Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jola schreef:nitouche schreef:Volgens mij gaat dit over gestolen waar van een ruitersportwinkel. En mijn vermoeden is dat het afkomstig is van de ruitershop in harmelen, daar is een week of 2/3 geleden behoorlijk wat kleding en dekens gestolen.
Ik kreeg een email ( sta in hun bestand) met dat ze een beloning uitgaven als dat lijdt tot de dieven
Gaat dit over zoveel zadels? Er wordt gezegd dat de buit ca. € 200.000,-was. Reken op 1500,- à 2000,- per zadel, dan hebben er dus 100 tot 150 zadels in die bus gezeten....
Jet schreef:Ooit is er een tijd geweest de je je postcode in je zadel kon laten stansen. De politie had van die acties, maar volgens mij deden ze het bij Ooteman bv. ook.
Niet dat dat in een centraal systeem verwerkt werd, maar dan is het wel duidelijker van welk adres dat zadel afkomt.
Ook heb ik wel eens gehoord van het onzichtbaar chippen van zadels, maar als het helemaal onzichtbaar is, weten ze als ze gevonden worden ook niet dat ze gechipt ( kunnen) zijn.
Varekaj schreef:Daarom gaat mijn belangrijkste spul altijd weer mee naar huis. Hoofdstel niet, maar da's geen duur en ik vind het minder erg om dat nieuw te moeten kopen na diefstal dan een zadel van €2000...
Wat ik me wel afvraag: er zit een hele hoop gestolen spul in die wagen. Maar hoe gaan ze nu uitmaken wat van wie is? Vergelijken met de mensen die klacht ingediend hadden? Anders kunnen er wel veel komen aankloppen "mijn spul is gestolen". Op een zadel stat vaak geen naam, en er zijn veel mensen die een Kieffer, Stubben of Wintec hebben, om maar wat te zeggen. En als je aangifte deed en je beschreef het als "bruin, 18 inch, gebruikssporen" zal er ook wel meer dan 1 aan voldoen...