Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Donja schreef:Ik heb de uitzending niet gezien, maar zie hier al een paar keer voorbij komen dat paarden minimaal een x aantal uren in de weide moeten lopen per dag...
Mijn paarden staan momenteel op stal en overdag komen ze minimaal 4 uur in de paddock. Op de weide gaat nu echt niet lukken, want dan lopen ze alles stuk en hebben ze in het voorjaar, de zomer en het najaar geen gras meer.... En ik zal niet de enige zijn die hiermee zit!!
Sietara schreef:Hoi,
Hoe gaan ze die weideuren controlen???
Vandaag hebben bij ons op stal de paarden binnen gestaan vanwege de regen..
mag dat nog??
Moet je ze buiten zetten als overal ijzel ligt??
Dit is toch niet te controleren!!!
Ninx schreef:Sietara schreef:Hoi,
Hoe gaan ze die weideuren controlen???
Vandaag hebben bij ons op stal de paarden binnen gestaan vanwege de regen..
mag dat nog??
Moet je ze buiten zetten als overal ijzel ligt??
Dit is toch niet te controleren!!!
*breaking news: een paard kan tegen regen!!! Op de zuid-flaplandnese smeltvariant na natuurlijk. En voor bezorgde paardenmoeders bestaan zgn 'regendekens'.*
ik ben zwaar teleurgesteld dat er nog geen harde actie komt...
Anoniem schreef:Lekker tegenstrijdig weer, paarden een min. aantal uur op de wei doen. Maar geen grond beschikbaar stellen daar voor. Dan is het toch ook niet haalbaar?
Verder snap ik niet wat ze steeds moeten met die paarden, kippen en varkens hebben het vele malen slechter en daar hoor je ze niet over(altans veel minder). Want ja dat kost de regering geld..
Anoniem schreef:Lekker tegenstrijdig weer, paarden een min. aantal uur op de wei doen. Maar geen grond beschikbaar stellen daar voor. Dan is het toch ook niet haalbaar?
Verder snap ik niet wat ze steeds moeten met die paarden, kippen en varkens hebben het vele malen slechter en daar hoor je ze niet over(altans veel minder). Want ja dat kost de regering geld..
Lindy1982 schreef:het gaat om 4 uur beweging per dag het hoeft niet persee in een weiland..
een bak voldoet hier ook aan.. als ze maar samen kunnen bewegen en lopen en het allerbelangrijkste paard kunnen zijn
Mathilde schreef:Lindy1982 schreef:het gaat om 4 uur beweging per dag het hoeft niet persee in een weiland..
een bak voldoet hier ook aan.. als ze maar samen kunnen bewegen en lopen en het allerbelangrijkste paard kunnen zijn
En dan kom je op stal en kan je 10 paarden uit de bak gaan halen om te rijden...op zo'n stal heb al eens gestaan.
Het gaat er gewoon om dat er niet voldoende mogelijkheden zijn op dit moment om dit te realiseren.
Ninx schreef:Anoniem schreef:Lekker tegenstrijdig weer, paarden een min. aantal uur op de wei doen. Maar geen grond beschikbaar stellen daar voor. Dan is het toch ook niet haalbaar?
Lees jezelf nu toch eens in in de materie of roep aub niets.
Het paard is het enige dier id veeteeltsector dat nog GEEN rechten heeft, staat gelijk aan een fiets voor de wet.
En als jij wil dat ze iets gaan doen aan die andere dieren, eet jij dan (net als ik) geen vlees van dieren uit die smerige industrie?
En het tekort aan land: neem dat paard gewoon niet als je geen land kunt bieden... Punt uit.
Lindy1982 schreef:padock oid..
sorry over pensionstallen oid kan ik niet mee praten..
Heb eigen stallen en die van mij kunnen als ze willen 24/7 buiten staan..
we hebben 300 m2 betegeld.. dus altijd droge voetjes en bewegings vrijheid.. en daarbij kunnen ze in een ruimte van ong 20 x 40 altijd los rond rennen alleen hebben ze dan nu wel modderige voetjes..
Ninx schreef:ik ben zwaar teleurgesteld dat er nog geen harde actie komt...