Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:56

Western deed ze al jaren naast dressuur en ze heeft niets gewisseld, was zoals deze tekst zegt, op voorhand afgesproken dat het paard terug zou gaan en nu hebben ze besloten hem te kopen. Ik vermoed dat dat dier wel iets meer kost dan ons gemiddelde HTK-paard en dus zal er in huize van Grunsven effe over gesproken moeten zijn voor ze de beslissing maakte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:56

Ik zeg gelukkig ook nergens dat ze slecht is voor dr paarden.
Zij is een van de personen die de paarden vaak tot de dood houdt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:57

Als er iemand niet wisselt is het Anky wel. Volgens mij staat Bonfire nog steeds in de 'achtertuin' en mocht Prisco ook blijven tot ' ie dood ging. En ineens van dressuur naar western valt natuurlijk ook wel mee. Ze heeft een leven dressuur achter de rug, deed al jaren een beetje western erbij. En verschuift nu langzaam haar aandacht.

Als je ergens kritisch op wil zijn, moeten je argumenten wel kloppen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:57

Reiningpaard Whizashiningwalla BB blijft niet bij Anky van Grunsven. In een interview in het magazine NuSport.nl vertelt Van Grunsven dat 'Whizje' binnenkort terugkeert naar zijn eigenaresse Cira Baeck. “Whizashiningwalla is voor een mij een goede leermeester geweest, maar de kenners zeggen dat hij niet genoeg kwaliteiten heeft om ermee door te gaan. Daarom overweeg ik nu zelf een reiningpaard te kopen”, aldus Anky van Grunsven.

Lezen people, er was door ànderen tegen haar verteld dat Whiz niet goed genoeg zou zijn en dat hij daarom beter terug zou kunnen en ze voor een ander zou kunnen gaan kijken.
Blijkbaar is er wel een klik tussen hen en vind zij hem wel goed genoeg ;)
Leuk hoor :)

Onali

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:58

Ahsley zelfde advies voor jou, ik had dat stukje ook al geplaatst ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:59

pluisje88 schreef:
Het is een bedrijf. en in een bedrijf gaat het om geld. Een paard kopen voor veel geld omdat je eraan gehecht bent gaat in een bedrijf niet op. in zon bedrijf is een paard een investering. Geen knuffelbeest

GewoonNoor schreef:
Volgens mij staat Bonfire ook nog op stal en haar vorige paard is bij haar dood gegaan. Kan het niet zo zijn dat ze echt aan het paard is gehecht geraakt. Is dat zo vreemd.

maar die had ze al. Dan vind ik het een ander verhaal. Maar je gaat geen paard kopen als je weet dat het niet kan waarmaken wat jij van het paard verlangt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:59

wat maakt het uit!.. leuk toch!...goh, niemand weet wat er allemaal tussen die muren daar wordt besproken....whisje blijft gewoon lekker, waarschijnlijk omdat reining haar hobby is??....en die kost nu eenmaal toch genoeg geld en what te fiets...maakt het uit!...anky heeft dan toch een hart, is gek op het beestje..de kids ook..laat lekker staan het paard!..groot gelijk heeft ze!..persoonlijk vind ik ze harstikke leuk bij elkaar!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:01

Interessante stelling komt hier voorbij: kun je van je paarden houden als ze je brood op de plank zijn???
Ik denk van wel. Daarom vind ik het gewoon leuk voor Anky.
En sinds wanneer zijn intervieuws en bladen 100% betrouwbaar??
De waarheid ligt wellicht gewoon in het midden.

Ik vind het leuk, dat wie dan ook een paard kan kopen waar hij/ zij een band mee heeft gekregen.

En wat ze er mee doet moet ze zelf weten, voor mijn part leest ze hem elke dag topics voor van bokt en stapt ze er nooit meer op.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:02

pluisje88 schreef:
pluisje88 schreef:
Het is een bedrijf. en in een bedrijf gaat het om geld. Een paard kopen voor veel geld omdat je eraan gehecht bent gaat in een bedrijf niet op. in zon bedrijf is een paard een investering. Geen knuffelbeest

GewoonNoor schreef:
Volgens mij staat Bonfire ook nog op stal en haar vorige paard is bij haar dood gegaan. Kan het niet zo zijn dat ze echt aan het paard is gehecht geraakt. Is dat zo vreemd.

maar die had ze al. Dan vind ik het een ander verhaal. Maar je gaat geen paard kopen als je weet dat het niet kan waarmaken wat jij van het paard verlangt

misschien vind zij het meer als genoeg en vind zij wel dat whizje genoeg capaciteiten heeft?...wie weet en anky heeft echt wel genoeg geld om een paard voor haar hobby te kopen hoor...wees niet bang, die heeft alles prima voor elkaar....en waar er zoveel monden eten, kan er echt nog wel eentje bij!....niet alles draait om geld(dat trekken ze wel uit hun lesklanten! :D )

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:04

pluisje88 schreef:
pluisje88 schreef:

GewoonNoor schreef:

Ze heeft toch ook nog een shetlander iets? Jolly Jumper, Daarmee gaat ze ook niet 1.60 springen. Gewoon voor de gezelligheid, voor de kinderen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:07

GewoonNoor schreef:
Ze heeft toch ook nog een shetlander iets? Jolly Jumper, Daarmee gaat ze ook niet 1.60 springen. Gewoon voor de gezelligheid, voor de kinderen.

