Dierenarts moet 39 zeer ernstig verwaarloosde pony's afmaken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Re: Dierenarts moet 39 zeer ernstig verwaarloosde pony's afmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:53

Bedenk zelf eens hoeveel mensen je eigenlijk al te lang niet hebt gezien..... Iemand die afgelegen woont kan lang onopgemerkt blijven als er iets misgaat. Zeker in Denemarken maar ook prima in Nederland.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 00:33

Ongelofelijk veel respect voor die dierenarts! _/-\o_
39 Onschuldige beesjes uit hun lijden verlossen... pff... de beste keus natuurlijk, maar kan me absoluut voorstellen dat die dierenarts er kapot van is!

Ik denk dat dit zo'n gevalletje is van een oude eenzame man, die (hoe stom dat ook moge klinken) heel veel van die dieren hield, maar niet meer voor ze kon zorgen en ze niet kwijt wou...
Veel oudere mensen zien het niet in dat het écht niet langer kan :n

(Kijk bijv. eens naar animal planet, ASPCA (ofzo) daar zie je veel van dit soort gevallen)

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 01:09

Niet te geloven..... |( |( |(

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 01:18

Het is bij ons iets dunner bevolkt dan bij jullie. Dat klopt.
Maar dit gebeurt ook net zo goed in Nederland.
Deze situatie is het ergst voor de eigenaar.
De dierenarts wordt er voor betaald en weet, al tijdens de studie dat dit "comes with the job".

Bij jullie zijn rond het millennium duizenden dieren gedood, totale waanzin, wegens de MKZ-uitbraak. Hier zaten nog geen 100 zieke dieren bij. De rest was perfect gezond, en mankeerde niets. Hele bedrijven zijn verwoest en het heeft miljoenen gekost. Boeren hebben zelfmoord gepleegd, anderen raakten in een depressie.
De dierenartsen die dit moesten doen op last van de Nederlandse overheid verdienen een oorkonde.
De Deense dierenarts heeft slechts ten dode opgeschreven dieren ingeslapen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 06:19

nou dit lijkt me toch niet het topic om deze discussie aan te gaan zeg,komop............

wat enorm erg voor de dierenarts in kwestie............met de eigenaar moet het ook goed fout zijn geweest.
in het begin van het topic begint iemand over emo politiek en dat er zwaardere straffen door iemand geroepen word,maar dat is een beetje gillen voor je geslagen wordt,want volgens mij valt dat wel mee.

het is triest dat niemand in de omgeving van de boerderij iets gedaan heeft om de dieren en de eigenaar te helpen. er zal vast wel iemand vanaf geweten hebben,ik kan het me haast niet voorstellen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 07:09

een tijdje in de war zijn geweest................uuuh gewoon steekje los lijkt mij!

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:31

bijdehandje1 schreef:
De dierenarts wordt er voor betaald en weet, al tijdens de studie dat dit "comes with the job".

Bij jullie zijn rond het millennium duizenden dieren gedood, totale waanzin, wegens de MKZ-uitbraak. Hier zaten nog geen 100 zieke dieren bij. De rest was perfect gezond, en mankeerde niets. Hele bedrijven zijn verwoest en het heeft miljoenen gekost. Boeren hebben zelfmoord gepleegd, anderen raakten in een depressie.
De dierenartsen die dit moesten doen op last van de Nederlandse overheid verdienen een oorkonde.

Dus? Met andere woorden: die dierenarts moet niet zeuren en het zal wel zo erg allemaal niet zijn? Tuurlijk. Dierenarts heeft die dieren fluitend uit hun ellende verlost. Daarom is er ook psychologische hulp aangeboden.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:44

goeroe schreef:
carolalisa schreef:
ben benieuwd wat ze met de eigenaar van de pony's gaan doen.

Wat denk je van de familie/vrienden/kennissen/buren die de man hebben zien afglijden en niets hebben gedaan? Of had deze man helemaal niemand om zich heen? Heel erg triest voor de pony's dat zoiets is gebeurd maar ook ontzettend triest dat niemand iets heeft ondernomen of niemand iets heeft gezien. Dat zegt veel over de maatschappij waarin wij leven.

In denemarken heb je veel boerderijen die ver afgelegen liggen, het kan zomaar zijn dat niemand iets doorhad, je kan in denemarken makkelijk een jaar dood in je huis liggen voordat mensen iets doorkrijgen, als je veder met niemand echt contact hebben, Kophagen is even groot als amsterdam, maar van dorp naar dorp kan het makkelijk 20 kilometer met alleen een paar boerderijen ;)

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:52

Klinkt eigenlijk wel als een land waar ik wil wonen. :Y)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:51

Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat niemand in die tijd daar is geweest.
Als er dode dieren liggen dan ruik je dat toch ook?
Er zal toch ook een postbode of weet ik wie daar komen?Kan me haast niet voorstellen dat niemand afwist van de psychische stoornis van die man.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:56

bijdehandje1 schreef:

Ik denk dat ook de dierenartsen hier in Nederland het er erg moeilijk mee gehad hebben om al die dieren te doden!
Geen enkele dierenarts doet zoiets zonder gevoel.
En ik denk als je dan in een stal komt waar je met zo ontzettend veel(onnodig) leed geconfronteerd word,dus dode dieren en dieren die daar liggen te verrekken,dat zoiets een behoorlijke impact op je kan hebben!
Ook een dierenarts is een mens met gevoelens!!!
Dat ie er voor betaald word heeft toch totaal niks met het feit te maken dat ie is aangeslagen?

