Dode pony's gevonden in weiland Venlo UPDATE

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Dode pony's gevonden in weiland Venlo, mogelijk vergiftigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:56

Verboden toegang is idd nog beter! Woon je er zelf niet bij dan?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:04

Safiera schreef:
Verboden toegang is idd nog beter! Woon je er zelf niet bij dan?

En je denkt dat dat helpt?. Mensen zijn oz brutaal dat ze gewoon doorlopen.

Op mijn huidige stal staat een bord pas op voor de HOND...lopen gewoon door tja de hond voorkomt wel dat je erg ver kan doorlopen :D. Mensen zijn nu eenmaal eigenwijs.

Reden voor mij om mijn paard niet zomaar bij een openbare weg of in de buurt van te zetten ik durf het niet aan te veer risico.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:07

wat erg zeg.......je zal je pony's/ paarden zo maar vinden....

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:07

Klopt, mensen hebben wat dat betreft een betonnen plaat voor hun kop :+
Bordjes niet voeren helpt ook niet, daarom vraag ik buren om mee op te letten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:08

Wat naar. Met deze sneeuw en kou heb je veel mensen die goedbedoelend iets voor de dieren willen doen, het zou sneu zijn (voor de eigenaren maar ook voor degene die het gevoerd heeft want die zal het nu wel lezen) als het daardoor was.

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:14

Helaas kunnen paarden van een paar naaldjes taxus al doodgaan :( En juist als ze door de sneeuw niet bij het gras kunnen eten ze dingen die ze anders niet zouden eten.

Een aantal jaar geleden is een pony van mijn vriendin ook overleden na het eten van taxus. Het was echt maar een heel klein beetje, na een snoeibeurt was er wat snoeiafval in de wei terecht gekomen...

Het arme paardje van binnen 15 minuten dood. Helaas wel een verschrikkelijke dood .....

Voor de eigenaar; heel veel sterkte!!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:18

oo wat slecht :(

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:54

Ik ken de pony's en de eigenaar, heb zelf voor de familie gereden.
Erg triest, ben blij dat er word gezegd dat de beesten goed werden verzorgd want dat is absoluut zo.
De dieren verkeerde in goede condittie.........ik hoop dat het een ongeluk is want het idee dat er iemand in mijn directe omgeving rond loopt die zoiets opzettelijk doet........dan moet ik op mijn poown gaan letten......

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:45

zo ben ik mijn twee pony's ook verloren, tien jaar geleden |( iemand had ze taxus gevoerd....en de volgende dag trof ik ze beiden dood aan in de wei. |(
echt triest dat dit nu gebeurd is met die zes pony's.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:47

Jeeemig...
Ga nu steeds meer twijfelen of ik m'n pony wel langs de wegkant wil hebben staan....

Ik hoop echt dat dit een ongeluk is geweest...

MarcellaDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:09

Jeetje wat hoor je toch rare dingen, ik vind het sowiezo al raar dat mensen paarden iets gaan voeren. Ze weten gewoon niet wat voor een gevolgen dat kan hebben.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:59

gatver :( het zouden je paarden maar zijn :(:)

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:01

Weet iemand meer over die pony's? Hoe oud enzo? En zijn er mensen die de uitzending op L1 hebben gezien? Die zwarte shet leek wel kreupel/erg vermoeid? Wat denken jullie dat er is gebeurd? Ik denk dat er opzet in het spel is, want 6 pony's dood,rest vermoeid, en als er al mensen 'per ongelijk' taxus of iets dergelijks in de wei gooien, dan zou je toch zeggen dat die beesjes dat ruiken? Wat denken jullie?

sans6

Re: Dode pony's gevonden in weiland Venlo UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:15

***UPDATE***
Volgens een dierenarts, die ter plaatse is geweest, vertonen de dieren verlammingsverschijnselen. Genomen urinemonsters sloten een bacterie als oorzaak uit. De politie stelt dat er geen aanwijzingen die duiden op opzet. Wel wordt er rekening gehouden met voorbijgangers die de pony's taxus hebben gevoerd, zonder te weten dat dit catastrofale gevolgen kan hebben voor de diertjes.

