Twee paarden omgekomen bij brand Kaatsheuvel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

myhorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:43

zielig echt kei zielig arme paardjes |(

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:03

Dit is het ergste wat je als paardenliefhebber kan overkomen. Verschrikkelijk! Heel veel sterkte voor de eigenaar.

annetmulder

Re: Twee paarden omgekomen bij brand Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:22

Afschuwelijk, hier zijn geen woorden voor.........
Sterkte voor de eigenaren

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 13:49

Omdat openingspost ge-update was bij modje, kan ik m niet meer aanvullen.

Dit is het laatste nieuws:
Citaat:
Kaatsheuvel - Rondom het huis van de familie Achterberg aan de Lage Zandschel in Kaatsheuvel hangt nog steeds een sfeer van paniek. Donderdagavond ging hun paardenschuur door kortsluiting in vlammen op. Eén Fries paard, (Paco) overleed ter plekke, een tweede (Zeros) gistermiddag in een dierenkliniek.

Met trillende stem vertelt dochter Daniëlle (20) dat ze onder de douche stond en een piep hoorde van de alarminstallatie. „Ik ben uit de douche gestapt om even te kijken en zag de vlammen uit de paardenschuur slaan”.

Amper gekleed rende ze in paniek naar buiten en probeerde ze in het donker op de tast bij twee paarden te komen die in de binnenstal stonden. „Ik heb net zo lang gegild tot de paarden zelf naar buiten liepen. Intussen wisten de vijf paarden die in het achterste ruimte stonden op eigen kracht te ontsnappen. „Zeros, liep brandend de straat op”.

De ouders, Dirk en Jannie die op bezoek waren bij de eigenaar van Zeros hebben van de eerste minuten weinig meegekregen. Ze werden gebeld dat ze naar huis moesten komen.
„Onderweg zagen we al vlammen en zwaailichten. Ik dacht al dat het bij ons te doen was”, vertelt Jannie. „Mijn man is uit de auto gesprongen en gaan helpen. Maar er was geen houden aan”.

De jongste, Petty (17) heeft nog het meeste verdriet. Ze staat elke ochtend om zes uur op om de dieren te verzorgen. „Paco is dood!”,zegt ze stilletjes. „Voor ons Petty waren de paarden alles”, zegt moeder Jannie Terwijl vader Dirk met de mensen van de verzekering praat en het huis volstroomt met kennissen vertelt Jannie nog dat beide paarden onlangs nog de koets van Sinterklaas tijdens de lampjesintocht in Kaatsheuvel trokken.” Ze prijst de buurt om hun inzet. De paarden die alle kanten op schoten werden door hen tegengehouden.

Dochter Daniëlle beseft nog niet dat ze eigenlijk een heldendaad heeft verricht. Door haar kordate handelen is erger voorkomen. Als vrijdagmiddag de mededeling komt dat ook Zeros is overleden is de verslagenheid groot. Jannie: „Ze zeggen wel dat je blij moet zijn dat er niets met de kinderen is gebeurd, maar dit is voor de kinderen ook heel erg”.
Bron: Brabants Dagblad Auteur: Jan in 't Groen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:04

wat ontzettend heftig zeg, vooral die laatste quote om te lezen...
dit blijft je eeuwig bij als ze zoiets mee maakt, verschrikkelijk...

heel veel sterkte voor de betrokkenen...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:15

Afschuwelijk zeg...ik lees met tranen in mijn ogen die laatste quote, dit is echt een nachtmerrie...

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:03

Jemig, wat een heftige foto's..

Wat een drama voor deze familie en de eigenaren van de paarden....

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:21

Wat vreselijk zeg!!
Heel veel sterkte voor de familie...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:22

Jeetje, wat erg :oo Echt sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is :(:)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:41

oh wat afschuwelijk, ik zit hier met tranen in mn ogen, wat een vreselijk drama......

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:56

Wat verschrikkelijk!! Ik wens de betrokkenen onwijs veel sterkte!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:00

Wat vreselijk!
Heel veel sterkte aan de betrokkenen!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:39

hier zijn echt geen woorden voor zeg, bah.

ik wens deze familie en iedereen die er iets mee te maken heeft veel sterkte.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:52

Echt een trauma-ervaring....je wordt er stil van...