Een shetlander neem je er inderdaad gewoon voor de gezelligheid bij, maar een paard als Whiz dus niet :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:09

Winddancer schreef:
GewoonNoor schreef:

Een shetlander neem je er inderdaad gewoon voor de gezelligheid bij, maar een paard als Whiz dus niet :D

En daar stoot je de shetfans weer mee tegen het verkeerde been :x
Ook met een shet kan je fanatiek zijn hoor.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:10

raket schreef:
En wat ze er mee doet moet ze zelf weten, voor mijn part leest ze hem elke dag topics voor van bokt en stapt ze er nooit meer op.

_/-\o_ _O- _O- _O-

pluisje88

Winddancer schreef:
GewoonNoor schreef:

Deze heb je inderdaad dus niet voor het budget grasmaaier of recreatiepaard :P

NiNM

tita schreef:
Waarschijnlijk tot de conclusie gekomen dat het niet aan het paard lag :D

Idd :Y)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:13

Precies, anderen vonden dat hij niet zo geschikt was. Anky heeft echter schik met dat paard en denkt er mss anders over (vwb die geschiktheid). Super toch dat het paard mag blijven. Mss gaat ze toch met hem door, mss nog een ander reining paard erbij, wie weet?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:13

wat 'n stelletje zuurpruimen hierboven zeg :)

Ik vind 't super dat ze hem gekocht heeft, al dan niet voor de kids, dat boeit toch niet? Geloof dat er paarden zijn die een slechter leven tegemoet gaan dan deze

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:18

Western zit niet op een ankie-gehalte te wachten. ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:19

Jolliegirl schreef:
Jij mag het niet gepast vinden, prima jouw mening.

Ik vind dat anky niet helemaal weet wat ze wilt. maar daar heeft iedereen wel eens last van geloof ik.

Dan weer wel, dan weer niet, toch maar western, dressuur, nee toch western, wel dit paard, niet dit paard, toch maar kopen.

tsja ;)

MOET ze kiezen dan? :o?

Ik vind het leuk voor haar en wens haar veel succes.

En inderdaad, al zet ze heel d'r tuin vol met pony's, who cares, is toch haar geld. Wat een kift hier zeg :r

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:20

Ach wat een l*llige reacties hier weer zeg, kunnen jullie nu niet gewoon blij voor haar en het paard zijn?
Gefeliciteerd Anky, mocht je deze onzin doorlezen (wat ik me niet voor kan stellen), veel plezier met hem! ;)

@Beaversrun: Misschien dat ze daarom wel aan western doet; even niet die druk op je schouders die je bij de dressuur wel voelt en gewoon lekker gemoedelijk en inderdaad serieus met je sport bezig zijn zonder dat mensen torenhoge verwachtingen van je hebben...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:21

Winddancer schreef:
GewoonNoor schreef:

Waarom dan niet??
Anky heeft volgend mij meerdere keren verklaard een behoorlijke klik met dat paard te hebben :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:23

GewoonNoor schreef:
pluisje88 schreef:

Tuurlijk maar Anky is ook een mens met een liefde voor paarden, en ze hebben genoeg geld. Dus ik zou hetzelfde gedaan hebben als ik ook gehecht was aan dat paard.

Precies, ze hecht wel degelijk aan haar paarden!!!!
Alles wat haar dierbaar is/was blijft daar tot op hoge leeftijd tot het einde,
Prisco Y;( , Bonfire, Salinero en die had ze vaak voor heel veel geld kunnen verkopen, no way dat ze die weg doet ;)
Dus bij haar is het absoluut niet om het geld te doen.... ik hoop dat ze nog lang plezier heeft van haar wiz :j

Wat een nare reacties zie ik hier voorbij komen :r

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:28

Zou het niet gewoon zijn "you don't know what you have got untill it is gone"?
En zou het niet gewoon zijn dat als je alles hebt gewonnen wat er te winnen is dat er toch ietsje pietsje van dat idee van altijd goud vanaf gaat? Dat ze misschien eindelijk weer toe komt aan 'gewoon' genieten van je paard?
Heb bij haar altijd het gevoel gehad dat ze dat met Bonfire nog wel had maar later dus veel minder....dat het met Salinero veel meer een technisch 100% goed was maar qua gevoel dus niet.

Ik hoop dat ze vooral plezier heeft met Whiz vind het heel dapper van haar dat ze gewoon heeft gedaan wat ze zelf misschien al heel lang wilde maar wat haar door 'anderen' werd afgeraden (en denken jullie ook niet dat die 'anderen' misschien zo iets hadden van als ze doorgaat met Whiz hebben wij straks geen schijn van kans meer....of zit het Western wereldje zo niet in elkaar (ken het niet hoor, geen idee))
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-12-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:28

Jeetje wat een gezeik allemaal weer, waarom kan ze niet gewoon succes gewenst worden?
Is toch haar geld, haar keuze? Beest krijgt het absoluut niet slecht!
Wat maakt het uit of ze dressuur of western rijd? Of dat paard evt voor de kinderen is, paard is nu van haar dus mag ze zelf beslissen. Al gaat ze straks GP met 'm rijden, who cares??? Als zij dat wil dat moet ze dat toch niet laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:32

pluisje88 schreef:
GewoonNoor schreef:
Ze schrijft toch duidelijk dat ze veel gehecht is aan het paard? Dus dat zal wel de rede zijn.
Waarschijnlijk koopt ze een ander paard erbij :)

Nee maar! Zou Anky dan toch ook gewoon een mens kunnen zijn? Iemand die gehecht kan raken aan een paard? Het is bijna niet geloven maar het zou best een optie kunnen zijn.

Kom op zeg, laat haar kopen wat ze wil, waarom moet bokt daar nu weer een mening over hebben?