Lissaro van de Helle onder Edward Gal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:31

geen probleem :)

heb wel foutje ontdekt op de site van Van den Helle. in de bechrijving zetten ze als moeder Marquesa, terwijl in het stamboom eronder als moeder Panama IV staat. heb daar ook uitleg over gevraagd :)

Jannepauli

Re: Lissaro van de Helle onder Edward Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:32

Had je net een pb gestuurd met dezelde vraag!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:08

Gaaf paard! En nog zo jong, ben benieuwd wat dit gaat brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:21

Tot op heden nog geen antwoord, maar da's normaal :P

Ik vind hem heel netjes springen. Lekker relax, soepel in het lijf en met mooie, gelijkmatige cadans. Tilt ook netjes de 4 benen en blijft lekker alert op de sprong.
Heb de hengst voor het eerst gezien in zo'n springfilmpje, en had toen al iets van "wow, als die draf nou doorgefokt wordt zit ik prima met mijn knolletje" 8-)
Ikzelf heb een heethoofd in parcours, maaar wel koel in de kop. Ze wil alleen te snel, ze is te enthousiast en durft dan wel onzorgvuldig springen. Zocht een springhengst met ruime gangen erop, een echt veelzijdig paard omdat de mijne zelf ook springgefokt is, maar ik wil toch het bewegingsmechanisme wil verbeteren, vooral achteraan dan. Vooraan is ze lekker ruim, achteraan niet. En eentje die zichzelf ook niet opfokt, moet geen kanon krijgen onder mijn achterste.

Op die basis heb ik dan ook mijn mail opgesteld, voor diegenen die het willen meevolgen :) (ohja, ik heb een BWP).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:22

Varekaj schreef:
Edit: Lissaro is geboren en getogen in Belgenlandje, naar Duitsland gegaan voor de keuringen en opleiding en gaat nu dus naar Nederland. Hij is alleen niet BWP-gekeurd voor zover ik heb gezien, wil wel weten of dat nog op de agenda staat. Maakt mij niet uit vanwar hij komt, als Edward er maar plezier in heeft :)

Lissaro is 100% duits:daar geboren en ook klaargemaakt voor de hengstenkeuring.In de veiling na de keuring verkocht aan Paul Mais,er was in duitsland toen weinig interesse in de hengst.
Lissaro is naar belgie gehaald,ingeschreven en klaargemaakt voor de sBs keuring,maar enkele weken voor de keuring was er opeens wél interesse uit duitsland.Lissaro's vader Lissabon werd naar Zuid-afrika verkocht en het hengstenstation wilde het bloed behouden.
Lissaro is toen naar duitsland verhuurd voor 3 jaar en zodoende niet meer op de sbs keuring verschenen.

Door een samenloop van omstandigheden nu:vertrek amazone + aflopen van het huurcontract zijn er nieuwe opties bekeken en zodoende is Lissaro aan Edward toevertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:25

Dankjewel voor de verduidelijking!

Dat staat dus al niet op de site van Van den Helle, vind ik niet zo positief eigenlijk. En dan nog de fout ivm de moeder die in de origine staat... (in de beschrijving noemen ze een andere merrie als moeder dan die in het pedigreeblok eronder).

Maar het blijft wel een topknol :Y)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:29

Is gewoon een foutje denk ik,want de merrie die in het pedigreeblok staat is de moeder van Contino.De rest van de afstamming klopt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:02

Het was me gewoon opgevallen toen ik vandaag het pedigreeblokje nog een keer bekeek :) Dacht even dat ik me vergiste of iets niet begreep in de tekst.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:08

mooi paard en volgens mij wel iets voor Ed
dat het maar net zo'n kanjer mag worden als Totilas

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:39

Mindfields schreef:
Ja in feite was Toot natuurlijk een Duits(gefokt) paard, het gaat er om dat dit paard nu vanuit Duitsland hierheen komt toch?

In feite is Totilas volledig Nederlands gefokt, zijn vader Gribaldi is Duits gefokt. Totilas zijn roots liggen in NL, hij is onder de vlag van het KWPN gefokt door Nederlandse fokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:00

And we've got mail! *\o/*

Zal even het belangrijkste eruit vissen, jullie hebben niks aan info ivm mijn merrie :P Ik zet het hier via copy+paste zodat het het duidelijkste is voor iedereen! Enkel datgene van belang heb ik eruit gehaald, er zat ook privé-info bij voor mijn eigen paard en dat heb ik nu even weggelaten.

Dit is de reactie:
"Allereerst bedankt voor de interesse voor Lissaro. Voor de dekdienst veranderd er niets. Hij stond de voorbije drie jaar in Duitsland bij Ruscher-Könermann in Greven ter dekking en dit hengststation blijft ook het sperma verdelen. Het sperma is vers net als de voorbije jaren.

Hij is zeer cool in het hoofd en soepel met drie uitstekende basisgangen en ook talent voor springen. Hij heeft zelf een klassiek exterieur. Het foutje in de afstamming is een computerprobleempje dat we snel oplossen."

Over de prijs weten we dus niet zoveel, en blijkbaar wordt hij ook niet voorgebracht op andere keuringen. Ikzelf heb een klassieker gebouwde merrie en daarvoor raden ze wel een meer bloedgemaakte, hoogbenige hengst aan wil ik als veulen een iets fijner paard fokken. (Nou vind ik deze hengst ook al een pak fijner gebouwd dan mijn merrie haha).

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:05

Lissaro is echt een geweldig paard <3
ik was meteen van hem onder de indruk toen ik hem in Verden zag lopen
Paul Mais heeft echt super paarden!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:22

Leuk beest, én hij kan leuk springen :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:35

jeetje weer een toppertje in de dop voor Edward, echt fijn voor hem

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:30

Dat is goede reclame voor Lissaro! Ik ken 2 superveulens van hem! Vooral hun karakter was onvoorstelbaar goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:05

ccathalijne schreef:
Dat is goede reclame voor Lissaro! Ik ken 2 superveulens van hem! Vooral hun karakter was onvoorstelbaar goed!

Kan je me dn ook vertellen wat voor moeders ze hadden, en wat ze van Lissaro meekregen en wat hij verbeterd heeft? Ik probeer hem al een tijd op te volgen voor eventueel een combi met mijn eigen beestje, maar vind er niet zoveel over terug.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:51

Veel succes aan Edward met zijn nieuw paard, ik ben heel benieuwd om die twee samen aan de slag te zien!
Fijn een hengst die super beweegt én evengoed aan het springen kan!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:58

Tja, zo zie je maar weer: Al het goeds komt uut Duutslaaaand :+ :Y) _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:32

Die kan lopen zeg :oo
Heel fijn voor Edward dat hij weer een nieuwe topper heeft! Hopelijk wordt deze niet onder zijn kont weggehaald...