Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:21

_San87_ schreef:
kissmeB schreef:
heel duidelijk stuk en ook volkomen met hp eens!

jeetje die kramer en tuiterd enz waren die nou zo goed vergeleken met alle prestaties van Edward dit jaar?Kramer was volgens mij meer 2009 dat zijn jaar was.
En over die wesley maar niet te spreken...
Een keer beetje vernieuwing mag ook wel,zeker als edje alles gewonnnen heeft!

Wesley heeft een gigantische prestatie neergezet. Dus dit vind ik niet terecht van je.

Ja maar dat heeft niet echt in zijn uppie gedaan he ;).
Het is echt niet zo dat we enkel en alleen door Sneijder de halve finale gehaald hebben en ook inter heeft alle successen niet alleen aan hem te danken.

Als team prima maar individueel nee niet echt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:26

easygoing schreef:
_San87_ schreef:

Wesley heeft een gigantische prestatie neergezet. Dus dit vind ik niet terecht van je.

Het is echt niet zo dat we enkel en alleen door Sneijder de halve finale gehaald hebben en ook inter heeft alle successen niet alleen aan hem te danken.

Je kan een buitenlands team niet voor een Nederlandse sport prijs nomineren. En ik zou ook niet durven ontkennen dat Wesley een flinke vinger in de pap heeft gehad bij Inter. Dat mag imo best beloond worden, wat hij heeft gepresteerd en nog steeds presteert op topniveau, is subliem +:)+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:29

_San87_ schreef:
easygoing schreef:

Je kan een buitenlands team niet voor een Nederlandse sport prijs nomineren. En ik zou ook niet durven ontkennen dat Wesley een flinke vinger in de pap heeft gehad bij Inter. Dat mag imo best beloond worden, wat hij heeft gepresteerd en nog steeds presteert op topniveau, is subliem +:)+

Nee idd een buitenlands team niet maar dan zouden zijn prestatie in een buitenlands team eigenlijk ook niet mee mogen wegen ;).
Hij presteert geweldig maar nogmaals dat doet hij niet in zijn eentje er lopen er nog 10 op het veld die net zo belangrijk zijn in het team als hij.
Vandaar dat ik zijn individuele nominatie niet oke vind. Nogmaals team nominatie is prima maar individueel heeft hij niets gepresteerd.
Althans ik heb hem niet in zijn eentje een voetbal wedstrijd zien spelen in de competitie of op het WK.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:30

kissmeB schreef:

jeetje die kramer en tuiterd enz waren die nou zo goed vergeleken met alle prestaties van Edward dit jaar?Kramer was volgens mij meer 2009 dat zijn jaar was.

Joh, als er eentje gepiekt heeft in 2010 is het toch ook Kramer. (Maar omdat hij de titel al een keer heeft gewonnen en Edward gewoon een stempel verdient op het werk dat hij heeft neergezet met Totilas mag hij hem winnen.)

Easygoing, bedoel je Kramer? :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:32

dejavu schreef:
kissmeB schreef:

Joh, als er eentje gepiekt heeft in 2010 is het toch ook Kramer. (Maar omdat hij de titel al een keer heeft gewonnen en Edward gewoon een stempel verdient op het werk dat hij heeft neergezet met Totilas mag hij hem winnen.)

Easygoing, bedoel je Kramer? :+

Ja zat dat me later ook te bedenken hahahaaaa.
BlonT blonT blonT ;).

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:35

Ik zou ook naar Londen gaan. Belachelijk dat Edward niet is genomineerd. Maar wees eerlijk, het is altijd voetbal op de TV en wat zien we nu aan paardesport!!! Toen Kentucky was, heb ik via de computer op een Duitse site nog dressuur gezien, maar op de TV maar bar weinig. Stond er om 17.00 uur Sport met o.a. wielrennen en paardensport. Zag je een flits van de Nederlandse dressuurteam en bijna de hele wielerronde werd uitgezonden. Vind het altijd weer jammer voor de paardensport dat er zo weinig aandacht naar uitgaat. Voor mij is Edward Gal de sportman van 2010. Hij heeft toch zeker meer gepresteerd als die Wesley. Als het om de nummer 1 van de roddelbladen ging zou Sneijder met vrouw het winnen, maar op sportgebied heeft Gal toch wel wat meer gedaan.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:40

willie57 schreef:
Ik zou ook naar Londen gaan. Belachelijk dat Edward niet is genomineerd. Maar wees eerlijk, het is altijd voetbal op de TV en wat zien we nu aan paardesport!!! Toen Kentucky was, heb ik via de computer op een Duitse site nog dressuur gezien, maar op de TV maar bar weinig. Stond er om 17.00 uur Sport met o.a. wielrennen en paardensport. Zag je een flits van de Nederlandse dressuurteam en bijna de hele wielerronde werd uitgezonden. Vind het altijd weer jammer voor de paardensport dat er zo weinig aandacht naar uitgaat.

