Fajah Lourens helpt paardenopvang Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:00

ShirleyA schreef:
Dat herken ik veel meer ;-)
Nu haar eigen paarden nog (daar maakt ze zich regelmatig wel lekker makkelijk en vlug van af....)

Wat voor paarden heeft zij als ik vragen mag? Ben ik wel benieuwd naar. :)

quintusgl

Re: Fajah Lourens helpt paardenopvang Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:09

beetje jammer dat er meteen over het persoon gesproken wordt ipv de kwestie waar het in de OP over gaat.
Faya, top van je...................meer mensen zouden zich druk moeten maken om zulke dieren ipv zich druk te maken of iemand sterallures heeft of niet.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:53

ILOVE_TARA schreef:
ShirleyA schreef:
Nu haar eigen paarden nog (daar maakt ze zich regelmatig wel lekker makkelijk en vlug van af....)

Twee arabieren heeft ze. Ze heeft een tijdje bij mij op stal gestaan.

Ik hoop dat ze het voor elkaar gaat krijgen!

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 07:39

quintusgl schreef:
beetje jammer dat er meteen over het persoon gesproken wordt ipv de kwestie waar het in de OP over gaat.
Faya, top van je...................meer mensen zouden zich druk moeten maken om zulke dieren ipv zich druk te maken of iemand sterallures heeft of niet.

Helemaal mee eens, Het gaat om de paarden, en die kun je ook niet altijd beoordelen aan hun buitenkant om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt, en waar ze het beste mee geholpen zijn.
Pas als je er tijd, aandacht en positieve feedback insteekt komt hun beste kant naar buiten.

Ik ken Faya niet maar ik vind elk initiatief om bestaande paarden een fijner leven te geven top. Laten we met z'n allen eerst eens proberen om wat meer tijd te besteden aan paarden die er al zijn ipv ons bezig te houden met het steeds maar meer fokken van paarden waar we in de toekomst zelf geen plek meer voor hebben.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:51

Of de paarden niet meer bereden kunnen worden weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat dat gewoon kan en mag. Ze hadden fajah dus nooit nodig gehad als ze de opgeknapte paarden gewoon weer zouden verkopen. Ik heb dus echt geen medelijden met de eigenaar, wel met de paarden. Zij beweerd dat ze alle paarden gered heeft van de slacht of een onnodig spuitje, wie redt de paarden van de eigenaar?

brendarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:06

Ik heb ook een paar keer als vrijwilliger meegeholpen bij de paarden opvang Amsterdam
Er wordt inderdaad gereden op de paarden en pony's.
Moet wel zeggen dat degene die dat doet erg stug is en geen waardering heeft voor de vrijwillligers

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:27

Nou.. in het andere topic wordt niet zozeer verteld dat er op gereden wordt (als dat kan, vind ik dat namelijk niet raar), maar wel dat er gereden wordt op paarden die helemaal stuk zijn of inieder geval niet meer bereden mogen worden. Dat zeggen meerdere mensen in het topic daar, die daar dus gereden en geholpen hebben.
Als dit het geval is.. mag het sluiten wat mij betreft.
Is dat niet het geval.. dan vind ik het een goede aktie natuurlijk.

coiyaes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:30

Er is nog een ander topic, waar door meerdere mensen verteld wordt, dat er daar gereden wordt op paarden die stuk zijn!!! Waar dus absoluut niet meer op gereden mag worden...

dit is idd zo , en de paarden zijn echt niet rad meer .
Ook vond ik het raar dat ze een maand geleden toch nog een paard wilde aannemen om op te vangen terwijl ze wisten dat ze miss allemaal ingeslapen of iets moesten worden als ze geen oplossing konden vinden.
Ik vindt het daar geen zuiver koffie , maar dat is mijn mening

