Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:43

Dan heb je je leven toch aardig vergooid in de hoop 'rijk' te worden :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:44

Zinia schreef:
LiSSy schreef:
ze zitten niet alleen in rechtzaken die te maken hebben met Guldenberg... Ik ken meerdere gedupeerden van de praktijken van meneer Van Hoek

*smult* Oh ja? wat voor zaakjes nog meer? :9

Hetzelfde wat blokje ook al aangeeft. Hij zet paarden ergens in training en laat vervolgens niets meer van zich horen en betaalt ook niet meer...

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:45

Ik heb enkel de persberichten gelezen over deze kwestie en kent deze mensen niet persoonlijk. Maar als je al zo lang aan het procederen bent dan gaat dat gepaard met zeer veel centjes. Op financieel gebied wordt je daar echt niet vrolijk van. Het is echter wel vervelend wanneer daar andere personen (zoals hierboven genoemd een stal eigenaar) eveneens een gedupeerde wordt. Dan moet je de eer aan jezelf houden en het juridische gevecht beëindigen. Financieel nadeel kan niet op een ander (dan de partij waartegen je procedeert) worden afgewenteld.
Laatst bijgewerkt door J01andA op 12-01-11 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:47

Waarom zoeken deze mensen geen leuke hobbie?! Ga lekker bridgen ofzo.... Man, man, man, wat een gezemel! Tuurlijk begrijp ik dat ze het aan willen vechten maar als het ten kosten gaat van je eigen leven(en misschien ook wel gezondheid) dan had ik er al lang de brui aan gegeven..... Maar ach, wie ben ik...;)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:52

Za_Ra schreef:
Waarom zoeken deze mensen geen leuke hobbie?! Ga lekker bridgen ofzo.... Man, man, man, wat een gezemel! Tuurlijk begrijp ik dat ze het aan willen vechten maar als het ten kosten gaat van je eigen leven(en misschien ook wel gezondheid) dan had ik er al lang de brui aan gegeven..... Maar ach, wie ben ik...;)

ik ben het helemaal met je eens..maargoed sommige mensen gaan tot het uiterste ten koste van alles en iedereen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:55

LiSSy schreef:
LiSSy schreef:
ze zitten niet alleen in rechtzaken die te maken hebben met Guldenberg... Ik ken meerdere gedupeerden van de praktijken van meneer Van Hoek

Hetzelfde wat blokje ook al aangeeft. Hij zet paarden ergens in training en laat vervolgens niets meer van zich horen en betaalt ook niet meer...

Dus het is geen lief oud mannetje zoals mensen misschien denken ;) Ik weet hoeveel geld mensen mislopen en naast deze rechtzaak lopen er nog vele meer tegen hem. En allemaal tenkoste van zijn paarden. Want guldenberg stond gewoon zielig op stal, iemand had zoveel van dat dier kunnen leren. Had hem verkocht.

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:55

Het lijkt een verhaal met duidelijk twee kanten, waarbij het moeilijk oordelen is wat klopt. Eigenwijs zijn is soms goed, maar je kunt het naar mijn mening ook overdrijven. Twintig jaar van je leven erdoor laten verzuren?! Lijkt me vreemd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:58

Hm tja ik kan ook niet tegen onrecht. Als het me echt heel nauw aan het hart ligt, vecht ik ook door, al duurt het 40 jaar. Ten koste van alles.
Dus ergens begrijp ik het wel. Enige wat ik me afvraag is wat ze er nog mee opschieten als je gelijk krijgen als dat dier al dood is. Ik denk dat ze puur willen horen van het KWPN: Oke we zaten fout, hij had toen toch ggk moeten worden.
Klaar, dat is het. Meer niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:59

Ik heb zojuist nog een artikel gelezen over de zaak, en zo'n 12 jaar gelelden IS er door het KWPN al 150.000 gulden betaald en daarmee was de kous af.
Ze hebben n.l min of meer toegegeven dat er een fout is gemaakt tijdens de dopingcontrole.
De familie van Hoek was het daar niet mee eens en zegt veel meer te hebben geleden, want hun naam is nooit meer gezuiverd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:02

Zinia schreef:
Ik heb zojuist nog een artikel gelezen over de zaak, en zo'n 12 jaar gelelden IS er door het KWPN al 150.000 gulden betaald en daarmee was de kous af.
Ze hebben n.l min of meer toegegeven dat er een fout is gemaakt tijdens de dopingcontrole.
De familie van Hoek was het daar niet mee eens en zegt veel meer te hebben geleden, want hun naam is nooit meer gezuiverd.