Bij studio sport zie je vaak een compilatie van de winnende proeven en een paar keer zie je wat Hollanders afgroeten. Dat was dan het WK waar we 4 jaar op zitten te wachten. Eppo's. }:0 Op deze manier krijg je nooit het aanzien wat bij een goede dressuurruiter als Edward Gal hoort. Niet dat die jongen perse op aanzien zit te wachten, maar wat meer erkenning voor je sportprestaties mag heus wel. :)

Easygoing :')

Janine1990

Re: Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:12

Wel grappig, toen Anky vorig jaar aankondigde dat ze niet naar het gala toe zou gaan... Kon ze niet tegen haar verlies...

Hopelijk valt het nu meer mensen op dat het gala nergens op is gebaseerd...

Ik ben geen fan van Edward, maar ik vind zeker dat iemand met dergelijke prestaties genomineerd moet worden... Maarja, waarschijnlijk weet de NOS zelf amper wat er dit jaar is gebeurd in Kentucky...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:16

Stuur allemaal een mailtje naar NOC NSF.
Heb ik ook gedaan. Ik snap niet waarom Wesley Sneijder als individueel sportman van het jaar wordt genomineerd en Edward niet. Sneijer was een teamlid geen individueel sporter.
Ik vind het schandalig dat alleen commercieel interessante sporten genomineerd worden, logisch dat sommige sporters boycotten. Heb dat ik een keurige mail geschreven en ik zal de enige wel niet zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:19

Mindim schreef:
Stuur allemaal een mailtje naar NOC NSF.
Heb ik ook gedaan. Ik snap niet waarom Wesley Sneijder als individueel sportman van het jaar wordt genomineerd en Edward niet. Sneijer was een teamlid geen individueel sporter.
Ik vind het schandalig dat alleen commercieel interessante sporten genomineerd worden, logisch dat sommige sporters boycotten. Heb dat ik een keurige mail geschreven en ik zal de enige wel niet zijn.

Ik ben dus echt zo verdomd slecht in het opstellen van dergelijke brieven.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:25

ik vond het al raar tijdens de bekendmaking dat wel de dressuurploeg genomineerd was en niet edward individueel. zeker nu ze er max 5 mogen nomineren. meestal komen er wel veel sporten aanbod.
een voetballer heeft overigs nog nooit de prijs gewonnen en alleen van basten en cruijf en nog een zijn voor hem genomineerd dus op zich ontspringen ze mooi de de dans (voor mij hoeven ze er ook zeker niet bij te zitten ze verdienen genoeg geld en status en snap ook niet waarom dat onder noc nsf valt) al heeft wesley meer gedaan dit jaar dan alleen goed presteren op het wk, maarja ook bij de wereldvoetballer van jaar was die niet genomineerd.
overigs worden er wel eens vaker teamspelers indivudueel genomineerd, teun de nooijer heeft er volgens mij ook ooit tussen gezeten.
en ja als je goud op de winterspelen haalt ben je eigenlijk automatisch verzekerd van een nominatie in mijn ogen zo gaat het immers al vele jaren. het is knap wat tuitert daar gedaan heeft, sven ook wel al heeft hij niet alles waar gemaakt.
met veel grote toernooien (WK's OS's) in het jaar is het lastig om er 3 te kiezen zonder iemand af te vallen, als je er meer mag kiezen doe dat dan (kost niks) en anders moet je echt selectief kijken heeft die persoon echt wel iets bijzonders gedaan. en 1 van deze 3 heeft in ieder geval minder gewonnen dan edward. dus heeft de jury niet eerlijk gedaan naar mij inziens.

boycoten ja aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. ga daar is eens met een grote hippische delegratie zitten en laat je zien. dat jullie ook belangrijk zijn. kweek draagvlak onder je mede collega sporters.

ben eigenlijk wel benieuwd wie de vakjury is?
nu mogen de sporters toch zelf stemmen of is het aan het volk?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:31

Bv Wesley heeft idd een hoop gepresteerd maar wereldkampioen is hij niet geworden, Edward daar tegenover is in enkele dagen 3 keer wereldkampioen geworden en dat nog eens naast alle resultaten die hij behaald heeft het afgelopen jaar.

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:34

Kunnen wij Edward geen 'eigen' award geven?
Met de mededeling dat wij hem wel zien als sporter van het jaar!?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:36

Dat het belachelijk is dat Edward niet genomineerd is (dat staat buiten kijf), wil nog niet zeggen dat we het andere genomineerden moeten misgunnen... Ik denk dat Wesley het ook raar vindt dat Edward niet genomineerd is.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:42

Lante schreef:
Dat het belachelijk is dat Edward niet genomineerd is (dat staat buiten kijf), wil nog niet zeggen dat we het andere genomineerden moeten misgunnen... Ik denk dat Wesley het ook raar vindt dat Edward niet genomineerd is.

