Grote welzijnsrisico's bij langdurig transport voor paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leonora

Re: Grote welzijnsrisico's bij langdurig transport voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:29

Tsja, slip of the pen
ik had het natuurlijk over slachttransporten.
Ik vind het gewoon niet kunnen dat je je trouwe vriend aan het einde
van zijn dienstbare leven nog even zo afgrijselijke rit laat maken.

Het aantal reacties in dit topic valt me enorm tegen,
echt Bokt; collectief jammeren over onnozele zaken
en weinig aandacht schenken aan zoiets belangrijks en verschrikkelijks
als slachttransporten.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:18

daffie1986 schreef:
@jollie, De transporten naar het buitenland vindt ik zoiezo belachelijk, maar ik vindt het ook belachelijk dat er hier gewoon geen paardenvlees in de winkel ligt terwijl het het schoonste vlees is dat er bestaat. Dit probleem is dus een gevolg van de oorzaak dat wij massaal geen paardenvlees eten in nederland.

Er ligt wel paardenvlees in de winkels maar de meesten zullen het niet herkennen. Het zit namelijk veel in kroketten en frikandellen. Het is inderdaad jammer dat het weinig als paardenvlees verkocht wordt want het is echt heel lekker. (en heus niet zielig)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:33

juliomariner schreef:
daffie1986 schreef:
@jollie, De transporten naar het buitenland vindt ik zoiezo belachelijk, maar ik vindt het ook belachelijk dat er hier gewoon geen paardenvlees in de winkel ligt terwijl het het schoonste vlees is dat er bestaat. Dit probleem is dus een gevolg van de oorzaak dat wij massaal geen paardenvlees eten in nederland.

Er ligt wel paardenvlees in de winkels maar de meesten zullen het niet herkennen. Het zit namelijk veel in kroketten en frikandellen. Het is inderdaad jammer dat het weinig als paardenvlees verkocht wordt want het is echt heel lekker. (en heus niet zielig)

Ik bedoel niet bewerkt paardenvlees, maar gewoon onbewerkt en puur paardenvlees, wil zoiezo niet weten wat er nog meer in kroketten en frikandellen zit, bleh.

Het is zeker lekker en inderdaad niet zielig. Wat ik wel vreemd vindt is dat heel nederland wel koe, kip en varken eet maar als het dan over het paard gaat dan is het ineens dat is zielig dus dat eet ik niet. Net of het voor die koe. kip, schaap en varken niet zielig is. Echt zielig vindt ik halal slachten dat is echt not done in mijn ogen, staan hele mooie filmpjes over op youtube.