Tuurlijk is dat niet slim, maar het kan heus met goede bedoelingen gegaan zijn dat ze de pony gekocht hebben toen der tijd.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joscaa schreef:Dat zou kunnen, maar dat gebeurd wel vaker uit onwetendheid, of met een vervalst paspoort.
Tuurlijk is dat niet slim, maar het kan heus met goede bedoelingen gegaan zijn dat ze de pony gekocht hebben toen der tijd.
suvan schreef:dat weet je niet, mss heeft de nieuwe eigenaar de pony van de dief overgekocht zonder geweten te hebben dat het dier gestolen was. In dat geval zal de nieuwe eigenaar ook zeer verdrietig zijn als zn pony ineens weer weg moet. Je kan er niet zomaar van uitgaan dat de nieuwe eigenaar ook maar gelijk de dief is...
Maar gelukkig zijn de pony's wel gered van het water!
amsterdam_30 schreef:Maar als ze bij eenvoudige chip-controle bij een DA al zien dat het dier gestolen is, neem ik aan dat dat bij een klinische keuring toch ook gezien zou zijn. Of de nieuwe eigenaar met ze zo hebben meegenomen, maar dat lijkt mij niet.
Wel fijn dat de pony naar de eigenaar kan weer en ben benieuwd hoe de rest van het verhaal blijkt te zijn!!suvan schreef:dat weet je niet, mss heeft de nieuwe eigenaar de pony van de dief overgekocht zonder geweten te hebben dat het dier gestolen was. In dat geval zal de nieuwe eigenaar ook zeer verdrietig zijn als zn pony ineens weer weg moet. Je kan er niet zomaar van uitgaan dat de nieuwe eigenaar ook maar gelijk de dief is...
Adri schreef:In Belgie mag normaal geen enkel paard meer rondlopen zonder chip, paspoort en mutatiedocument. Dit is wettelijk verplicht in Belgie, vele paarden hebben het nog niet, vele personen willen die paarden kopen, laten een chip steken (veel in Nederland - vals paspoort- paarden worden jonger gemaakt of andere onjuistheden). en dan wordt op het mutatiedocument gekozen voor menselijke consumptie.
Paardeneigenaars begrijpen niet dat zij zo malafide personen helpen om een zwart handeltje in paarden, ponys en ezeltjes op te zetten. Ik wil niet alle handelaars en personen over dezelfde kam scheren, er zijn eerlijke handelaars, steeds duiken bij de Politie en dierenrechtorganisaties dezelfde namen op van malafide personen.
amsterdam_30 schreef:Maar als ze bij eenvoudige chip-controle bij een DA al zien dat het dier gestolen is, neem ik aan dat dat bij een klinische keuring toch ook gezien zou zijn. Of de nieuwe eigenaar met ze zo hebben meegenomen, maar dat lijkt mij niet.
Wel fijn dat de pony naar de eigenaar kan weer en ben benieuwd hoe de rest van het verhaal blijkt te zijn!!suvan schreef:dat weet je niet, mss heeft de nieuwe eigenaar de pony van de dief overgekocht zonder geweten te hebben dat het dier gestolen was. In dat geval zal de nieuwe eigenaar ook zeer verdrietig zijn als zn pony ineens weer weg moet. Je kan er niet zomaar van uitgaan dat de nieuwe eigenaar ook maar gelijk de dief is...
meintje schreef:Ik ken de uiterwaarden daar goed, en idd een beetje eigenaar (met gemiddeld boerenverstand) haalt z'n pony daar weg in deze tijd van het jaar.... T is niet echt de eerste keer dat t daar onderloopt. Daar is t tenslotte ook voor he...![]()
suvan schreef:dat weet je niet, mss heeft de nieuwe eigenaar de pony van de dief overgekocht zonder geweten te hebben dat het dier gestolen was. In dat geval zal de nieuwe eigenaar ook zeer verdrietig zijn als zn pony ineens weer weg moet. Je kan er niet zomaar van uitgaan dat de nieuwe eigenaar ook maar gelijk de dief is...
Peanutbutter schreef:suvan schreef:dat weet je niet, mss heeft de nieuwe eigenaar de pony van de dief overgekocht zonder geweten te hebben dat het dier gestolen was. In dat geval zal de nieuwe eigenaar ook zeer verdrietig zijn als zn pony ineens weer weg moet. Je kan er niet zomaar van uitgaan dat de nieuwe eigenaar ook maar gelijk de dief is...
Ik ga hier in mee ..