Helden redden paarden van verdrinkingsdood in Australie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Helden redden paarden van verdrinkingsdood in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:38

Moest er toch even van slikken zeg, wat een ellende en wat een heldendaden worden er verricht.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:54

Deze ramp is ongekend. Geweldig wat deze mannen hebben gedaan! Dat van die vrouw met haar hondje heb ik ook gezien. Het water kolkte helemaal. Vond het al heel knap dat ze 'm zolang had kunnen vasthouden, er was niet veel van haar huis over. Vreselijk om mee te moeten maken.....
Ik heb besloten me dus niet meer druk te maken om de plassen in onze longeerpaddock!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:57

Echt verschrikkelijk wat er nu allemaal gaande is down under, las ook het verhaal van de jongen die z'n jongere broertje eerst gered wilde zien, deze held heeft deze heldendaad met z'n eigen leven betaald.
Een hele grote pluim voor alle helden !

whitneyvdwJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:59

hoi paars met jou kan ik het alleen maar eens zijn,die paar plassen in de bak zijn niets vergeleken,met wat deze mensen moeten verwerken.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:16

Jee, wat een actie! Echt, die mensen verdienen een heldenlintje/prijs/o.i.d. :j +:)+ Wel vreselijk van die andere paarden die wel zijn verdronken.. ;(

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:17

_Karlijn schreef:
geerke schreef:
hartverscheurend dit!
Gelukkig dat deze geredt zijn.
Ik zag gisteren beelden van een vrouw die haar hondje vasthield...zij werd opgehesen,en ze was genoodzaakt het hondje los te laten |(

Die vond ik ook zo verschrikkelijk.. Vrouw stond waarschijnlijk al dagenlang met haar hondje in haar armen op het dak te wachten op hulp, en uiteindelijk wordt ze geholpen, wordt er een touw naar haar toegegooit en haar hondje verdwijnt door een golf die tegen ze aan slaat.... ;(

Oh! Dat is echt vreselijk, zit hier gewoon bijna te huilen ;( Ik kan daar echt niet tegen, wat een trauma moet dat zijn voor die vrouw! Ik wens haar alle sterkte, geluk en succes van de wereld!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:24

Echt afschuwelijk wat zich daar afspeelt! Ik hoop dat het water zich heel snel terug trekt!!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:24

Wat een drama, mijn tante woont in Australie en we krijgen regelmatig mail van haar over de toestand daar. Afschuwelijk is het!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:28

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:52

Helaas zijn de dieren die omgekomen zijn het slachtoffer geworden van de reusachtige vloedgolf t.g.v de overstroming, hier was niemand op voorbereid en volgens ooggetuigen leek het wel een tsunami die over het land vloog, ene moment niets en het andere moment meters water, probeer dan jezelf en je dieren maar eens te redden, veel sterkte daar.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:59

Laat ons allemaal eens stilstaan bij die ellende, mensen die verdrinken, dieren die niet kunnen gered worden, dan spreken we niet alleen over paarden, ezels, ponies , maar ook het hondje of de poes van het kind of een ander dier, dat zijn lieveling moet achterlaten. Of zoals die jongen van 13 die vraagt om zijn broertje te redden van 10 en nadien samen met zijn moeder verdwijnt in het water. Denk niet dat wij kunnen indenken wat die mensen moeten meemaken, hun eigendom, hun dieren, alles is verloren, dan moeten zij ook nog geluk hebben dat zij of hun gezin het gered hebben, broers en zussen en vrienden. De onmacht, rijk of arm, iedereen verliest hier iets wat hen of haar dierbaar was. Wij zien natuurlijk de paarden, maar elke mens en elk dier is waard om te leven en kan niet vervangen worden, elke mens en dier is uniek, ook niet vervangbaar door miljoenen euro's of dollars. Wij maar zeuren over dit en dat, wat zijn wij nog gelukkig !!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Adri op 14-01-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:06

Adri schreef:
Laat ons allemaal eens stilstaan bij die ellende, mensen die verdrinken, dieren die niet kunnen gered worden, dan spreken we niet alleen over paarden, ezels, ponies , maar ook het hondje of de poes van het kind of een ander dier, dat zijn lieveling moet achterlaten. Of zoals die jongen van 13 die vraagt om zijn broertje te redden van 10 en nadien samen met zijn moeder verdwijnt in het water. Denk niet dat wij kunnen indenken wat die mensen moeten meemaken, hun eigendom, hun dieren, alles is verloren, dan moeten zij ook nog geluk hebben dat zij of hun gezin het gered hebben, broers en zussen en vrienden. De onmacht, rijk of arm, iedereen verliest hier iets wat hen of haar dierbaar was. Wij zien natuurlijk de paarden, maar elke mens en elk dier is waard om te leven en kan niet vervangen worden, elke mens en dier is uniek, ook niet door miljoenen euro's. Wij maar zeuren over dit en dat, wat zijn wij nog gelukkig !!!!!!!!!

Kan maar 1 dingen zeggen: AMEN! _/-\o_

Jeetje wat is het heftig zeg wat daar allemaal gebeurd....

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:16

Ook ik kan alleen maar met Adri meegaan.

Toch vind ik het geweldig dat mensen hun eigen leven wagen om dat van de dieren of andere mensen te redden!
Pfff al die mensen zijn hun dierbaarste bezittingen kwijt, hebben niet eens meer een huis.

En ik loop te klagen omdat ik straks 5 minuten door de regen moet fietsen voor ik lekker warm bij de kachel kan zitten. Het zou verboden moeten worden!
Mij hoor je in ieder geval niet meer klagen

Dat filmpje met die hond was inderdaad in Brazilie ;( dat water was echt wild :oo

voor mensen die het filmpje willen zien, niet echt een prettig filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=HPBPmdbLvQU
Laatst bijgewerkt door Nant op 14-01-11 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:19

Vreselijk !
Ook ik heb de beelden gezien, en ben blij dat die paarden gered zijn.
Die vrouw met dat hondje.... dat vond ik heel heftig!