Beetje kort door de bocht door de fam van Hoek.
Ze hebben zelf een "spoor van vernieling" achter gelaten bij verschillende stallen.
Daarnaast: had die hengst uitgebracht, had er een sportpaard van gemaakt waar het KWPN niet omheen kon. Ze leven nog steeds in de situatie van 20 jaar geleden. Er is een bedrag betaald door het KWPN....
Als ze hun energie in de hengst en eventuele andere fokproducten hadden gestopt, waren ze nu een stuk beter af geweest.....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:04

Liezel1 schreef:
Zinia schreef:

Beetje kort door de bocht door de fam van Hoek.
Ze hebben zelf een "spoor van vernieling" achter gelaten bij verschillende stallen.
Daarnaast: had die hengst uitgebracht, had er een sportpaard van gemaakt waar het KWPN niet omheen kon. Ze leven nog steeds in de situatie van 20 jaar geleden. Er is een bedrag betaald door het KWPN....
Als ze hun energie in de hengst en eventuele andere fokproducten hadden gestopt, waren ze nu een stuk beter af geweest.....

Helemaal met je eens! Denk dat die mensen genoeg zelfmedelijden hebben :P
Ze hadden heel wat moois van die hengst kunnen maken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:09

Als ik dit lees komt een motto naar boven dat ik vaak hanteer: Wil je gelijk of wil je geluk???

ik denk eerlijk gezegd dat deze mensen op nogmaals een fikse schadevergoeding van het KWPN uit zijn....en verbazingwekkend wat ze daar dan voor over hebben....

Als ze het slimmer aangepakt hadden, hadden ze gezorgd dat ze een ruiter hadden die de hengst in de picture had gereden, zodat fokkers hem heel graag hadden willen hebben als dekhengst en dan had de roep uit de markt er wel voor gezorgd dat hij toch in de dekdienst kwam.
Toch een kwestie van de energie in een verkeerd plan van aanpak steken, ben ik bang....

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:23

Las het vanochtend in de krant. Wel sneu, maar het komt erop neer dat deze mensen normaal gesproken ook niet meer voor de paarden hadden kunnen zorgen zonder zichzelf teveel te belasten.
Snap niet dat ze ze verkopen, want volgens mij zijn ze wel geïnteresseerd in de financieën. Is geen principe kwestie meer op deze manier lijkt mij.

Vind het wel frappant dat het paard dan weer net 'Guldenberg' heet, ze hadden er dus altijd al beste verwachtingen van :=.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:30

Sorriso schreef:
Vind het wel frappant dat het paard dan weer net 'Guldenberg' heet, ze hadden er dus altijd al beste verwachtingen van :=.

_O-

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:32

Weet iemand of het dezelfde persoon is al diegene die langs de weg Vught - Tilburg een groot doek heeft hangen met de mededeling dat er al heel lang gewacht wordt op de uitkering van een verzekering.
Dacht dat het met brand te maken had?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:34

Amarie schreef:
Weet iemand of het dezelfde persoon is al diegene die langs de weg Vught - Tilburg een groot doek heeft hangen met de mededeling dat er al heel lang gewacht wordt op de uitkering van een verzekering.
Dacht dat het met brand te maken had?

