Denk je nou echt dat je met zoiets:

de show wint?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:waarom zou het dwerggen in vredesnaam gewenst zijn? Sorry, maar dit soort uitspraken kan ik écht nijdig om worden. verdiep je ergens in voordat je wat brult.
Denk je nou echt dat je met zoiets:
[im g]http://www.burleson-arabians.com/images/horses/twinkie10222.jpg[/img]
de show wint?
stef schreef:Dat is geen excuus om uitspraken te doen die nergens over gaan.
Het dwerggen is een serieus probleem binnen de miniwereld, en het geeft veel scheve gezichten. Zo zou er bewust op gefokt worden. Vind je het dan raar dat liefhebbers die wel weten hoe het zit (voor zover mogelijk) gaan steigeren bij dergelijke uitspraken die op werkelijk niets gebaseerd zijn?
bijdehandje1 schreef:Ze lopen lekker achter de feiten aan. Dwarfism komt bijna niet meer voor bij Friezen. Niet met dank aan een stelletje wannebe wetenschappers maar door een uitgekiend fokbeleid en beter uitkijken naar eventuele dragers.
Marjoow schreef:Maar kan dat er dan aan liggen dat het Dwerggen bij de AMH gewenst(weet niet of dat zo is, maar lijkt me logisch voor fokkers) is, en bij de Friezen niet?
stef schreef:onzin jaderegelaa. Het dwerggen hangt niet samen met kleine paarden. Het is een fout gen wat bepaalde paarden kunnen dragen./ Zoals ik zei is er nog een amerikaans ras waarbij het voorkomt.
Wel is het zo dat veel dwergen op bepaalde bloedlijnen terug te leiden zijn, maar staat los van de maat