Dodelijke ziekten bedreigen de paarden van Queensland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:00

caat_eve schreef:
Dat zag ik ook net op het nieuws! en dat eene paardje in paniek naar vastland aan het zwemmen. Die beestjes daar hebben het erg wel zwaar zeg... Hoop dat ze zichzelf een beetje kunnen redden.
Het zijn wel echt fascinerende beelden zeg.. al dat water.. :\

Heb het nog niet gezien, maar vreselijk zeg. Gaat je toch wel aan je hart suks.

Hoop voor iedereen dat deze ellende snel over is.... :(:)

daffie1986

Re: Dodelijke ziekten bedreigen de paarden van Queensland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:04

Langs de waal wordt het natuurlijk ook kritiek als er nog meer regen gaat vallen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:35

daffie1986 schreef:
Langs de waal wordt het natuurlijk ook kritiek als er nog meer regen gaat vallen.

Absoluut!!
Laten we hopen dat het allemaal meevalt. Al dat natuurgeweld word je niet vrolijk van.... :n

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:08

mn ex-zwager woont op een camping aan de maas, zal hem vanavond eens bellen om te vragen hoe het daar is, k vermoedt dat het daar nu al ong.1 meter onder water zal staan.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:17

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:05

vikki schreef:
Het is inmiddels al een veel groter gebied dan dat Yvonne, tel er nog maar een keer Frankrijk bij op inmiddels... -O- De nicht van mijn man is volledig omringd door water, zij en haar paarden zijn volledig van de buitenwereld afgesloten, niet goed... Zijn ouders, zusje, andere familie en plaatsgenoten (Rockhampton) kunnen maar mondjesmaat boodschappen krijgen, een goede vriend van mijn man is gisteren met zijn vrouw geevacueerd omdat zijn huis (in Brisbane) volledig blank zou komen te staan (en inmiddels staat, 'gelukkig' -relatief- hebben ze wel een hoop inboedel kunnen redden...)

ah das echt super verschikkelijk veel sterkte !

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:47

Oh mijn god, dat filmpje van die paarden. Wat afschuwelijk!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:09

wat te denken van dat kalf die ze later vast hebben aan de kano. Wat een stelletje sukkels. Je kan zo groot beest niet vast binden aan een boot, die raakt in paniek en begint te spartelen. Ze kunnen ze beter een halster om doen en mee laten zwemmen.

@rachel_j: Ze hebben vandaag op meerdere plekken stalen schotten geplaatst zodat de reastaurantjes droog zouden blijven. Ook hebben ze ergens de sluisen open gezet zodat het water rechtstreeks naar de noordzee gaat.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 12-01-11 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:09

Oh was dat een kalf! Ik dacht een paard.. Inderdaad vreselijk dom dat ze vast houden! Arme stakker.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:11

was een kalf of een vaars(koe van 2 jaar oud), is ander vee als hier en die worden vaak wat later rijp.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:00

t'is in ieder geval geen paard :Y)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:01

Zou dat dan erger zijn? :?

Vrienden van mijn man zijn ca. 500 stuks vee verloren, vreselijk...

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:08

Dat is ook nog een flinke schadepost zeg! Bovenop al het andere wat ze waarschijnlijk al kwijt zijn!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:23

deflin schreef:
t'is in ieder geval geen paard :Y)

sorry, maar dus!!!!

Elk dier heeft gevoel. Ook vind ik het erg voor een koe.
Maakt me niet uit wat voor besies het zijn.

Vind het voor alle besies heel erg.
Mijn tere bokthartje :P vind het net zo verschrikkelijk voor de dieren, want daar zijn er ook al heel veel van verdronken en wrs onderkoelt, waardoor ze overlijden.

Laat de ellende snel voorbij zijn!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:01

Ik ook hoor!! :(:)
Mijn normaal niet zo tere hartje hield het gisteren echt niet droog bij de beelden van zwemmende en spartelende dieren in veel te diep water. Of van een man die met een kletsnatte kangoeroe in zijn armen het water uit kwam lopen...
Vervolgens een interview gelezen van een man wiens vrouw en zoon met auto en al weggespoeld zijn, voor de ogen van een omstander die nog net een van de jongetjes uit de auto wist te trekken.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:08

Het is inderdaad echt vreselijk allemaal..