Waar is dat dan?
Op de N65?

spottedponie

Re: Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:51

Dat is op de N65 ja, maar volgens mij is het spandoek inmiddels weg... geen idee of dat deze mensen zijn trouwens..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:52

Ik vind veel reacties hier nogal kort door de bocht. Het is toch van de zotte dat zelfs je huis meerdere malen in de brand wordt gestoken? Juist sympathiek dat ze de paarden weggeven aan echte liefhebbers en niet voor verkopen aan de eerste de beste die met geld komt kiezen. Zegt mij genoeg hoor over het echtpaar. En als ze gelijk hebben wat die hengst betreft mogen ze dat van mij ook krijgen ook. 150K vergoeding is een schijntje als je hele hebben en houden afbrandt en je al jaren aan het procederen bent.
Laatst bijgewerkt door piezze op 12-01-11 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:57

Dat spandoek hing altijd bij Helvoirt, als je van Helvoirt naar Tilburg rijdt na ongeveer 200m aan de rechterkant over een soort dijk. Ik heb geen idee of dat daarover gaat? Wat ik me afvraag is waarom iemand in hemelsnaam 20 jaar lang zijn leven wil laten beinvloeden en leiden door gelijk te willen hebben. Kijk vooruit, kijk naar de toekomst. Blijf niet in het verleden hangen. En anders hadden ze idd een ruiter moeten zoeken die hem in de picture reed. Het is altijd makkelijk roepen 'ik heb DE topper op stal staan', als die topper niks klaarspeelt is het toch niet zo'n topper als ze altijd hebben geroepen...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:19

""Wanden, kasten en vloeren in het huis staan metershoog volgepakt met dossiers. Dossiers die het echtpaar fysiek dreigen te ruïneren door de spanningen"

Dat van de wanden en kasten vol met dossiers klopt, meerdere keren geweest bij deze mensen. En het staat inderdaad echt vol.

@Frans, als je ze weggeeft heb ik wel belang bij Renoir....daar ben ik altijd fan van geweest en kan haar een nog een mooi leven bieden......... Je weet mij te vinden. (Voor de anderen ook wel!)
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 12-01-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:25

Rinske schreef:
En anders hadden ze idd een ruiter moeten zoeken die hem in de picture reed. Het is altijd makkelijk roepen 'ik heb DE topper op stal staan', als die topper niks klaarspeelt is het toch niet zo'n topper als ze altijd hebben geroepen...

Inderdaad. Daar zou een mega-schadevergoeding ook op gebaseerd zijn, op verwachtingen. Maar als je die verwachtingen niet waarmaakt dan kun je daar ook geen aanspraak op maken, lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 12-01-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:26

Ik ken ook zo´n verhaal van een boer die tegen de provincie procedeerde omdat een nieuw aangelegde weg het waterpeil beïnvloedde wat zijn oogst (volgens hem) deed kelderen. Daar vecht je dan jaren tegen en verbitterd dat die man raakte... Je leven bestaat alleen nog maar uit gelijk krijgen: je staat er mee op en gaat er mee naar bed. Ga er maar aan staan.

inkepink

Re: Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:33

meneer hoek en 8 paarden zomaar weggeven???? nee sorry daar geloof ik niet in.......zit vast wel weer een flinke adder onder het gras.
Volgens mij zijn er wel meerdere bokkers door deze niet zo lieve oude man 'opgelicht'

En om eerlijk te zijn; zo geweldig vind ik persoonlijk guldenberg en zijn nakomelingen niet, voornamelijk kwa karakter........

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:33

Kijk, dat je er het ergens niet mee eens bent en van je gelijk overtuigd bent is 1 ding.....
Tot zover gaat het allemaal nog goed. Ze hebben een schadevergoeding gekregen van het KWPN. Daarna had het op moeten houden, althans, ze hadden het op een andere manier moeten doen.

Als jij met een auto van punt A naar punt B wil, maar er staat een muur in de weg, dan knal je daar keihard tegenaan.... Wat zij doen is elke keer de auto in zn achteruit zetten om nóg harder tegen die muur aan te rijden en zichzelf elke keer meer schade te berokkenen. Wat ze ook kunnen doen is de auto in zn achteruit zetten en een grote boog maken en om die muur heen rijden.

Fam van Hoek blijft elke keer boksen tegen het KWPN, dus elke keer met een grotere aanloop tegen die muur aan knallen. Als die hengst inmiddels dik in de prijzen had gelopen, hadden ze die weg óm de muur heen kunnen nemen. Ondertussen werd het dier van stal naar stal gesleept en is hij nooit op de prijzenlijsten te zien geweest.....