetje modder. De paarden stonden er tot aan hun knieën in! Daarbij genomen heb ik de paarden sinds ze er staan magerder en magerder zien worden.
Afgelopen zaterdagmiddag reed ik er langs en schrok enorm van de zooi die ik daar zag en het feit dat de paarden wel heel erg mager waren geworden. Ik had mij voorgenomen er zondagochtend foto's van te maken en hiermee naar de politie te gaan. Het bleek dus al niet meer nodig.
Een paard dat verzwakt is door ouderdom en/of gebrek aan eten/drinken kan door de stress die het heeft doorgemaakt vaak al niet meer geholpen worden. Dan is het enige humane dat je nog kan doen, laten inslapen.
Ja, het paard, en de andere paarden, hadden een betere leefomgeving kunnen hebben. Dit is het enige dat ik erover kwijt wil. Ik ben nog nooit zo geschokt geweest...

Als die paarden al een tijd zo staan, dan snap ik niet dat er niet eerder actie is ondernomen. Volgens Horses is het opgemerkt door een automobilist, die dacht dat het paard al over leden was. Dat na het laten staan van het paard steeds weer door de benen zakte. Als dit al een tijd zo is, is er dan niet eerder gebeld naar een instantie of politie? Onbegrijpelijk.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:50

Arm dier, Hopen dat hij niet al te lang heeft hoeven lijden.

Henkjan schreef:
Geweldig al die paarden in de wei!

Waar slaat deze reactie nu weer op??
Ja het is Geweldig als paarden lekker lang liefst 24 uur per dag op de wei kunnen!
Natuurlijk, als ze droog kunnen staan is dat toch geen probleem,alleen maar goed!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:58

Via een kennis begreep ik dat er eerder deze winter wel iemand is geweest. Of die iemand van de dierenbescherming is geweest of een andere instantie weet ik niet. Ik heb zaterdagmiddag contact gehad met de politie, die verwees mij door naar de dierenbescherming. Daar kreeg ik een bandje te horen dat zij alleen tijdens werkdagen/kantooruren te bereiken zijn...