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:06

Blijft het een raar verhaal vinden en dan met name wanneer ik de website bekijk. Hierbij krijg ik toch echt meer een ponyclub manege gevoel dan een paarden opvang. Ze benadrukken wel dat ze geen manege zijn maar je kan er wel een paard leasen wat is het verschil vraag ik me dan af? De stichting zal zeker goed bedoelt zijn ik denk alleen dat de stichting zijn doel voorbij geschoten is en duidelijke keuzes moet maken

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:30

quintusgl schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens :) Iemand die zich zo inzet voor de paarden heeft in ieder geval haar hart op de juiste plek zitten. Mensen die daar commentaar op hebben is vaak afgunst vind ik.. Als ze denken dat ze het beter kunnen zouden ze zelf iets moeten doen om deze paarden te helpen. Ik vind het super van Faya dat ze de paardenopvang gaat helpen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:40

moonday schreef:
wouw wat goed:D
Een tijdje terug heb ik een dagje geholpen op de paarden opvang, het is echt zo goed wat die mensen allemaal doen voor de paarden.
De paarden zijn er heel gelukkig en worden weer goed opgeknapt.
En over dat er op paarden worden gereden maar daar niet meer geschikt voor zijn, is helemaal niet waar!!

Bij ons op stal staat ook een paard dat afgekeurd is voor de sport. Dat betekent dat hij het echte zware werk niet meer aankan (pezen). Maar hij kan nog wel bereden worden. Een uurtje per dag niet te zwaar werk kan hij nog prima. Loopt niet kreupel en heeft er plezier aan. Waarom zou zo'n paard dan naar de slager moeten.
Van zo'n adres weet je in ieder geval zeker dat zo'n afgekeurd kwaliteitspaard niet via een omweg toch weer ergens in de sport terechtkomt.
Dus dat verhaal dat er nog op gereden wordt kan dus best en daar is helemaal niks mis mee.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:46

ShirleyA schreef:
Rambobo schreef:
Fajah Lourens!
Zo'n leuke en normale meid, is mijn buurvrouw geweest op stal ....

Goed idee van haar!

Meen je dat nou? Ik vind dat ze zich bij ons op stal erg stug en arrogant gedraagd......

Tegen mij iig niet ..... Heb niet lang naast haar gestaan, maar ze was altijd wel vriendelijk.
Maar iedereen heeft zn dag weleens n iet, vooral met haar drukke job, misschien klein beetje zelfbescherming?? ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:37

Of ze nou een ego heeft van hier tot Tokio of niet, ze is wel een actrice met geld. Dus of zij nou voorziet dat die paardjes gezellig mogen kunnen blijven leven of dat ze naar de slacht gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:35

daffie1986 schreef:
Of de paarden niet meer bereden kunnen worden weet ik niet, maar ik ga ervan uit dat dat gewoon kan en mag. Ze hadden fajah dus nooit nodig gehad als ze de opgeknapte paarden gewoon weer zouden verkopen. Ik heb dus echt geen medelijden met de eigenaar, wel met de paarden. Zij beweerd dat ze alle paarden gered heeft van de slacht of een onnodig spuitje, wie redt de paarden van de eigenaar?

Faya dus niet inderdaad.

twannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:28

goede actie! +:)+
zouden meer mensen met iets meer geld moeten doen, zo krijg je wel aandacht voor de opvang.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:03

Super van haar. Of ze nou aardig is of niet....lekker belangrijk. Ze stopt haar tijd erin, die tijd die ze makkelijk in iets anders zou kunnen stoppen.
Respect.... verdient ze. {:)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:44

echt goed :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:46

Mendi schreef:
ShirleyA schreef:

Citaat:

Twee arabieren heeft ze. Ze heeft een tijdje bij mij op stal gestaan.

Ik hoop dat ze het voor elkaar gaat krijgen!

ze ree een tijde op me oude manege (zunderdorp) toen had ze een arabider asimuur (weet niet hoe je de naam schrijft) gekocht heeft ze die nog ?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:14

ja die heeft ze nog... Astimur...