John Aquarius, eigenaar van twaalf van de vijftien pony's, zegt niet te weten wie de pony's mogelijk heeft vergiftigd. Het is hoogst onzeker of de overgebleven viervoeters het gaan redden.
Meer informatie wordt vandaag verwacht.
Klik hier voor een filmpje. NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS!!!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:28

Arme eigenaar(en)! Sterkte, vreselijk dat die diertjes zo aan hun eind komen. Je zou jet maar meemaken zeg!

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:31

oh wat erg!
Ik ben er vorige week nog langsgefietst :oo
De pony's zagen er idd goed uit, lekkere wintervacht en helemaal niet uitgemergeld...

Ik denk ook dat iemand ze heeft gevoerd zonder te weten wat voor gevolgen dat meebrengt.
Want een lieve kleine pony zonder deken in de sneeuw, vindenn mensen met weinig verstand van paarden al snel zielig. En daarbij lopen/fietsen er best veel mensen en is er een restaurantje in de buurt.

Tja, ik hoop dat de rest van de pony's weer opknapt en wens de eigenaren veel sterkte toe

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:41

Wat erg! Ik hoop echt dat de rest van de pony's het wel halen!
je zult je pony's maar zo vinden sochtends in de wei..

Idd jasminex, veel mensen vinden pony's zonder deken in de wei snel zielig. Eigenlijk ook sneu dat de dierenambulance eerst aan verwaarlozing dacht. Ik vind eigenlijk dat ze zulke uitspraken pas na onderzoek mogen doen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:45

Helaas hier ook ervaring met vergiftiging door taxus. Binnen een kwartier 2 paarden dood die in uitstekende/top conditie verkeerden.
Wij leven enorm mee met de eigenaren van de pony's want we weten exact hoe het voelt.
Hoe goed bedoeld ook van voorbijgangers misschien. Die mensen hebben gene kennis en kun je eigenlijk niets verwijten helaas.
Hoop dat ze de rest van de pony's erdoorheen kunnen slepen al vrees ik het ergste.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:50

Wat rot voor de beestjes en de eigenaars...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 08:59

Ik ken John wel en als iemand hart voor zijn dieren heeft is hij het wel.
Dit is verschrikkelijk! Welke idioot doet nou zoiets!!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:14

Heel erg sneu! |( |(

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:15

Allereerst ontzettend sterkte voor de eigenaar. Man, wat moet dat rampzalig voelen als je je dieren zo aantreft... Y;(
Vippie schreef:
Hoe goed bedoeld ook van voorbijgangers misschien. Die mensen hebben gene kennis en kun je eigenlijk niets verwijten helaas.

Tuurlijk wel, je hoort gewoon geen vreemde dieren te voeren! Ik snap wel dat het hartstikke leuk is om een paardje iets te geven, of dat die zielige paardjes in de sneeuw wel een takje smul moeten hebben omdat ze anders omvallen van de honger (ook al hebben ze een beste speklaag onder die lekker dikke wintervacht), maar dan nog, blijf gewoon van andersmans dieren af. Sorry hoor, kan me daar altijd wat pissig over maken :o , en zo'n bericht is weer een extra goede reden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:23

Als ze vermoeden hebben van taxus is er een makkelijke manier om dat te gaan zien, openmaken en maag bekijken, taxus is nooit helemaal verteerd en vaak zijn er nog takjes tussen maaginhoud te vinden. Dat sectie duur is ok, maar dierenarts en zelfs eigenaar kunnen dit. dan weet je tenminste iets.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:34

ik wil vooral de eigenaar heel veel sterkte wensen
verschrikkelijk om zo je dieren aan te treffen en te zien lijden :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:35

Ik hoop dat de mensen die dit op het geweten hebben(als ze dus gevoerd zijn door voorbijgangers) dit zien... en zich melden....

Sectie is duur idd, maar dit is zo makkelijk te achterhalen of het taxus is geweest.

Wat een verschrikkelijk sneu filmpje...