Nee nee ik misgun het hem niet alleen vind ik oprecht dat een teamsporter nooit kan wedijveren met een individuele sporter. En om het nu bij Wesley te houden vind ik zijn persoonlijke prestatie wel degelijk in het niet vallen bij die van Edward.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:47

Ten eerste vind ik het ook een hele vreemde zaak dat Edward niet individueel is genomineerd.
Maarrrr....en nu zal ik heel bokt wel over me heen krijgen....Hij is WEL genomineerd met het team.
Dat hij niet naar het gala gaat en daarmee zijn team "in de steek" laat, vind ik niet getuigen van sportiviteit.
En dat maakt dan weer dat ik het daardoor misschien wel terecht ben gaan vinden dathij individueel niet is genomineerd. Als het alleen draait om ego-tripperij....dan ben je geen sportman in mijn ogen.
Maar goed...de hele paardenwereld is individualistisch ingesteld....
Ik vind dat hij zich aardig laat kennen op deze manier. Erg jammer....

Nou...kom maar, kom maar, kom maar....shoot me down bokt! :+

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:54

ik vind het ook not done als je niet gaat als je genomineerd bent. ook als team hoor je daar te staan. zo beledig je de organisatie en zal die ook nooit in je voordeel gaan werken.
oke is er ook een super belangrijke wedstrijd (wk, ek kwalificatie etc) oke dat kan voor gaan, maar over het algemeen zijn die niet in december (tenzij je skied/snowboard/schaats).
als je hem wint kan je mooi navraag doen waarom je niet als indivueel daar niet bent op genomen en wat je wel moet presteren. vang je toch 2 vliegen :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:54

Dit snap ik toch ook niet. Hoewel Anky na haar zoveelste gouden plak vorig jaar of na HOng KOng ook niet genomineerd of heb ik dat fout?

Tot mijn stomme verbazing is in België Lejeune wel genomineerd voor sportman van het jaar. Dit mag wel een primeur genoemd worden. Zal wel een mirakel moeten gebeuren moest hij echt winnen. (zal wel weer een Sven Nys of Philippe Gilbert worden).

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:58

Heel raar dat edward niet is genomineerd, kan me nog herinneren dan anky vorig jaar ook niet is gegaan? dat was ook omdat de paardensport als minderwaardig wordt gezien en van het spingteam de slechtste beelden werden vertoond van een wedstrijd met lege tribunes terwijl er ook wedstrijden zijn geweest (in aken geloof ik) waar de tribunes bomvol zaten.
erg onsportief :(

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:03

Een beetje triest dat ze zo'n ruiter niet de kans gunnen om sportman te zijn..

Vind dat paardrijden op tv aan de kant geschoven word. Hoe vaak wint NL nu met voetballen eens goud? of de 1e plaats.. Nou niet vaak, Nederland wint best vaak en dat word vrijwel weinig tot nooit uitgezonden.

Sorry, maar hoe vaak is nederland Olympisch Kampioen geworden? Ik meen toch dat dat met paardrijden het meest is. (correct me if i'm wrong) en dan laten ze zo'n sport gewoon vallen?

Nee triest zooitje hoor bij de NOS..

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:04

tja ik volg het al een paar jaar niet meer omdat de uitslag erg voorspelbaar is en het weinig meer te maken heeft met de sportprestaties!
ik denk dat de winnaars dit jaar zijn:

- wesley sneijder
- nicolien sauerbreij
- voetbalploeg
- esther vergeer
- bert van marwijk

:Z

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:05

petraaken schreef:
Dit snap ik toch ook niet. Hoewel Anky na haar zoveelste gouden plak vorig jaar of na HOng KOng ook niet genomineerd of heb ik dat fout?

Tot mijn stomme verbazing is in België Lejeune wel genomineerd voor sportman van het jaar. Dit mag wel een primeur genoemd worden. Zal wel een mirakel moeten gebeuren moest hij echt winnen. (zal wel weer een Sven Nys of Philippe Gilbert worden).

En Marianne Timmer, heeft Anky ook over geschreven... Die had toen 2 gouden plakken... NIET genomineerd...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:07

Volgens mij heeft Anky daar ook wel eens een korte reactie op gegeven (vorig jaar als ik me niet vergis) dat ze het onbegrijpelijk vond dat ze toen niet genomineerd was en nu weer hetzelfde met Edward.. Ik vind het ook zeker onterecht! Wat moet er dan nog wel gebeuren voor een nominatie... Anky heeft toch ook 3x de OS gewonnen en nooit genomineerd..

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:26

wie weet het e-mail adres van het NOC NSF

Toch de onvrede laten horen over de nominaties.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:30