Koe of paard of wat dan ook . Vreselijk!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:12

Barramundi schreef:
Mijn normaal niet zo tere hartje hield het gisteren echt niet droog bij de beelden van zwemmende en spartelende dieren in veel te diep water. Of van een man die met een kletsnatte kangoeroe in zijn armen het water uit kwam lopen...
Vervolgens een interview gelezen van een man wiens vrouw en zoon met auto en al weggespoeld zijn, voor de ogen van een omstander die nog net een van de jongetjes uit de auto wist te trekken.

heb ik ook gezien.
Dan staan de tranen echt in mn ogen.

Nu ook Brazillie erbij.
Gaat niet goed in de wereld met klimaat verandering. ;(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:55

Ik hoop dat we er allemaal van leren,dat iedereen beter en bewuster met het milieu omgaat in de toekomst. ;(
Dat die "grote bazen" eens na gaan denken over hun fabriek en wat ze lozen en dat het niet allemaal een geldquestie mag zijn :( !!!Ik bedoel wat helpen je de centen als de wereld letterlijk vergaat?
Dan staan we allemaal letterlijk in ons hempje! |(

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:19

Ik hoop ook inderdaad dat de mensen hier wat van gaan leren. Het gaat zeker slecht dankzij de klimaat veranderingen :n

Schoonmoeder begon net toevallig over 2012 dat zij er zo heilig in geloofd dat dat het er aan komt dat de wereld zou vergaan. Vind het maar niets, vooral nu je dit allemaal zo hoort...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:05

Het zijn allemaal signalen van de aardbol dat het niet goed gaat zo! ;(
Maar het is makkelijker de signalen te negeren dan er daadwerkelijk op te reageren. |(
Mensen zijn stomme wezens :(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:20

eowyn04 schreef:
Barramundi schreef:

heb ik ook gezien.
Dan staan de tranen echt in mn ogen.

Nu ook Brazillie erbij.
Gaat niet goed in de wereld met klimaat verandering. ;(

En als je goed nadenkt, is dit allemaal begonnen na de tsunami in 2004. Wetenschappers denken ook dat de wereld een kleine tik heeft gehad en daarom een ander draai maakt of zich anders beweegt om de zon.

Ergens geloof ik hier wel in, want hoe verklaar je anders al deze rare/plotselinge veranderingen...?

49 van de 50 staten in Amerika hebben op het moment sneeuw, zelf hawaii! China kampt met extreme kou een paar weken geleden en de rijstoogst is daardoor mislukt, Zuid-Amerika kampt met modderstromingen, en hevige regenval, Australië en Nieuw-Zeeland hetzelfde.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:10

Anoli, hmmmm inderdaad, nou je het zegt.
Daar heb je een groot punt. Klinkt inderdaad "goed" en ik zou daar best in kunnen geloven!!
Tis enkelt te hopen dat het niet de spuigaten uit gaat lopen, want hoe gaat het dan aflopen.... ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:23

Ja heb toen een artikel gelezen dat wetenschappers er in geloven dat de aarde een tikkeltje kleiner is geworden door de aardbeving die de tsunami heeft veroorzaakt.

Die 2 delen aarde op de breuklijn in de zee zijn door de aardbeving in elkaar geschoven en daardoor is de wereld nu een heeeeeeel klein beetje kleiner, wat dus weer effect heeft op het ronddraaien van de aarde in zn baan in het heelal...

Daardoor zou de aarde dus in de war zijn, en kun je ook verklaren waarom we in november sneeuw krijgen, in maart al lente en er op werelddelen sneeuw valt waar er de afgelopen 100 jaar geen sneeuwvlokje is gevallen.

Toch zou de wereld wel weer in evenwicht moeten komen naar mijn idee, bedoel de natuur heeft een herstellend vermogen voor zichzelf dus eigenlijk moet dat toch ook wel met dit lukken lijkt mij.
We moeten maar zien, je kunt alleen hopen dat het niet té ernstig wordt en ja zodra het europa bereikt een noodpakket maken ofzo...