Elk mens met een greintje gevoel zal hieronder lijden! ;(

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:06

Tjonge, ik kan me voorstellen dat je even flink van slag bent als je zoveel pony's moet inslapen. Dat is niet echt het doel waar je voor gestudeerd heb.
Gelukkig is de pony's verder leed bespaard gebleven.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:14

Kwam er nooit meer iemand op die kinderboerderij ofzo? Aangezien het pas zo laat ontdekt word,
je zou toch denken dat er wel eens mensen langs komen dan...

Arme, arme dieren. :n

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:30

Joscaa schreef:
Kwam er nooit meer iemand op die kinderboerderij ofzo? Aangezien het pas zo laat ontdekt word,

Hoezo kinderboerderij?

Volgens mij was dit particulier bezit.

iza10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:24

Circel schreef:
Joscaa schreef:

Hoezo kinderboerderij?

Volgens mij was dit particulier bezit.

idd ik heb ook nergens zien staan dat he een kinderboerderij was :\ en als dat zo was dan vind ik het idd raar.

die man was niet alleen in de war maar ook niet helemaal lekker volgens mij :j ik heb medelijden me die arts en de mensen die die ponys en/of man kende

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:50

funnyhorses schreef:
Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat niemand in die tijd daar is geweest.
Als er dode dieren liggen dan ruik je dat toch ook?
Er zal toch ook een postbode of weet ik wie daar komen?Kan me haast niet voorstellen dat niemand afwist van de psychische stoornis van die man.

Geen idee van de windrichting of de begroeing daar. Plus de kou nu dus weinig stank met alles bevroren. Verder ziekte + geen water kan snel tot sterfgevallen lijden. Voor de mens wordt het op dag 2 of 3 al kritiek. Denk dat paard daar niet ver naast zit.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:53

Het blijft schandalig. :(
Tegenwoordig is iedereen ook zo op zichzelf gefocust.Al lig je weken dood in een flatje zal niemand aan de bel trekken tot het gaat stinken.
Best triest dat iedereen zich zo terug trekt van anderen. ;(
Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als je het mij vraagt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:00

bijdehandje1 schreef:

Uhm sorry hoor, maar mijn ex heeft destijds varkens en biggen moeten afmaken en daar had hij het echt niet makkelijk mee hoor...
Dus comes with the job en wordt er voor betaald, is wel waar, maar dat wil niet automatisch zeggen dat ze het er niet moeilijk mee hebben. Een dierenarts is op de eerste plaats ook een dierenvriend!

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:44

He getsie!

Ik ben benieuwd hoe ze er uiteindelijk achter zijn gekomen?
Zowel voor de eigenaar als de dierenarts vind ik het heel erg, nu kunnen we natuurlijk wel zeggen die man is gek! Misschien is hij/zij dat ook wel, maar de situatie weten we natuurlijk niet.

Hoop dat de dierenarts er zelf beetje ''overheen'' komt doormiddel van de hulp die geboden is.
Trieste bedoeling. :(

Claudia95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:15

Ik zou niet in de schoenen van die dierenarts willen staan,
afschuwelijk dat dit soort dingen gebeuren,
helaas gebeurt dit wel vaker,
in nederland zijn nu 200.000 paarden die mishandeld zijn,
het kost meer tijd en energie dan veel mensen denken..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:04

hoe kom je erbij dat er in NL 200.000 paarden zijn die mishandeld worden?
Er zijn volgens de DB 200.000 paarden die niet naar behoren gestald zijn (geneog weidegang, contact met soortgenoten e.d.) dat is geen mishandeling.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:06

Jeetje, wat erg voor die pony's zeg.
Gelukkig zijn ze uit hun lijden verlost!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:45

blij dat die pony's nu geen pijn meer hebben!
arme dierenarts, het zal je maar gebeuren 39 op 1 dag!

vind persoonlijk dat je het de eigenaar niet kunt kwalijk nemen als bekend was dat hij psychisch niet in orde was. Vind het heel erg van omwonenden, familieleden, vrienden dat niemand hem heeft gelopen!
niet even gekeken, of hulp gezocht voor de dieren. Dat is gewoon niet normaal.

JoyceeFlush

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:28

wat ongelovelijk veel en wat zielig! arme pony's dat ze zo hebben moeten lijden! Waarom hadden ze er niet eerder wat aan kunnen doen? vooral als ze wisten dat de eigenaar psygisch niet in orde was!

was een heftige zware dag voor die dierenrts zeg