Adelinde Cornelissen wint de kur op muziek van Olympia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:00

Wie heeft Adelinde nog achter de hand als 2e paard?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:03

wunschtraum op GP niveau,maar dat loopt nog niet in zo'n ontzettende vaart.
en nog wat jonge maar die lopen 'nog' ZZ-Zwaar/Lichte tour of lager.

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:06

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:58

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:58

Weet iemand de uitslag van die ene belg met zijn fries?

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:14

Ik vond dat je aan de manier van rijden van Edward goed kon zien dat hij duidelijk op weg is Sisther de jeu op dezelfde manier te trainen als Totilas. Dezelfde bewegingen komen er al in, al zal het met Sisther ongetwijfeld meer moeite kosten. Toch denk ik dat we Edward zeker niet moeten onderschatten met dit paard en ik hoop dan ook dat hij lekker zo door gaat en ons allen nog weer gaat verrassen. Adelinde deed het ook super. Mooi toch, zo'n lekker nuchtere meid. Bij Bechtoldsheimer vond ik er te veel spanning in zitten, en dan ok te hoog gewaardeerd.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:38

Kelly_Taco schreef:
HRE schreef:
Had verwacht dat Adelinde meer % zou krijgen. Alles klopte in de proef!

Ook zijn open mond de halve proef lang?

Blijkbaar ziet verder niemand dat, het schijnt gewoon gevonden te worden. Maar er waren erbij die nog erger waren, tongen van de paarden uit de mond, niet kunnen zitten, etc.
En dat heet dan "topdressuur"?????
De enige die ik netjes vond rijden was Ed; qua zit en hulpen, de rest vond ik vaak te grof in de hulpen. Vooral die man met de Fries; slechte zit, hulpen en teugelvoering!

Edit: ben toch blij dat meer mensen die open mond gezien hebben..................

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:19

Ik vond dat er heel slecht gereden werd. Hebben jullie die Amerikaanse gezien met het paard met die losse voorpluk? Goed paard maar vreselijk gereden. Laura had inderdaad nogal moeite om haar paard aan het werk te houden. Het stoort mij ook vreselijk dat Parcival zijn mond zo los heeft,vind Adelinde ook behoorlijk aan de teugels hangen. Vond Sisther echt wel heel gespannen hoor. De enige combinatie waar ik weinig op aan te merken heb was de Finse met het zwarte paard,maar dat mocht allemaal nog iets meer aan elkaar gereden worden. Ik mis toch wel een Anky haar paard met bijna onzichtbare hulpen de baan rondstuurt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:58

Ik vond het leuk om Sisther de Jeu eens in actie te zien: ik heb namelijk al zoveel over dat paard gelezen/gehoord, maar nog nooit echt gezien. Ik vond de kür al met al netjes uitgevoerd; ondanks de spanning geen overduidelijke fouten of schrikacties, zoals bij sommige andere combinaties.

Verder heb ik inderdaad wel wat tenenkrommende momenten gehad bij de rest van de deelnemers. Naast het rijtechnische, was ook de muziek bij een aantal deelnemers niet bepaald flatteus.

Silvesters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:13

mimp3 schreef:
Ik vond dat er heel slecht gereden werd. Hebben jullie die Amerikaanse gezien met het paard met die losse voorpluk? Goed paard maar vreselijk gereden. Laura had inderdaad nogal moeite om haar paard aan het werk te houden. Het stoort mij ook vreselijk dat Parcival zijn mond zo los heeft,vind Adelinde ook behoorlijk aan de teugels hangen. Vond Sisther echt wel heel gespannen hoor. De enige combinatie waar ik weinig op aan te merken heb was de Finse met het zwarte paard,maar dat mocht allemaal nog iets meer aan elkaar gereden worden. Ik mis toch wel een Anky haar paard met bijna onzichtbare hulpen de baan rondstuurt.

Als je alleen naar de fouten en minpunten kijkt dan kom je tot een opsomming die jij geeft, positief kijken naar anderen kan al een hoop schelen!!!

smeetjoew

Re: Adelinde Cornelissen wint de kur op muziek van Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:15

Jaa, fantastisch van Adelinde! Ze was ook veruit de beste. Wat mij betreft had er een groter gat tussen Adelinde en Laura mogen zitten.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:45

Adelinde had een verdiende eerste plek, ook ondanks zijn open mond...
Ik had ook de indruk dat ik naar een B-kader zat te kijken, zag veel onbevestigde paarden voorbij komen en ook veel basisfouten en gewoon slecht rijdende ruiters.
De enige die mij positief opgevallen zijn, zijn Mikaela Lindh, Fanny Verliefden en ook de laatste amazone.
Negatief vooral Laura met haar rechter plukhandje! Een grote ergernis!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:01

Een fout is zo gemaakt en dat is inderdaad niet erg,daar kan ook een hoop goeds tegenover staan.Maar ik vond bijv. de Amerikaanse echt gewoon een hoop basisfouten hebben in met name stelling en buiging nou dat vind ik niet kunnen in de grand prix. Het is geen L proef waar we tegenaan kijken. En Laura moest enorm werken datr wil niet zeggen dat ik de rit slecht vind,maar ik vind 80%wel veel hoor Adelinde rijd ook niet verkeerd een hoop power in haar proef maar het stoort me wel dat Parcival met zijn mond los loopt en Adelinde het beeld geeft dat ze met al haar gewicht eraanhangt om hem bij zich te houden. En tuurlijk het is niet altijd foutloos maar dit zijn wel dingen die in de gehele proef aanwezig zijn.En dat mag in de punten wel wat meer eruit komen.
Silvesters schreef:
mimp3 schreef:

Als je alleen naar de fouten en minpunten kijkt dan kom je tot een opsomming die jij geeft, positief kijken naar anderen kan al een hoop schelen!!!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:45

Ik ben opzoek naar de naam (en een foto) van het op een na laatste paard.

Winnie/winny amaro ofzo?

Heeft iemand enig idee?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:05

We hebben echt in een deuk gelegen bij de eerste 6 ruiters.
Daarna werd het steeds beter. Gelukkig.
Adelinde reed ook de beste kür. Parcival is nog steeds een erg moeilijk paard. En zij is maar heel klein:-).
En dan de wat geopende mond van haar paard. Sommige paarden doen dat gewoon. Maar om daar nu over te vallen. Dan wordt er niet echt op de rest gelet.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:09

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:01

Johanna59 schreef:
Adelinde reed ook de beste kür. Parcival is nog steeds een erg moeilijk paard. En zij is maar heel klein:-).
En dan de wat geopende mond van haar paard. Sommige paarden doen dat gewoon. Maar om daar nu over te vallen. Dan wordt er niet echt op de rest gelet.

:?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:01

ik zie dat wat gespannen is die parzival, dan is 83 % misschien nog wat te hoog :)

maar die piaffe op het eind was echt super gedurfd +:)+ dat heeft Totilas nog niet laten zien op wedstrijd :P

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:07

Eeum...
Ik wil alleen even zeggen dat je de resultaten van een springproef hebt neergezet...

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:57

Kelly_Taco schreef:
Johanna59 schreef:

:?

Juist. Wie valt daar nu over.
Dat valt onder de categorie uitspraken van Bokkers, die het denken te weten: handen laag, hakken meer uitdrukken, je zit te veel voorover, je bent wel heel streng met je handen etc.