Dat van dat broertje had ik nog niet gezien/gehoord. Wat een vreselijk drama!

Gelukkig zijn er ook nog reddingsacties, een dikke pluim en hulde voor alle mensen die anderen mensen en dieren helpen!

MisterJac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:28

Wat een schokkende beelden! Een fractie van wat er zich nog meer afspeelt. Wat een helden deze mensen die zich bekommeren om de vee dieren. Daar springen bij mij ook de tranen van in mijn ogen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:30

Dat van die vrouw en dat hondje was in Brazilie, met die modderstromen daar volgens mij. Ik heb daarna gelijk de tv uitgezet, was even al die ellende op het nieuws beu.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:33

Bij het intervieuw van de man die het verhaal doet van de broertjes en de mama, zie je opeens ook een paardje liggen dat het niet gered heeft, zelf paardenvriend denk ik ook aan hen, maar elk dier zoals een konijntje, een cavia, kippen, is verloren in deze onwezelijke gebeurtenis. Marrum was voor ons al een groot drama, dit is een drama dat wij niet zullen loslaten zolang wij nog leven.
.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:43

Adri schreef:
Of zoals die jongen van 13 die vraagt om zijn broertje te redden van 10 en nadien samen met zijn moeder verdwijnt in het water.

Dat verhaal heeft mij echt aangegrepen, ik heb er al de hele dag een naar gevoel bij. Een redder zien, misschien daardoor zelfs al opgelucht zijn dat alles goed gaat komen, eerst mijn broer, dan ik en dan mijn moeder, het komt allemaal goed. En dan voel je de auto bewegen, die houdt het niet meer. Je slaat op de kop en de auto vult zich snel met water, je wil ademhalen maar het lukt niet. Heeft de moeder nog geschreeuwd of naar haar zoon gegrepen? Hebben ze nog uit alle macht aan de deur zitten sjorren? Hebben ze het water voelen opkomen? Wisten ze dat ze gingen verdrinken? Of ging het razendsnel en hebben ze er niets van gemerkt?
Ik heb een panische angst voor de verdrinkingsdood en zulke gedachten houden mij dan ook lang bezig. Wat besef je, wat doe je, wat voel je?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:44

Drama's zijn het! Vanmorgen een filmpje in het journaal van een vrouw die werd gered van een dak af.
Ze had haar hondje in haar armen, maar kon hem niet vasthouden. Gelukkig is de vrouw gered maar hondje was verdwenen.
Ik heb dat beeld al de hele dag bij me!

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:47

De watersnoodramp in Australië zal bij veel mensen herinneringen losmaken aan Zeeland 1953. Heel erg dus... Veel getraumatiseerde mensen en dieren.
We moeten de verwoestende kracht van water niet onderschatten, al gebeurd dat wel gezien het aantal overstromingen in de wereld.

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:33

Wat een nachtmerrie..voor mens en dier, verschrikkelijk!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:06

geerke schreef:
hartverscheurend dit!
Gelukkig dat deze geredt zijn.
Ik zag gisteren beelden van een vrouw die haar hondje vasthield...zij werd opgehesen,en ze was genoodzaakt het hondje los te laten |(

Och jee, zit ik alweer te snotteren.... ik vind het zooo vreselijk wat daar allemaal gaande is, niet in Australie alleen, ook in Brazilie waar het ellende is met die modderstromen... zoveel mensen, opeens alles kwijt, en kan het niet helpen dat de beesten ook voortdurend door mijn hoofd heen spoken... Mijn moeder vertelde vanochtend al over die paarden met hun koppie op het dag tot de nek toe in het water, en toen kwamen er al bijna traantjes bij het indenken van dat beeld... Wat super dat er mensen zijn die zich ook om de beesten bekommeren, ondanks dat ze zelf zoveel ellende en leed van zichzelf al hebben!! Echt onwijs super, daar krijg ik dan weer een warm hartje van.

Ik kan er bijna niet van slapen van al die beelden, als je je indenkt hoe het daar moet gaan... echt vreselijK!

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:56

Ocharme al die dieren dat achter gelaten worden door de eigenaaars ik zou eerst aan men dieren denken aan hun veiligheid dan pas aan mij
Kvind het wel knap dat ze de paarden hebben kunnen redden .
Het is wel vreselijk wat er allemaal in de wereld gebeurd al die overstromingen maar mensen denk ook aan de dieren die je achterlaat aan hun lot help deze dieren ,
zij hebben ook help nodig

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:36

Als wij er zelf voorstaan zouden wij ook niet weten wat me moeten doen. Ik zou niet weten hoe ik mijn 16 poezen, onze Lucky (chow-chow) mijn kippen, de paardjes, mijn ezeltje, de paardjes van de buren, de geitjes van de buren, zou redden, neen hopeloos. Ik heb met de vele sneeuw, en nu met het water medelijden met de wilde konijntjes op ons terrein, de 2 zwerfpoezen die eten krijgen, maar waar zitten die??? Ik wil dit echt niet meemaken, en kan ook al deze gebeurtenissen niet uit mijn hoofd zetten. Kijk niet naar het nieuws op de TV, de beelden van de waterellende die Nederland en Belgie gehad hebben in de jaren vijftig, ik was nog jong maar zie nog altijd de beelden van de dieren en de mensen. Laat ons alle hopen dat er vlug een einde komt aan deze toestand.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:17

Heel erg dat er al zoveel paarden verdronken zijn, super dat deze paarden wel gered konden worden.