Tientallen paarden gered bij grote brand in Koudum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:11

Jeetje wat een hel, inderdaad verbazingwekkend dat er nog zoveel levende dieren uitgekomen zijn.
Wat verschrikkelijk om mee te maken.

Elianna_

Re: Tientallen paarden gered bij grote brand in Koudum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:16

Pfoeh, ik ken die mensen ook wel goed. Wat vreselijk naar zeg, wat moeten die beesten ook bang zijn geweest.
Wel enorm fijn dat ze nog een groot deel van de dieren hebben weten te redden!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:22

Dit is flink bij ons! :oo

Arme ArmePaardjes en koeien! ;(

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:22

jeutje, gatverdamme :S echt een ware nachtmerrie. Wat een vuurzee ;( echt heel triest voor die beesten. Grote kans dat ze een traumatische ervaring eraan over houden als ze in de toekomst bijv. weer rook ruiken o.i.d.
complimenten voor de brandweer! En sterkte voor alle betrokkenen ;)

er zijn wel veel branden op boerderijen tegenwoordig hoor. Ik zag op die site dat er gisteren ook een boerderij opgegaan was in een vuurzee.
Hier in de buurt, binnen een straal van 25 km zijn van de week ook 3 boerderijen in brand opgegaan, echt bizar gewoon!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:31

Echt een verschrikkelijke brand .. en zoek voor de overlevende beesten nu nog maar eens onderdak ..
En niet te bedenken dat ze bijna de helft van de dieren waaronder voornamelijk paarden verloren zijn .. ;(

Echt onwijs veel sterkte voor betrokkenen en eigenaren want dit is echt verschrikkelijk .. :(:) |(

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:34

Net werden wij ook al gebeld of we niet nog een paar stallen over hadden en hebben dus ook een paar stallen ter beschikking gesteld :j.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:40

Onvoorstelbaar dat er nog zoveel paarden levend uit die schuur komen op dat filmpje!
Hulde aan de brandweer.

Triest natuurlijk dat er zoveel dieren het leven hebben gelaten.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:53

''Heftig'' En voor die beesten ook zielig!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:03

Wij kennen de eigenaren ook, ben erg benieuwd naar de oorzaak.
En ontzettend fijn dat er nog zoveel dieren konden worden gered !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:06

Heb net even op de kaart gekeken, is hier 1,5 uur vandaan, anders kon ik ook nog wel 2 boxen aanbieden. Maar mocht het nodig zijn....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:09

Wat een hel moet dat geweest zijn voor die beesten zeg, maar hulde aan de mensen die daar hun best gedaan hebben! Super! :) Hopen dat de nog levende dieren niet teveel schade hier aan overhouden. :(:)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:30

getver je zou daar maar staan als beest, en die arme koeien levend verbrand.
wat een nachtmerrie:(

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:37

marle schreef:
Net werden wij ook al gebeld of we niet nog een paar stallen over hadden en hebben dus ook een paar stallen ter beschikking gesteld :j.

Mooi dat dat kon, als ik een plekje voor ze had hadden ze daar zeker gebruik van mogen maken !
De beestjes zouden het zo buiten ook niet redden denk ik .. Helemaal natgespoten door de brandweer
en met dit koude weer .. :(:)

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:41

En op hun eigen manege staat het natuurlijk ook enorm vol!
Maare, paarden vinden wel een box, denk ik. Maar de koeien? Waar laat je zo snel bijna 100 koeien?

Overigens hoorde ik net op het nieuws dat er geen paarden dood zijn, maar wel 10 koeien.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:49

Shanedow schreef:
Echt een verschrikkelijke brand .. en zoek voor de overlevende beesten nu nog maar eens onderdak ..
En niet te bedenken dat ze bijna de helft van de dieren waaronder voornamelijk paarden verloren zijn .. ;(

Echt onwijs veel sterkte voor betrokkenen en eigenaren want dit is echt verschrikkelijk .. :(:) |(

dat klopt niet, er zijn tot nu toe tien koeien dood, maar geen paarden.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:59

He gatverdarrie, lees het net, schrok er best wel van. Vreselijk voor de dieren die het niet overleefd hebben, maar vind het ook superknap dat ze zoveel nog hebben weten te redden.
Ik ken de eigenaren trouwens ook wel, heb wekelijks les in hun manege.

Worldgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:19

Vreselijk hé, we werden vannochtend gebeld! Er stonden 80 jonge paarden van mijn baas in de opfok daar.
Ze stonden er net 2 maanden. Gelukkig zijn ze allemaal optijd gered, helaas zijn er inderdaad wel een tiental koeien dood gegaan.
De paarden zijn allemaal op een weiland gegooit en maken het voor zover ik weet goed. De hengsten worden alvast morgen opgehaald en hier naartoe gebracht. De rest moet zo snel mogelijk een oplossing voor worden gezocht, maar dat komt wel goed.
Laatst bijgewerkt door Worldgirl op 10-12-10 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:20

Wow petje af voor de brandweermensen! Ze zetten toch maar iedere keer weer hun leven op de lijn!
Maar jeetje wat een verschrikkelijk bericht weer! Wat een nachtmerrie, ik moet er niet aan denken, brrrrrrr.
Ligt het nu aan mij of komen stalbranden tegenwoordig wel heel veel voor?
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:26

Shanedow schreef:
De beestjes zouden het zo buiten ook niet redden denk ik .. Helemaal natgespoten door de brandweer
en met dit koude weer .. :(:)

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het tweede filmpje zag. Drijfnat werden ze de wei op gestuurd. De damp kwam er vanaf.
Pas daarna zag ik het eerste filmpje van eerder op die ochtend. Verschrikkelijk. Onvoorstelbaar dat die beestjes daar nog levend uit zijn gekomen. De brandweermannen hebben echt goed werk geleverd door die paardjes nat en in leven te houden in dat inferno.
Ik hoop dat ze niet teveel rook binnen hebben gekregen en verder niks meer oplopen.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:53

Ik hoorde het vanochtend vroeg en toen wist mijn vader nog niet welke boerderij het precies was. Toen kwam de veearts hier en die kwam er net vandaan. Die moest de dieren 'keuren' welke nog in leven konden blijven.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:56

en moeten er nog paarden worden afgemaakt Janna?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:07

Vreselijk zeg! Mijn jaarling en twee jarige staan er in de buurt. (Bij Geertsma in de opfok)

Heel veel sterkte voor de betrokkene!

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:09

ruiter1992 schreef:
en moeten er nog paarden worden afgemaakt Janna?

Daar kan ik wel antwoord opgeven. Zover ze konden zien vandaag, zijn de paarden er redelijk vanaf gekomen. Geen enkel paard is vandaag afgemaakt.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:37

Ik heb net de filmpjes en de foto's bekeken..........ik vind het echt ongelofelijk dat er zoveel dieren levend uit zijn gekomen. Wat een vlammen, dan zou je denken dat niets het overleeft heeft als je dat ziet. En dan die paarden die er, nadat het vuur gedooft is, zo uitkomen. Echt hulde aan de brandweermannen en alle andere mensen die geholpen hebben!!! Moest wel even een traan weghalen. Je moet er niet aan denken wat die paarden en koeien doorstaan hebben......

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:59

Heb de kriebels over mijn hele lichaam staan, wat een enorme brand en wat enorm heftig voor die dieren zeg. Jeetje.
Arme koe koe's en ik hoop echt dat er verder geen dieren sterven door dit ongeluk.