Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
linky schreef:@cathyvans dat is helaas mogelijk, het KWPN heeft in al haar wijsheid (not!) besloten geen bloedeis meer te stellen aan "Gelderse" paarden maar uitsluitend naar het exterieur te kijken................... Dag Gelders paard...............
sommodore schreef:Sander en Ahoy zijn ook allebei goedgekeurt als tuigpaard, dus deze supergave gelderse hengst kan ook nog goedgekeurd worden als tuigpaardhengst. Deze zal meer toevoegen aan de verbetering van de tuigpaarden i.p.v. hackneybloed.
cathyvans schreef:Is het dus mogelijk om bv. een zwaar uitgevallen KWPN'er aan te bieden bij de Gelderse fokrichting of moet er een bepaald type bloedvoering zijn?
MariekeA schreef:Ahoy WAS goedgekeurd voor de tuigpaard richting maar op basis van nakomelingen niet gehandhaafd.
Vervolgens is hij voor de Gelderse richting goedgekeurd.
Deze Sander x Ahoy is echt niet tuigtypisch genoeg voor de tuigpaarden richting. En je kan alles op tuigpaarden concours uitbrengen, maar of je wat zou presteren met deze hengst in de competitie is de vraag. Ik denk van niet!
Wel een gaaf dier, maar voor de Gelderse!
cathyvans schreef:Prachtig dier, maar... in welk opzicht is deze Gelders dan? Horen die niet zwaarder te zijn of zit het alleen maar in de bloedvoering en niet in type? Snap er helemaal niks van want er liep ook een Dutch Dormello bij de Geldersen ??

natascha44 schreef:Zijn er nog meer foto's van de keuring?
Ik zag een paar maal nakomelingen van Fabricius langskomen en ben eigenlijk wel nieuwsgierig aangezien ik
zelf ook een merrie heb van Fab.