Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sologirl schreef:LindaLinda schreef:In mijn ogen klinkt het alsof dat het apparaat kapot was waardoor er in de rook verkeerde / schadelijke stoffen zijn vrijgekomen. En ik lees uit het bericht ook dat het niet de opzet was de paarden te verwonden.. Het is erg dat het is gebeurt en ben benieuwd naar de oorzaak en het gevolg.
Lijkt mij logisch dat de politie zijn paarden niet wil verwonden![]()
Erg vervelend voor de paarden, hopelijk komen de laatste twee er goed vanaf!
Liene schreef:*UPDATE*
www.rtvutrecht.nl
Het gaat redelijk goed met de twee politiepaarden die woensdagavond last kregen van ademhalingsproblemen bij een oefening in Houten. Wel blijft het de vraag of de politie de dieren ooit nog kan inzetten.
De paarden raakten bedwelmd bij een oefening van de politie en brandweer. Doel daarvan was een gebouw te ontruimen met paarden erin, zoals bijvoorbeeld een manege.
Bij de oefening kwam door een fout teveel rook vrij waardoor vier agenten en zes paarden onwel werden. Vier paarden konden door de dierenarts worden behandeld.
De overige twee dieren waren er zo slecht aan toe dat ze onder toezicht staan bij de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. De agenten maakten het kort na de oefening alweer goed.
De politie is een onderzoek gestart naar wat er allemaal is mis gegaan bij de oefening.
Magrathea schreef:Ik vraag me af of, mochten ze weer ingezet kunnen worden, ze niet zouden beginnen panikeren als ze weer rook ruiken..
Nouja, het is te hopen dat die beestjes in elk geval uiteindelijk weer kunnen functioneren, desnoods ergens anders dan bij de politie. Anders wordt het waarschijnlijk enkeltje slacht denk ik
Huertecilla schreef:Eshaa schreef:Meschien een idee om iets te maken wat ervoor zorgt dat ze de stoffen uit de rookbommen niet kunnen inhaleren?
Ja, met paarden bij rellen vandaan blijven