Paard van Heusdense kerstman raakt lelijk bekneld in trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:05

opisop_shop schreef:
ik zou het paard mooi hebben laten staan en niet meer voor de kar gezet, maar dat ligt aan de grootte van de wond. Als hij verder goed loopt is een beetje lopen voor de kar (geen uren) wel fijn tegen de stijfheid misschien?

amen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:07

JoyCiej007 schreef:
DendroFleur schreef:
Volgens mij wel een gewone trailer alleen staat de trailer iets verderweg dan het busje wat ernaast staat waardoor hij dus kleiner lijkt.

Daarom. Vind dit alles behoorlijke speculatie; hoe kan je daar vanaf een foto (waarop het ook nog eens heel onduidelijk te beoordelen is, dat soort dingen vertekenen vaak gigantisch!) nou een oordeel over vellen?

Joh iets minder fel mag ook wel hoor, er is niemand van moord beschuldigd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:17

idefix4 schreef:
Ha, lekker! We gaan weer lekker in onwetendheid oordelen over een ander. :(

Ik wil nu heel graag weten welke koetserij het was. Pure interesse. Ik ken er 2 in de buurt, die dit doen en allebei zijn het koetserijen die heel goed weten wat ze doen. Eén ervan heeft zelfs zijn koets ter beschikking gesteld voor ons huwelijk een paar jaar geleden. Waarschijnlijk was het een heftige reactie van een politieman die geen verstand van paarden heeft, want die 2 eigenaren weten meer van paarden met hun pink dan menig bokkertje hier. Vermoedelijk vond die de reactie overtrokken, omdat het paard zichzelf ook kon bevrijden. Ik ben idd blij dat het goed is afgelopen. En idd, ik woon hier in de buurt, hier wordt behoorlijk netjes voor de wegen gezorgd. We zitten niet in Groningen. Ik snap best dat ie op pad is gegaan.

Uit ervaring weet ik: Als een paard zich opgesloten voelt in een trailer, is ie in staat om een hele trailer te slopen. Heb ik al een paar keer kunnen zien. Zo gevaarlijk zijn ze niet. Als dat wel zo was, hadden we in NL inmiddels wel regels, dat we zo onze paarden niet mogen vervoeren.

Ashley: Wie was het? L of H? Ik denk aan de foto te zien L... :P

Een oordeel is helemaal niet geveld. Er is een mening gegeven en daar is bijgenoemd "ik kan me vergissen". Had je gewoon in het topic kunnen lezen.
De foto geeft misschien een vertekend beeld.

Misschien heeft de politieagent in kwestie ook best verstand van paarden of misschien is het verplicht om fiat van de da te hebben in dit soort gevallen en hebben de agenten volgens de regels gehandeld.

Menig bokkertje????

Wordt in Groningen niet goed voor de wegen gezorgd?

Trailers kunnen best link zijn voor paarden, maar dat begrijp je neem ik aan zelf ook wel.

Maw, jij oordeelt zelf ook behoorlijk over dingen die je misschien niet weet, dan kun je beter ook niets over een ander zeggen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:22

leannerobert schreef:
Maar het paardje staat lekker eten te zoeken volgens mij, dus het zal wel meevallen denk ik. Paarden die echt veel pijn hebben, eten niet denk ik...

Das ook niet waar natuurlijk. Mijn ruintje had een gapend gat met een diameter van 24 cm op zijn bil (48 hechtingen nodig) en op 1 plek meer dan 6cm diep en die stond gewoon zijn hooi te eten, tot het laatste sprietje, hij kon alleen niet meer op zijn rechterachterbeen staan en je mocht absoluut niet wijzen naar zijn wond. Pijn had hij wel degelijk, maar ook een gezonde eetlust ;-)

Mijn mening t.o.v het onderwerp, als mijn paard vast zou zitten in de trailer en min of meer gewond zou zijn zou ik er persoonlijk op staan dat hij nagekeken word. Zeker als je op een besneeuwde bodem niet voluit kunt draven om bijvoorbeeld te kijken of hij rad loopt.... etc