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:30

Super dat de dochter zo gehandeld heeft.
En super dat de buurt geholpen heeft met de paarden die overal en nergens renden.
Dit zal hun altijd bij blijven staan.
Zonde dat alsnog 2 paarden om het leven zijn gekomen, maar ze heeft er ook een aantal
gered!
Sterkte aan de eigenaren.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:50

OMG.
Dit is toch de grootste nachtmerrie van iedereen die een paard in een stal heeft staan?
Heel veel sterkte

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:35

Echt je grootste nachtmerrie, ik moet er niet aan denken om zo m'n beestje te verliezen (brrrrrr)

tafelberg102

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:39

ahhh dat is een nachtmerrie voor elke paardenhouder!!!

heel veel sterkte voor de na bestaanden

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:34

Wat heeft die meid super gehandeld! Verschrikkelijk dat ze het paard heeft zien branden dat vergeet je nooit
Meer! Ik wens de familie ontzettend veel sterkte toe!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:14

veel sterkte voor de familie.
en wat een topper van de buurt om zo te helpen.
lijkt me vreselijk.
het is 1 van me grootste angsten

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:56

Creatas schreef:
Omdat openingspost ge-update was bij modje, kan ik m niet meer aanvullen.

Dit is het laatste nieuws:
Citaat:
Kaatsheuvel - Rondom het huis van de familie Achterberg aan de Lage Zandschel in Kaatsheuvel hangt nog steeds een sfeer van paniek. Donderdagavond ging hun paardenschuur door kortsluiting in vlammen op. Eén Fries paard, (Paco) overleed ter plekke, een tweede (Zeros) gistermiddag in een dierenkliniek.

Met trillende stem vertelt dochter Daniëlle (20) dat ze onder de douche stond en een piep hoorde van de alarminstallatie. „Ik ben uit de douche gestapt om even te kijken en zag de vlammen uit de paardenschuur slaan”.

Amper gekleed rende ze in paniek naar buiten en probeerde ze in het donker op de tast bij twee paarden te komen die in de binnenstal stonden. „Ik heb net zo lang gegild tot de paarden zelf naar buiten liepen. Intussen wisten de vijf paarden die in het achterste ruimte stonden op eigen kracht te ontsnappen. „Zeros, liep brandend de straat op”.

De ouders, Dirk en Jannie die op bezoek waren bij de eigenaar van Zeros hebben van de eerste minuten weinig meegekregen. Ze werden gebeld dat ze naar huis moesten komen.
„Onderweg zagen we al vlammen en zwaailichten. Ik dacht al dat het bij ons te doen was”, vertelt Jannie. „Mijn man is uit de auto gesprongen en gaan helpen. Maar er was geen houden aan”.

De jongste, Petty (17) heeft nog het meeste verdriet. Ze staat elke ochtend om zes uur op om de dieren te verzorgen. „Paco is dood!”,zegt ze stilletjes. „Voor ons Petty waren de paarden alles”, zegt moeder Jannie Terwijl vader Dirk met de mensen van de verzekering praat en het huis volstroomt met kennissen vertelt Jannie nog dat beide paarden onlangs nog de koets van Sinterklaas tijdens de lampjesintocht in Kaatsheuvel trokken.” Ze prijst de buurt om hun inzet. De paarden die alle kanten op schoten werden door hen tegengehouden.

Dochter Daniëlle beseft nog niet dat ze eigenlijk een heldendaad heeft verricht. Door haar kordate handelen is erger voorkomen. Als vrijdagmiddag de mededeling komt dat ook Zeros is overleden is de verslagenheid groot. Jannie: „Ze zeggen wel dat je blij moet zijn dat er niets met de kinderen is gebeurd, maar dit is voor de kinderen ook heel erg”.
Bron: Brabants Dagblad Auteur: Jan in 't Groen

Het verhaal klopt niet helemaal want het is geen Fries paard die paco heette maar een pony die ook d ezelfde eigenaresse had als Zeros. De eigenaresse heeft dus van haar 2 geliefden afscheid moeten nemen, omdat Zeros naast stal van Paco stond en met moeite zo door de stal ernaast naar buiten kon komen met moeite. Deze heeft brandwonden opgelopen en hebben ze de volgende dag moeten besluiten dat paard zoveel pijn had, om deze in te moeten laten slapen.

Patty heeft jarenlang op Paco gereden, dus zij heeft nauwe band met deze pony, maar ook de eigenaresse is er kapot van.

Ik wens familie achterberg en eigenaresse heel veel sterkte met die verlies!