Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

bijdehandje1 schreef:Het is bij ons iets dunner bevolkt dan bij jullie. Dat klopt.
Maar dit gebeurt ook net zo goed in Nederland.
Deze situatie is het ergst voor de eigenaar.
De dierenarts wordt er voor betaald en weet, al tijdens de studie dat dit "comes with the job".
Bij jullie zijn rond het millennium duizenden dieren gedood, totale waanzin, wegens de MKZ-uitbraak. Hier zaten nog geen 100 zieke dieren bij. De rest was perfect gezond, en mankeerde niets. Hele bedrijven zijn verwoest en het heeft miljoenen gekost. Boeren hebben zelfmoord gepleegd, anderen raakten in een depressie.
De dierenartsen die dit moesten doen op last van de Nederlandse overheid verdienen een oorkonde.
De Deense dierenarts heeft slechts ten dode opgeschreven dieren ingeslapen.
goeroe schreef:carolalisa schreef:ben benieuwd wat ze met de eigenaar van de pony's gaan doen.
Wat denk je van de familie/vrienden/kennissen/buren die de man hebben zien afglijden en niets hebben gedaan? Of had deze man helemaal niemand om zich heen? Heel erg triest voor de pony's dat zoiets is gebeurd maar ook ontzettend triest dat niemand iets heeft ondernomen of niemand iets heeft gezien. Dat zegt veel over de maatschappij waarin wij leven.
bijdehandje1 schreef:Het is bij ons iets dunner bevolkt dan bij jullie. Dat klopt.
De dierenarts wordt er voor betaald en weet, al tijdens de studie dat dit "comes with the job".
Bij jullie zijn rond het millennium duizenden dieren gedood, totale waanzin, wegens de MKZ-uitbraak. Hier zaten nog geen 100 zieke dieren bij. De rest was perfect gezond, en mankeerde niets. Hele bedrijven zijn verwoest en het heeft miljoenen gekost. Boeren hebben zelfmoord gepleegd, anderen raakten in een depressie.
De dierenartsen die dit moesten doen op last van de Nederlandse overheid verdienen een oorkonde.
Circel schreef:Joscaa schreef:Kwam er nooit meer iemand op die kinderboerderij ofzo? Aangezien het pas zo laat ontdekt word,
je zou toch denken dat er wel eens mensen langs komen dan...
Arme, arme dieren.
Hoezo kinderboerderij?
Volgens mij was dit particulier bezit.
en als dat zo was dan vind ik het idd raar.
ik heb medelijden me die arts en de mensen die die ponys en/of man kende funnyhorses schreef:Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat niemand in die tijd daar is geweest.
Als er dode dieren liggen dan ruik je dat toch ook?
Er zal toch ook een postbode of weet ik wie daar komen?Kan me haast niet voorstellen dat niemand afwist van de psychische stoornis van die man.